Sebastian Vettel odstartuje až z páté řady spolu s Alonsem, kterému se nedařilo. Williamsy se pomalu zlepšují, kromě čtvrtého Bottase to potvrzuje Massa svým osmým místem.
První část kvalifikaceV Bahrajnu zapadá slunce a začíná kvalifikace. Povrch vozovky je suchý, jezdci pomalu vyjíždľjí na trať, jako první Gutiérrez. Kromě Grosjeana mají všicni jezdci pneumatiky se středně tvrdou směsí. Gutiérrez stanovuje základní čas - 1:38,521 min. Pérez je rychlejší - 1:37,953 min, ale do čela jde Hülkenberg - 1:36,883 min. Za ním jsou Grosjean, Kvjat, Pérez, Vergne a Gutiérrez.
Ricciardo v porovnání s třetím volným tréninkem přidal, jde na první místo - 1:36,676 min. Alonso je druhý, ale Mercedesy vjely do měřeného kola. Hamilton je první - 1:35,323 min, za ním je Rosberg, ztrácí 116 tisícin sekundy. Třetí Ricciardo má na Rosberga ztrátu víc než 1,2 sekundy.
Vettel zajel sedmý nejrychlejší čas, pořadí je: Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Alonso, Hülkenberg, Button, Vettel, Grosjean, Magnussen, Kvjat. Williamsy jsou stále v boxech, jako jediné nemají na svém kontě žádný čas. Mezitím Gutiérrez na třetím místě - 1:36,567 min. Räikkönen zatím na čtrnáctém místě.
Williamsy vyjely na trať s pneumatikami s měkkou směsí. Bottas proletěl okruhem za 1:34,934 min a jde na první místo. Hülkenberg je rychlejší - 1:34,874 min. Massa jde na třetí místo, po chvíli ho vystřídal Pérez. Vettel na měkké směsi zajel sedmý nejrychlejší čas. Räikkönen jde na páté místo, Kvjat na sedmé. Alonso se řadí na šestou a Magnussen na s edmou pozici.
Pořadí první části kvalifikace: Hülkenberg, Bottas, Pérez, Massa, Räikkönen, Alonso, Magnussen, Hamilton, Kvjat, Rosberg, Vettel, Button, Vergne, Ricciardo, Gutiérrez, Grosjean
Do druhé části kvalifikace nepostupují: Maldonado, Sutil, Kobajaši, Bianchi, Ericsson, Chilton.
Druhá část kvalifikacePrvním, kdo jede měřené kolo, je Nico Hülkenberg - 1:35,682 min. Za ním se řadí Massa a Bottas. Räikkönen jde na první místo, Hamilton ho tam dlouho nenechal - 1:33,872 min, druhý je Ricciardo. Za ním jsou Alonso a Räikkönen. Rosberg jde před Hamiltona - 1:33,708. Čtvrtý Alonso ztrácí jednu sekundu na první místo. Button je o devět tisícin sekundy rychlejší než Alonso a jde na čtvrté místo.
Pět minut před koncem druhé části je pořadí: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Button, Alonso, Magnussen, Räikkönen, Hülkenberg, Kvjat, Massa, Pérez, Bottas, Vergne, Guttiérez. Vettel se na měkké směsi snažil, stačilo to na osmé místo - 1:34,985 min. Bottas jde na šesté místo, Massa na sedmé. Lotusům se stále nedaří, Grosjean jen na črtnáctém místě. Vettel jede do boxů, do třetí části nepostupuje.
Pořadí druhé části kvalifikace: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Button, Alonso, Pérez, Bottas, Massa, Magnussen, Räikkönen.
Do třetí části kvalifikace nepostupují: Vettel, Hülkenberg, Kvjat, Vergne, Gutiérrez, Grosjean.
Třetí část kvalifikaceDaniel Ricciardo bojuje v poslední části, ale na startu nebude v první desítce, protože po minulém závodu dostal trest ztráty deseti míst na startu Velké ceny Bahrajnu. Mezi deseti jezdci ve třetí části kvalifikace je sedm, kterých vozy používají motory Mercedes, zastoupeny jsou ještě dva motory Ferrari a jeden motor Renault.
Bottas zajel první měřené kolo - 1:34,247 min. Massa je o tři desetiny sekundy za ním. Pérez jde na druhé místo, Rosberg na první - 1:33,185 min. Hamilton ztrácí na Rosberga necelé tři desetiny sekundy. Alonso jen na osmém místě, je před ním i Magnussen. Buton jde na šesté místo. Aktuání pořadí je: Rosberg, Hamilton, Bottas, Pérez, Massa, Button, Ricciardo, Magnussen, Alonso. Räikkönenje zatím bez času.
Räikkönen jde na pátou pozici, Ricciardo na třetí, Button na sedmou, Alonso až na devátou, ještě šel před něj i Magnussen.
Konečné pořadí: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Pérez, Räikkönen, Button, Massa, Magnussen, Alonso.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.