Šéf Red Bullu Christian Horner oceňuje kvality Daniela Ricciarda, který letos nahradil Marka Webbera. Řadí je mezi nejlepší piloty současné Formule 1.
"Od prvního tréninku v Austrálii ukazoval, že na to má, jezdí velmi dobře, užívá si to, vždy má úsměv na svých rtech a ukázal, že patří k nejlepším," popisuje Horner novou mladou posilu svého týmu.
Před sezónou někteří pochybovali o tom, zda dokáže s čtyřnásobným mistrem světa Vettelem vůbec držet krok poté, co se po jeho boku neprosadil zkušenější Mark Webber. Zatím se však rodák z Perthu drží a kvalifikacích jej dokonce předčí 2:1.
A možná by Vettela předčil i bodově, jenže v Austrálii byl diskvalifikovaný z druhého místa a v Malajsii po chybě Red Bullu v boxech musel nakonec odstoupit z dobře rozjetého závodu. Za nebezpečné vypuštění pykal i v Bahrajnu, kde byl na startu odsunut o deset pozic zpět, přesto dokázal dojet před svým týmovým kolegou, jenž na mistrovské body vede 23:12.
"Ukázal, jak těžké to je posuzovat jezdce, kteří mají horší materiál. Chopil se však příležitost a co nejlépe ji využil," uvádí Horner na adresu svého jezdce. Red Bull nemá letos dominantní auto jako minulý rok a za Mercedesem hodně zaostává.
Daniel Ricciardo (foto: Red Bull Racing)
"Někdy vybavení zastíní schopnosti jezdce. Věděli jsme z testů, které pro nás absolvoval, že je dobrý. Byli jsme si jistí v tom, jak je dobrý, ale on ukázal, že patří mezi špičkové jezdce," chválí Ricciarda šéf Red Bullu.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.