Úterý je prvním dnem testování v průběhu sezóny, v němž mohou týmy ladit nové vozy, pohonné jednotky a také si vyzkoušet mladé talenty.
Během sezóny nás čekají tři dvoudenní testy, poslední dvoudenní test bude následovat hned po skončení závěrečného dvojnásobně hodnoceného finále v Abú Zabí. Každý tým přitom musí jeden z těchto dnů zasvětit Pirelli a jeho potřebám.
Nejrychlejší byl v úterý na měkkých pneumatikách Nico Rosberg s Mercedesem, který zvládl i nejvíce kol: 121, což představuje vzdálenost více než dvou velkých cen. Nico Hülkenberg potvrdil druhým místem dobrou formu Force Indie, třetí pozice patří Fernandovi Alonsovi s Ferrari - oba ujeli 69 okruhů.
Solidní porci zvládl také čtvrtý Kevin Magnussen s McLarenem - 102 kol. Nejméně dat nasbíral opět trápící se Lotus, za jehož volantem se objevil Pastor Maldonado. Jeho počínání zastavily dvě poruchy související s pohonnou jednotkou.
Výsledky prvního dne testů v Bahrajnu
Dnes pro italského výrobce pneumatik testoval Caterham, ale kvůli technickým problémům po obědě už nevyjel. "Zvládl jsem dopoledne 63 kol a je samozřejmě škoda, že jsme toho odpoledne nemohli přidat více, obzvlášť proto, že jsem se ve voze cítil dobře a užíval si to. Skončili jsme před obědem kvůli úniku v hydraulickém systému," uvádí zklamaně testovací pilot Robin Frijns.
"To znamenalo, že kluci by museli odmontovat podlahu a převodovku a vzhledem k času potřebnému pro přestavbu auta jsme se rozhodli testování předčasně ukončit, abychom se připravili na druhý den.
Není toho moc, co bych mohl o dnešních pneumatikách říci, protože jde o vývojové sady a protože šlo o test Pirelli - my jsme proto nevěděli, na jakých směsích jezdíme. Zítra to převezme Marcus [Ericsson], půjde o náš poslední den na trati v Bahrajnu v tomto roce. Našim cílem je prožít bezproblémový den při vlastním testování, abychom mohli odjet s co největším množstvím informací," dodává Frijns.
Hlavně před výjezdem pořádně naleštit (foto: Team Caterham F1)
Na vozech se dnes často objevovala různá měřicí zařízení, týmy se věnovaly práci na korelaci, kontrolovaly výstupy z jízd s daty z aerodynamických tunelů a z CFD a porovnávaly pole proudění kolem vozů.
Fotogalerii z testování v Bahrajnu tento týden najdete zde.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.