Majitel Lotusu, Gerard Lopez, se nechal slyšet, že finanční problémy Lotusu v loňské sezóně nebyly tak zlé a média je zveličovala.
O finanční situaci Lotusu vlastněného Gerardem Lopézem se loni napsalo hodně. Tým neplatil výplaty a peníze na svém účtě dlouho marně hledal i Kimi Räikkönen, který nakonec zvolil přestup do Ferrari a poslední dva závody za Lotus neodjezdil.
Nahradil jej Pastor Maldonado, jehož podpora ze strany venezuelské společnosti PDVSA byla jedním z faktorů, proč získal místo v Enstone. Jeho peníze totiž Lotusu po neúspěšných jednáních s Quantum Motorsports velmi pomohly.
Před začátkem sezóny tým opustil i jeho šéf, Eric Boullier, který zamířil do McLarenu a jako jediná stáj nestihla vůz připravit včas na první předsezónní testy konané v Jerezu. Tým navíc přistoupil k propuštění zaměstnanců.
Gerard Lopez však nyní uvedl, že finančí potíže jeho týmu byly médii nafukovány a nepochybuje o tom, že budoucnost je zajištěna. Podle něj se situace v týmu zlepšila. "Jde o to, jak ty věci představíte. Když měly dorazit peníze, opravdu dorazily, ale musely být poslány zpět kvůli potížím spojených s těmi lidmi. To zdrželo platby," vysvětluje Lopéz.
"Když zadáváte příkazy k úhradě s jinou společností, můžete očekávat, že na účet může dorazit určité množství peněz v určitém čase. A když ne, vedení musí informovat společnost, aby prostředky odblokovala. Kdyby to bylo u normální společnosti a zákazník zaplatil, máte problém a musíte jej vyřešit. Ale protože to byla Formule 1, všechno se strašně nafouklo," popisuje.
Boulliera prý Lopéz postrádá (foto: Lotus F1 Team)
Přiznává také, že ztráta Boulliera byla bolestná. Místo rovnocené náhrady však zvolil mnohem užší komunikaci s technickým ředitelem, Nicem Chesterem, a šéfem traťového provozu, Alanem Permanem.
Během prvních závodů sezóny Lotus trápila především nespolehlivost vozu E22 a zatím nezískali ani bod. Velká cena Číny jim prý navíc i díky výkonům a pokroku Renaultu, dodala důvod k optimismu.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.