Daniel Ricciardo věří, že Sebastian Vettel ještě letos ukáže, co umí. Sám si prý díky svým výkonům vysloužil respekt týmu.
Helmut Marko se nechal slyšet, že očekával delší adaptaci Daniela Ricciarda v týmu a že mu bude trvat déle, než porazí čtyřnásobného mistra světa, Sebastiana Vettela. Australan však dokázal svého týmového kolegu porážet v kvalifikacích již od začátku sezóny a v posledním závodě viděl cílovou čáru o více než 20s dříve. Věří proto, že si nyní vysloužil respekt týmu.
"Neříkám, že by mi předtím nevěřili, ale nyní jsem získal dobré výsledky, to mi dodalo sebevědomí a moje zpětná vazba je mnohem přesnější. Myslím, že mají víc důvodů mi důvěřovat," uvedl. Je s RB10 spokojenější a dokáže lépe pracovat s pneumatikami než Vettel.
Podle Ricciarda je však příliš brzy na to, dělat nějaké závěry a nedomnívá se, že by byl najednou týmovou jedničkou. "Dalo by se říci, že jsme na tom stejně. Je brzy na to, aby tým řekl - ty jsi jednička, budeme poslouchat tebe, ne toho druhého. Možná kdyby to takto bylo až do srpna, potom se všechno může změnit, ale teď je příliš brzy," okomentoval situaci.
"Seb je mnohem zkušenější a stále přináší dobrou zpětnou vazbu. Abych pravdu řekl, stále se učím. Věci se pro mě vyvíjejí dobře a jsem za to rád, ale Seb je, ať už v nejlepším autě či nikoliv, čtyřnásobný mistr světa. Abyste toho docílil, musíte být jedinečný. Tečka. Chce to velký talent."
Týmové souboje a příkazy u Red Bullu nejsou nic nového (foto: Red Bull Racing)
Podle něj ještě letos Vettel neřekl poslední slovo. "Myslím, že si zvykne i kdybychom se nedostali na stejnou rychlost, jakou má Mercedes. On to zvládne a věřím, že bude brzy na rychlosti čtyřnásobného šampiona." Sám se hodlá také zlepšovat. Cílem rakouského týmu je prý nyní především zmenšení ztráty na Mercedes.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.