Sebastian Vettel odstartuje až z páté řady spolu s Alonsem, kterému se nedařilo. Williamsy se pomalu zlepšují, kromě čtvrtého Bottase to potvrzuje Massa svým osmým místem.
První část kvalifikaceV Bahrajnu zapadá slunce a začíná kvalifikace. Povrch vozovky je suchý, jezdci pomalu vyjíždľjí na trať, jako první Gutiérrez. Kromě Grosjeana mají všicni jezdci pneumatiky se středně tvrdou směsí. Gutiérrez stanovuje základní čas - 1:38,521 min. Pérez je rychlejší - 1:37,953 min, ale do čela jde Hülkenberg - 1:36,883 min. Za ním jsou Grosjean, Kvjat, Pérez, Vergne a Gutiérrez.
Ricciardo v porovnání s třetím volným tréninkem přidal, jde na první místo - 1:36,676 min. Alonso je druhý, ale Mercedesy vjely do měřeného kola. Hamilton je první - 1:35,323 min, za ním je Rosberg, ztrácí 116 tisícin sekundy. Třetí Ricciardo má na Rosberga ztrátu víc než 1,2 sekundy.
Vettel zajel sedmý nejrychlejší čas, pořadí je: Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Alonso, Hülkenberg, Button, Vettel, Grosjean, Magnussen, Kvjat. Williamsy jsou stále v boxech, jako jediné nemají na svém kontě žádný čas. Mezitím Gutiérrez na třetím místě - 1:36,567 min. Räikkönen zatím na čtrnáctém místě.
Williamsy vyjely na trať s pneumatikami s měkkou směsí. Bottas proletěl okruhem za 1:34,934 min a jde na první místo. Hülkenberg je rychlejší - 1:34,874 min. Massa jde na třetí místo, po chvíli ho vystřídal Pérez. Vettel na měkké směsi zajel sedmý nejrychlejší čas. Räikkönen jde na páté místo, Kvjat na sedmé. Alonso se řadí na šestou a Magnussen na s edmou pozici.
Pořadí první části kvalifikace: Hülkenberg, Bottas, Pérez, Massa, Räikkönen, Alonso, Magnussen, Hamilton, Kvjat, Rosberg, Vettel, Button, Vergne, Ricciardo, Gutiérrez, Grosjean
Do druhé části kvalifikace nepostupují: Maldonado, Sutil, Kobajaši, Bianchi, Ericsson, Chilton.
Druhá část kvalifikacePrvním, kdo jede měřené kolo, je Nico Hülkenberg - 1:35,682 min. Za ním se řadí Massa a Bottas. Räikkönen jde na první místo, Hamilton ho tam dlouho nenechal - 1:33,872 min, druhý je Ricciardo. Za ním jsou Alonso a Räikkönen. Rosberg jde před Hamiltona - 1:33,708. Čtvrtý Alonso ztrácí jednu sekundu na první místo. Button je o devět tisícin sekundy rychlejší než Alonso a jde na čtvrté místo.
Pět minut před koncem druhé části je pořadí: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Button, Alonso, Magnussen, Räikkönen, Hülkenberg, Kvjat, Massa, Pérez, Bottas, Vergne, Guttiérez. Vettel se na měkké směsi snažil, stačilo to na osmé místo - 1:34,985 min. Bottas jde na šesté místo, Massa na sedmé. Lotusům se stále nedaří, Grosjean jen na črtnáctém místě. Vettel jede do boxů, do třetí části nepostupuje.
Pořadí druhé části kvalifikace: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Button, Alonso, Pérez, Bottas, Massa, Magnussen, Räikkönen.
Do třetí části kvalifikace nepostupují: Vettel, Hülkenberg, Kvjat, Vergne, Gutiérrez, Grosjean.
Třetí část kvalifikaceDaniel Ricciardo bojuje v poslední části, ale na startu nebude v první desítce, protože po minulém závodu dostal trest ztráty deseti míst na startu Velké ceny Bahrajnu. Mezi deseti jezdci ve třetí části kvalifikace je sedm, kterých vozy používají motory Mercedes, zastoupeny jsou ještě dva motory Ferrari a jeden motor Renault.
Bottas zajel první měřené kolo - 1:34,247 min. Massa je o tři desetiny sekundy za ním. Pérez jde na druhé místo, Rosberg na první - 1:33,185 min. Hamilton ztrácí na Rosberga necelé tři desetiny sekundy. Alonso jen na osmém místě, je před ním i Magnussen. Buton jde na šesté místo. Aktuání pořadí je: Rosberg, Hamilton, Bottas, Pérez, Massa, Button, Ricciardo, Magnussen, Alonso. Räikkönenje zatím bez času.
Räikkönen jde na pátou pozici, Ricciardo na třetí, Button na sedmou, Alonso až na devátou, ještě šel před něj i Magnussen.
Konečné pořadí: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Pérez, Räikkönen, Button, Massa, Magnussen, Alonso.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.