Podle vyslance společnosti Renault Sport F1 Alaina Prosta jsou úspěchy Mercedesu výsledkem poctivé tříleté práce odborníků a velkých finančních investic.
V prvních čtyřech závodech sezony zvítězili jezdci týmu Mercedes, co Vy na to?Alain Prost (AP): „Už v průběhu zimních testů bylo zřejmé, že Mercedes bude nejlepší. Tým se naplno pustil do přípravy nového vozu, navíc se domnívám, že současná práce na šasi i na pohonné jednotce mu poskytla výhodu. Je vidět, že i jiné týmy, které používají pohonnou jednotku od Mercedesu, jsou vpředu. Navíc přes problémy v průběhu testování se motory ukázaly být v závodech neobyčejně spolehlivé, to nikdo nečekal.“
Existuje nějaké tajemství, které Mercedesu pomáhá?AP: „Základem je dobrý motor. Renault za soupeři zaostává, Ferrari nedosahuje pokrok dostatečně rychle. Tým z Maranella nikdy nevynikal kreativitou v době změny pravidel, potřebuje na to dost času. Z tohoto hlediska nemá smysl mluvit o tajemství v Mercedesu. U nich probíhala víc než tři roky poctivá práce, kterou vykonávali kompetentní odborníci. Kromě toho vynaložili na vývoj hodně prostředků.“
Co tím myslíte?AP: „To je jasné: finanční a lidské zdroje. F1 funguje jako průmysl: existují cykly, a když se připravoval Mercedes na nový cyklus, nešetřil prostředky.“
Líbí se Vám jezdci Mercedesu?AP: „Ano, líbí. Vždy jsem věděl, že Lewis Hamilton má velký potenciál. Nemyslím si, že Lewis byl vždy plně soustředěný na svou práci a výsledky, přesto má ohromný potenciál. Vzpomeňte si na Velkou cenu Číny: pole position v deštivé kvalifikaci, dokonale odjeté okruhy, když to bylo nutné a snadné vítězství na suchém povrchu.
Když udrží koncentraci, bude velmi složité ho předjet, je to silný jezdec. Rosberg je sympatický a dobrosrdečný hoch. Líbí se mi způsob, jakým poskytuje Nico rozhovory. Jenomže Lewis je rychlý v jakýchkoliv podmínkách, proto před Rosbergem stojí nelehký boj se svým týmovým kolegou. Čeká ho hodně práce.“
Co se stalo v Renault Sport F1?AP: „Myslím, že tam vznikl komplex menších problémů s financováním, vliv měl i faktor nedostatku času. Nezapomínejte, že v minulé sezoně jsme měli na starosti čtyři týmy, z toho jeden získal titul v Poháru konstruktérů počtvrté za sebou a museli jsme postupně začít financovat vývoj nového motoru. V té době už Mercedes dávno převedl své inženýry na práci na novém šestiválci a vývoj podpořil i dostatečnými finančními prostředky.“
Co si myslíte o bitvě mezi Danielem Ricciardem a Sebastianem Vettelem? Nastaly pro mistra světa krušné chvíle?AP: „Těžko říct. V minulé sezoně mnoho lidí říkalo, že Vettel dostává v týmu přednost před Webberem. Tým Red Bull byl a bude především závodním týmem, proto se chová pragmaticky. Z toho důvodu získal Sebastian psychologickou výhodu. Pamatujete si na loňskou Velkou cenu Malajsie? Když začali jezdci Red Bullu soupeřit mezi sebou, Vettel dostal z boxů jasné instrukce.
V současnosti se jeví být rychlejším jezdcem Daniel Ricciardo a Vettela žádají, aby ho pouštěl před sebe – to je pragmatické chování. Sebastiana to uráží, ale já se o něho neobávám, on se ještě vrátí mezi nejlepší. Ricciardo mě překvapil. Dosáhl skvělé výsledky, to je důležité i pro jeho bývalého týmového kolegu, vždyť Jean-Eric Vergne v minulém roce několikrát Daniela předjel!“
Proč Vettel letos ustoupil z předešlých pozic?AP: „Změnila se pravidla, zmenšil se přítlak, objevil se elektronický systém pro brzdění a mnoho jiných věcí. V minulosti jsem mluvil o tom, že Vettel vchází do zatáček vysokou rychlostí na rozdíl od Webbera a používal speciální nastavení motoru. Teď se to nedá. Sebastian se musí přizpůsobit a pochopit osobitosti nového vozu.“
Dostane se Red Bull na úroveň Mercedesu?AP: „Částečnou odpověď dostaneme už v průběhu Velké ceny Španělska. Před námi je hodně závodů, ale první představy o situaci dostaneme v Barceloně. Ale jestli se má Red Bull dostat na úroveň Mercedesu, musí zrychlit tempo vývoje.“
Ještě než přejdeme k Ferrari - jaký tým Vás ještě letos zaujal?AP: „Překvapuje mě Force India, Williams se vrací do formy. Nepříjemným překvapením jsou výkony vozů McLaren.“
Ve Ferrari je nový šéf týmu. V Maranellu se rozhodli pro člověka, který nepracoval v sportu…AP: „Překvapilo mě, že Stefana Domenicaliho vyměnili v průběhu sezony! Spíš bych přemýšlel o návratu Rosse Brawna – člověka z jejich kruhů, který je schopen organizovat práci týmu. V hodnocení je ale potřeba být zdrženlivý. Nedá se říct, že Ferrari je na dně, i když výsledky nejsou příliš dobré.
Marco Mattiacci nezmění situaci ze dne na den, ale může zlepšit fungování struktury a to napomůže rychlejším změnám. Ferrari - to je speciální tým. Jakmile nastanou jakékoliv problémy, všechny to rozladí, ale když se daří, nic je nemůže zastavit. Ferrari potřebuje lídry.“
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.