Valtteri Bottas hovoří o silných a slabých stránkách Williamsu. Pohonné jednotky Mercedesu jim poskytují výhodu, v Malajsii a v Bahrajnu ale už takový náskok neměly.
I když Williamsy předváděly v předsezónních testech a v kvalifikacích dobré výkony, v závodech toho zatím moc nepředvedly - nejlepším výsledkem je páté místo Bottase z Austrálie a dvě sedmá místa Felipeho Massy z posledních dvou podniků.
"Neděle pro nás nebyly naprostým úspěchem. Některé věci, jako strategie, způsobily, že jsme zaostali za očekáváními. Opravdu si ale myslíme, že dobré výsledky získáme - snad k tomu dojde co nejdříve," popisuje Bottas pro finskou televizi.
Souhlasí s tím, že motory Mercedesu přispívají k jejich mnohem lepší formě než v minulém roce. Renault a Ferrari se ale dotahují: "Obzvlášť v Melbourne jsme cítili, že motor byl rozhodně výhodou. Rozdíly byly na druhou stranu v Malajsii a v Bahrajnu menší, protože ostatní po celou dobu vyvíjejí."
Jednou charakteristických vlastností Williamsu FW36 jsou vysoké maximální rychlosti, které pravidelně dosahuje na rovinkách. "To ale na druhou stranu odráží slabinu našeho vozu. Možná máme o něco nižší odpor než ostatní, ale to je dáno tím, že máme zároveň nižší přítlak. To, co na rovinkách získáme, někdy ztrácíme v zatáčkách," přiznává Bottas.
Williams je kvůli tomu nejhorším ze zákaznických týmů Mercedesu - v šampionátu je až šestý, zatímco Force India okupuje druhou příčku a McLaren třetí.
Valtteri Bottas v Bahrajnu (foto: Williams F1 Team)
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.