Mercedesy potvrdily svou převahu, skvěle zajely vozy Force India (Pérez třetí a Hülkenberg osmý) a Williams (Bottas čtvrtý a Massa pátý).
Vergne a Maldonado byli prvními, kdo vyjel na trať. Za nimi vyjeli Ericsson, Alonso, Sutil, Kvjat, Räikkönen, Grosjean, Kobajaši, Bianchi, Gutiérrez. Uvidíme, kdo z nich zajede i měřené kolo. Mezitím v boxch Williamsu v pohodě diskutují Bottas a Frank Williams. Jezdci se postupně vrací do boxů. Časomíra sleduje Sutilovo úsilí, Adrian stanovuje základní čas - 1:44,515 min.
Na trati je ale sám, nikdo další nespěchá. U McLarenu vládne pohoda, Magnussen sedá do vozu, ten ale ještě není připraven a Button nemá ani zapnutou kombinézu. V dalším kole byl Adrian nejrychlejší v třetím sektoru, ale celkový čas si nezlepšil.
Po deseti minutách zůstává Sutil jediným jezdcem, který má za sebou měřené kolo. Ericsson šel na chvilku před Sutila, teď je první Maldonado 1:41,275 min před Grosjeanem - 1:41,832 min. Ericsson si stěžuje na nedostatečný výkon na rovinkách.
Kobajaši jde jen na pátou pozici - 1:46,423 min. V dalším kole vyjel mimo trať, ale pokračuje bez následků dál. Prvním, kdo pokořil hranici 1:40 min je Daniel Ricciardo - 1:39,672 min, za ním je Gutiérrez - 1:40,425 min. Do čela jde Kvjat - 1:38,666 min. Räikkönen zatím na posledním desátém místě - 1:46,136 min. Vergne zrychluje a je na třetím místě - 1:40,223 min.
Mercedes si v Bahrajnu počíná suverénně (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Räikkönen zrychlil - 1:38,991 min, co mu stačí na druhé místo za Kvjatem. Za kKmiho se řadí Alonso - 1:39,187 min a za ním je Vettel - 1:39,225 min. Magnussen se dostává na páté místo časem 1:39,585 min. Všechno se může změnit, na trať vyjel Rosberg. V měřeném kole vyjel mimo trať, pokračuje dál. Hamilton je první - 1:37,340 min, Rosberg je kvůli chybě na desátém místě.
Lewis má před Kvjatem náskok 1,326 sekundy... Před Kvjata jde na druhé místo Hülkenberg - 1:38,422 min, ale jen na chvíli, protože Button je lepší - 1:38,297 min a jde za Lewise. Jedinými jezdci bez časů jsou Massa a Bottas. Aktuální pořadí je: Hamilton, Button, Hülkenberg, Kvjat, Pérez, Räikkönen, Alonso, Vettel, Magnussen, Ricciardo, Vergne, Gutiérrez, Maldonado, Kobajaši, Grosjean, Ericsson, Chilton, Bianchi a Sutil. Do konce zbývá třicet minut.
Hned poté jde do čela Rosberg - 1:37,252 min, oba Mercedesy vedou před Buttonem. Ricciardo se posouvá za Vettela na desáté místo. Bottas zajel okruh skvělým způdobem a jde za Mercedesy na třetí místo - 1:38,124 min, za ním je aktuálně Massa - 1:38,134 min. Jezdce Williamsu dělí od sebe jen jedna setina sekundy.
Ve druhé zatáčce končí Vettel v štěrku a opouští svůj vůz! Do ničeho nenarazil, takže mechanici nebudou mít možná moc práce. Dvacet minut před koncem stále vedou Mercedesy před Williamsy, následují Button, Hülkenberg, Kvjat, Pérez, Räikkönen, Alonso.
V poslední fázi tréninku vyjíždějí jezdci na trať na pneumatikách s měkkou směsí, např. Rosberg, Hamilton, Räikkönen, Alonso, Ricciardo. Rosberg zajel výrazně nejrychlejší čas - 1:35,439 min, o chvilku jde před něj jeho týmový kolega Hamilton - 1:35,324 min. Třetí je Hülkenberg - 1:36,455 min. Za ním jsou Ricciardo, Bottas, Massa, Button. Vettel právě dorazil do paddocku - deset minut před koncem tréninku.
Počty ujetých kol
Pérez se nezdá, jde na třetí místo s časem 1:35,868 min. Oba vozy Force India jsou za prvními Mercedesy. Jezdci Ferrari se nevzdávají, Alonso jde na čtvrté místo, Räikkönen na šesté. Button bojuje a je na čtvrtém místě před Alonsem. Pro Rosberga trénink končí, opouští svůj vůz. Mezitím je Bottas na čtvrtém místě, Kvjat na osmém. Massa se řadí na páté místo.
Konečné pořadí na prvních deseti místech: Hamilton, Rosberg, Pérez, Bottas, Massa, Button, Alonso, Hülkenberg, Kvjat, Räikkönen. Poslední dvě místa: Vettel a Chilton.
Nejrychlejší sektory a maximální rychlosti
Maximální rychlosti: 1. Hülkenberg - 326,1 km/h; 2. Pérez - 325,9; 3. Rosberg - 324,7; 4. Hamilton - 324,1; 5. Kvjat - 323,3; 6. Bottas - 322,1; 7. Ericsson - 321,8; ...... 20. Grosjean - 311,3; 21. Sutil - 309,4; 22. Bianchi - 307,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.