Úterý je prvním dnem testování v průběhu sezóny, v němž mohou týmy ladit nové vozy, pohonné jednotky a také si vyzkoušet mladé talenty.
Během sezóny nás čekají tři dvoudenní testy, poslední dvoudenní test bude následovat hned po skončení závěrečného dvojnásobně hodnoceného finále v Abú Zabí. Každý tým přitom musí jeden z těchto dnů zasvětit Pirelli a jeho potřebám.
Nejrychlejší byl v úterý na měkkých pneumatikách Nico Rosberg s Mercedesem, který zvládl i nejvíce kol: 121, což představuje vzdálenost více než dvou velkých cen. Nico Hülkenberg potvrdil druhým místem dobrou formu Force Indie, třetí pozice patří Fernandovi Alonsovi s Ferrari - oba ujeli 69 okruhů.
Solidní porci zvládl také čtvrtý Kevin Magnussen s McLarenem - 102 kol. Nejméně dat nasbíral opět trápící se Lotus, za jehož volantem se objevil Pastor Maldonado. Jeho počínání zastavily dvě poruchy související s pohonnou jednotkou.
Výsledky prvního dne testů v Bahrajnu
Dnes pro italského výrobce pneumatik testoval Caterham, ale kvůli technickým problémům po obědě už nevyjel. "Zvládl jsem dopoledne 63 kol a je samozřejmě škoda, že jsme toho odpoledne nemohli přidat více, obzvlášť proto, že jsem se ve voze cítil dobře a užíval si to. Skončili jsme před obědem kvůli úniku v hydraulickém systému," uvádí zklamaně testovací pilot Robin Frijns.
"To znamenalo, že kluci by museli odmontovat podlahu a převodovku a vzhledem k času potřebnému pro přestavbu auta jsme se rozhodli testování předčasně ukončit, abychom se připravili na druhý den.
Není toho moc, co bych mohl o dnešních pneumatikách říci, protože jde o vývojové sady a protože šlo o test Pirelli - my jsme proto nevěděli, na jakých směsích jezdíme. Zítra to převezme Marcus [Ericsson], půjde o náš poslední den na trati v Bahrajnu v tomto roce. Našim cílem je prožít bezproblémový den při vlastním testování, abychom mohli odjet s co největším množstvím informací," dodává Frijns.
Hlavně před výjezdem pořádně naleštit (foto: Team Caterham F1)
Na vozech se dnes často objevovala různá měřicí zařízení, týmy se věnovaly práci na korelaci, kontrolovaly výstupy z jízd s daty z aerodynamických tunelů a z CFD a porovnávaly pole proudění kolem vozů.
Fotogalerii z testování v Bahrajnu tento týden najdete zde.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.