Ve středu pokračovaly druhým dnem testy v Bahrajnu. Opět byl nejrychlejší Mercedes, tentokrát pilotovaný vítězem nedělní velké ceny: Lewisem Hamiltonem.
Na suverénní Mercedes ani dnes nikdo neměl, Brit s vozem W05 zajel na experiment8ln9 směsi o 1,4 sekundy rychlejší než kdokoliv ze zbytku pole, navíc ujel i nejdelší vzdálenost - 118 kol v Bahrajnu představuje 638,6 km.
Katastrofální den prožili u Ferrari, když brzy ráno po 12 kolech objevili vadu na šasi a museli předčasně odjet. S vozem F14 T kroužil Alonso, používal ale šasi svého týmového kolegy Kimiho Räikkönena, který s ním minulý pátek během prvního tréninku na velkou cenu najel v zatáčce č. 4 prudce na obrubník a divoce poskočil.
"Náraz do obrubníku v prvním tréninku způsobil lokální poškození, které jsme o víkendu opravili, ale nyní je zřejmé, že došlo také k dalšímu poškození, které nebylo po zbytek víkendu vidět. Toto poškození se projevilo až dnes ráno. Přerušili jsme z bezpečnostních důvodů jízdy, abychom šasi opravili," uvedl mluvčí Scuderie.
Solidní výkon i počet kol předvedl Sergio Pérez s Force Indií, který překonal hranici 500 km. Z testovacích jezdců dnes dostali příležitost Giedo van der Garde u Sauberu a Felipe Nasr s Williamsem.
Oficiální výsledky druhého dne sezónních testů v Bahrajnu
Podprůměrný den prožil opět Lotus: Romain Grosjean byl nejpomalejší a s Lotusem E22 ujel jen 16 okruhů - opět kvůli problémům s pohonnou jednotkou. Francouz je večer označil "zkrátka za nepřijatelné."
"Doufali jsme v dobrý testovací den s programem založeným na aerodynamické práci. Žel jsme se od počátku trápili s pohonnou jednotkou, i když auto bylo schopné jezdit. Naštěstí jsme určitou práci na aerodynamice zvládli, takže jsme nějaká užitečná data nasbírali. Přesto toho ale nebylo tolik, kolik jsme chtěli. Nasbíraná data zanalyzujeme, abychom pomohli lépe porozumět vozu a před Čínou udělat pokroky," sděluje Grosjean.
"Pohonná jednotka dnes nefungovala řádně. Zvládli jsme toho ujet velmi mále, stihli jsme nějakou práci na mapování aerodynamiky, ale uprostřed odpolední části pohonná jednotka selhala úplně, což znamenalo konec dnešních jízd a konec dvou velmi špatných dní. Musíme se soustředit na příští závod a před Čínou tvrdě pracovat," popisuje zklamaný ředitel traťových činností Lotusu - Alan Permane.
Red Bull také narazil - dopolední programy mu zhatily potíže s elektroinstalací, proto odsunul plánovanou práci na mapování aerodynamiky na odpoledne.
"Nešlo o žádné výkonnostní jízdy, čistě jen testování. Nakonec jsme zvládli pár středně dlouhých výjezdů a provedli několik změn ve vyvážení, stejně jako včera. Takže nešlo ve skutečnost o den pro zápis do výsledkových listin, ale o den pro lidi v továrně a pro kluky za laptopy," prozradil Ricciardo.
McLaren dnes ujel jen 26 okruhu. Magnussen po mechanickém selhání skončil před obědem mimo trať po dobrém začátku a práci na korelaci aerodynamiky. Tým pak většinu času strávil následnou opravou šasi. Na posledních 30 min ještě dokázal mladého Dána vyslat zpět na trať.
Výhradně pro Pirelli dnes testoval Mercedes a Williams. Italský výrobce pneumatik přivezl osm nových konstrukcí a šest nových směsí (celkem 250 pneumatik) - část z nich včera zkoušel Caterham (v tabulce níže označeny jako experimentální). Týmy pro srovnání střídaly jízdu na těchto prototypech s letošními běžnými pneumatikami.
Přehled časů a použitých pneumatik během dvoudenního testu v Bahrajnu
Fotogalerii z dvoudenního testování v Bahrajnu najdete zde.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.