Ve středu pokračovaly druhým dnem testy v Bahrajnu. Opět byl nejrychlejší Mercedes, tentokrát pilotovaný vítězem nedělní velké ceny: Lewisem Hamiltonem.
Na suverénní Mercedes ani dnes nikdo neměl, Brit s vozem W05 zajel na experiment8ln9 směsi o 1,4 sekundy rychlejší než kdokoliv ze zbytku pole, navíc ujel i nejdelší vzdálenost - 118 kol v Bahrajnu představuje 638,6 km.
Katastrofální den prožili u Ferrari, když brzy ráno po 12 kolech objevili vadu na šasi a museli předčasně odjet. S vozem F14 T kroužil Alonso, používal ale šasi svého týmového kolegy Kimiho Räikkönena, který s ním minulý pátek během prvního tréninku na velkou cenu najel v zatáčce č. 4 prudce na obrubník a divoce poskočil.
"Náraz do obrubníku v prvním tréninku způsobil lokální poškození, které jsme o víkendu opravili, ale nyní je zřejmé, že došlo také k dalšímu poškození, které nebylo po zbytek víkendu vidět. Toto poškození se projevilo až dnes ráno. Přerušili jsme z bezpečnostních důvodů jízdy, abychom šasi opravili," uvedl mluvčí Scuderie.
Solidní výkon i počet kol předvedl Sergio Pérez s Force Indií, který překonal hranici 500 km. Z testovacích jezdců dnes dostali příležitost Giedo van der Garde u Sauberu a Felipe Nasr s Williamsem.
Oficiální výsledky druhého dne sezónních testů v Bahrajnu
Podprůměrný den prožil opět Lotus: Romain Grosjean byl nejpomalejší a s Lotusem E22 ujel jen 16 okruhů - opět kvůli problémům s pohonnou jednotkou. Francouz je večer označil "zkrátka za nepřijatelné."
"Doufali jsme v dobrý testovací den s programem založeným na aerodynamické práci. Žel jsme se od počátku trápili s pohonnou jednotkou, i když auto bylo schopné jezdit. Naštěstí jsme určitou práci na aerodynamice zvládli, takže jsme nějaká užitečná data nasbírali. Přesto toho ale nebylo tolik, kolik jsme chtěli. Nasbíraná data zanalyzujeme, abychom pomohli lépe porozumět vozu a před Čínou udělat pokroky," sděluje Grosjean.
"Pohonná jednotka dnes nefungovala řádně. Zvládli jsme toho ujet velmi mále, stihli jsme nějakou práci na mapování aerodynamiky, ale uprostřed odpolední části pohonná jednotka selhala úplně, což znamenalo konec dnešních jízd a konec dvou velmi špatných dní. Musíme se soustředit na příští závod a před Čínou tvrdě pracovat," popisuje zklamaný ředitel traťových činností Lotusu - Alan Permane.
Red Bull také narazil - dopolední programy mu zhatily potíže s elektroinstalací, proto odsunul plánovanou práci na mapování aerodynamiky na odpoledne.
"Nešlo o žádné výkonnostní jízdy, čistě jen testování. Nakonec jsme zvládli pár středně dlouhých výjezdů a provedli několik změn ve vyvážení, stejně jako včera. Takže nešlo ve skutečnost o den pro zápis do výsledkových listin, ale o den pro lidi v továrně a pro kluky za laptopy," prozradil Ricciardo.
McLaren dnes ujel jen 26 okruhu. Magnussen po mechanickém selhání skončil před obědem mimo trať po dobrém začátku a práci na korelaci aerodynamiky. Tým pak většinu času strávil následnou opravou šasi. Na posledních 30 min ještě dokázal mladého Dána vyslat zpět na trať.
Výhradně pro Pirelli dnes testoval Mercedes a Williams. Italský výrobce pneumatik přivezl osm nových konstrukcí a šest nových směsí (celkem 250 pneumatik) - část z nich včera zkoušel Caterham (v tabulce níže označeny jako experimentální). Týmy pro srovnání střídaly jízdu na těchto prototypech s letošními běžnými pneumatikami.
Přehled časů a použitých pneumatik během dvoudenního testu v Bahrajnu
Fotogalerii z dvoudenního testování v Bahrajnu najdete zde.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.