Ve středu pokračovaly druhým dnem testy v Bahrajnu. Opět byl nejrychlejší Mercedes, tentokrát pilotovaný vítězem nedělní velké ceny: Lewisem Hamiltonem.
Na suverénní Mercedes ani dnes nikdo neměl, Brit s vozem W05 zajel na experiment8ln9 směsi o 1,4 sekundy rychlejší než kdokoliv ze zbytku pole, navíc ujel i nejdelší vzdálenost - 118 kol v Bahrajnu představuje 638,6 km.
Katastrofální den prožili u Ferrari, když brzy ráno po 12 kolech objevili vadu na šasi a museli předčasně odjet. S vozem F14 T kroužil Alonso, používal ale šasi svého týmového kolegy Kimiho Räikkönena, který s ním minulý pátek během prvního tréninku na velkou cenu najel v zatáčce č. 4 prudce na obrubník a divoce poskočil.
"Náraz do obrubníku v prvním tréninku způsobil lokální poškození, které jsme o víkendu opravili, ale nyní je zřejmé, že došlo také k dalšímu poškození, které nebylo po zbytek víkendu vidět. Toto poškození se projevilo až dnes ráno. Přerušili jsme z bezpečnostních důvodů jízdy, abychom šasi opravili," uvedl mluvčí Scuderie.
Solidní výkon i počet kol předvedl Sergio Pérez s Force Indií, který překonal hranici 500 km. Z testovacích jezdců dnes dostali příležitost Giedo van der Garde u Sauberu a Felipe Nasr s Williamsem.
Oficiální výsledky druhého dne sezónních testů v Bahrajnu
Podprůměrný den prožil opět Lotus: Romain Grosjean byl nejpomalejší a s Lotusem E22 ujel jen 16 okruhů - opět kvůli problémům s pohonnou jednotkou. Francouz je večer označil "zkrátka za nepřijatelné."
"Doufali jsme v dobrý testovací den s programem založeným na aerodynamické práci. Žel jsme se od počátku trápili s pohonnou jednotkou, i když auto bylo schopné jezdit. Naštěstí jsme určitou práci na aerodynamice zvládli, takže jsme nějaká užitečná data nasbírali. Přesto toho ale nebylo tolik, kolik jsme chtěli. Nasbíraná data zanalyzujeme, abychom pomohli lépe porozumět vozu a před Čínou udělat pokroky," sděluje Grosjean.
"Pohonná jednotka dnes nefungovala řádně. Zvládli jsme toho ujet velmi mále, stihli jsme nějakou práci na mapování aerodynamiky, ale uprostřed odpolední části pohonná jednotka selhala úplně, což znamenalo konec dnešních jízd a konec dvou velmi špatných dní. Musíme se soustředit na příští závod a před Čínou tvrdě pracovat," popisuje zklamaný ředitel traťových činností Lotusu - Alan Permane.
Red Bull také narazil - dopolední programy mu zhatily potíže s elektroinstalací, proto odsunul plánovanou práci na mapování aerodynamiky na odpoledne.
"Nešlo o žádné výkonnostní jízdy, čistě jen testování. Nakonec jsme zvládli pár středně dlouhých výjezdů a provedli několik změn ve vyvážení, stejně jako včera. Takže nešlo ve skutečnost o den pro zápis do výsledkových listin, ale o den pro lidi v továrně a pro kluky za laptopy," prozradil Ricciardo.
McLaren dnes ujel jen 26 okruhu. Magnussen po mechanickém selhání skončil před obědem mimo trať po dobrém začátku a práci na korelaci aerodynamiky. Tým pak většinu času strávil následnou opravou šasi. Na posledních 30 min ještě dokázal mladého Dána vyslat zpět na trať.
Výhradně pro Pirelli dnes testoval Mercedes a Williams. Italský výrobce pneumatik přivezl osm nových konstrukcí a šest nových směsí (celkem 250 pneumatik) - část z nich včera zkoušel Caterham (v tabulce níže označeny jako experimentální). Týmy pro srovnání střídaly jízdu na těchto prototypech s letošními běžnými pneumatikami.
Přehled časů a použitých pneumatik během dvoudenního testu v Bahrajnu
Fotogalerii z dvoudenního testování v Bahrajnu najdete zde.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.