Mercedesy potvrdily svou převahu, skvěle zajely vozy Force India (Pérez třetí a Hülkenberg osmý) a Williams (Bottas čtvrtý a Massa pátý).
Vergne a Maldonado byli prvními, kdo vyjel na trať. Za nimi vyjeli Ericsson, Alonso, Sutil, Kvjat, Räikkönen, Grosjean, Kobajaši, Bianchi, Gutiérrez. Uvidíme, kdo z nich zajede i měřené kolo. Mezitím v boxch Williamsu v pohodě diskutují Bottas a Frank Williams. Jezdci se postupně vrací do boxů. Časomíra sleduje Sutilovo úsilí, Adrian stanovuje základní čas - 1:44,515 min.
Na trati je ale sám, nikdo další nespěchá. U McLarenu vládne pohoda, Magnussen sedá do vozu, ten ale ještě není připraven a Button nemá ani zapnutou kombinézu. V dalším kole byl Adrian nejrychlejší v třetím sektoru, ale celkový čas si nezlepšil.
Po deseti minutách zůstává Sutil jediným jezdcem, který má za sebou měřené kolo. Ericsson šel na chvilku před Sutila, teď je první Maldonado 1:41,275 min před Grosjeanem - 1:41,832 min. Ericsson si stěžuje na nedostatečný výkon na rovinkách.
Kobajaši jde jen na pátou pozici - 1:46,423 min. V dalším kole vyjel mimo trať, ale pokračuje bez následků dál. Prvním, kdo pokořil hranici 1:40 min je Daniel Ricciardo - 1:39,672 min, za ním je Gutiérrez - 1:40,425 min. Do čela jde Kvjat - 1:38,666 min. Räikkönen zatím na posledním desátém místě - 1:46,136 min. Vergne zrychluje a je na třetím místě - 1:40,223 min.
Mercedes si v Bahrajnu počíná suverénně (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Räikkönen zrychlil - 1:38,991 min, co mu stačí na druhé místo za Kvjatem. Za kKmiho se řadí Alonso - 1:39,187 min a za ním je Vettel - 1:39,225 min. Magnussen se dostává na páté místo časem 1:39,585 min. Všechno se může změnit, na trať vyjel Rosberg. V měřeném kole vyjel mimo trať, pokračuje dál. Hamilton je první - 1:37,340 min, Rosberg je kvůli chybě na desátém místě.
Lewis má před Kvjatem náskok 1,326 sekundy... Před Kvjata jde na druhé místo Hülkenberg - 1:38,422 min, ale jen na chvíli, protože Button je lepší - 1:38,297 min a jde za Lewise. Jedinými jezdci bez časů jsou Massa a Bottas. Aktuální pořadí je: Hamilton, Button, Hülkenberg, Kvjat, Pérez, Räikkönen, Alonso, Vettel, Magnussen, Ricciardo, Vergne, Gutiérrez, Maldonado, Kobajaši, Grosjean, Ericsson, Chilton, Bianchi a Sutil. Do konce zbývá třicet minut.
Hned poté jde do čela Rosberg - 1:37,252 min, oba Mercedesy vedou před Buttonem. Ricciardo se posouvá za Vettela na desáté místo. Bottas zajel okruh skvělým způdobem a jde za Mercedesy na třetí místo - 1:38,124 min, za ním je aktuálně Massa - 1:38,134 min. Jezdce Williamsu dělí od sebe jen jedna setina sekundy.
Ve druhé zatáčce končí Vettel v štěrku a opouští svůj vůz! Do ničeho nenarazil, takže mechanici nebudou mít možná moc práce. Dvacet minut před koncem stále vedou Mercedesy před Williamsy, následují Button, Hülkenberg, Kvjat, Pérez, Räikkönen, Alonso.
V poslední fázi tréninku vyjíždějí jezdci na trať na pneumatikách s měkkou směsí, např. Rosberg, Hamilton, Räikkönen, Alonso, Ricciardo. Rosberg zajel výrazně nejrychlejší čas - 1:35,439 min, o chvilku jde před něj jeho týmový kolega Hamilton - 1:35,324 min. Třetí je Hülkenberg - 1:36,455 min. Za ním jsou Ricciardo, Bottas, Massa, Button. Vettel právě dorazil do paddocku - deset minut před koncem tréninku.
Počty ujetých kol
Pérez se nezdá, jde na třetí místo s časem 1:35,868 min. Oba vozy Force India jsou za prvními Mercedesy. Jezdci Ferrari se nevzdávají, Alonso jde na čtvrté místo, Räikkönen na šesté. Button bojuje a je na čtvrtém místě před Alonsem. Pro Rosberga trénink končí, opouští svůj vůz. Mezitím je Bottas na čtvrtém místě, Kvjat na osmém. Massa se řadí na páté místo.
Konečné pořadí na prvních deseti místech: Hamilton, Rosberg, Pérez, Bottas, Massa, Button, Alonso, Hülkenberg, Kvjat, Räikkönen. Poslední dvě místa: Vettel a Chilton.
Nejrychlejší sektory a maximální rychlosti
Maximální rychlosti: 1. Hülkenberg - 326,1 km/h; 2. Pérez - 325,9; 3. Rosberg - 324,7; 4. Hamilton - 324,1; 5. Kvjat - 323,3; 6. Bottas - 322,1; 7. Ericsson - 321,8; ...... 20. Grosjean - 311,3; 21. Sutil - 309,4; 22. Bianchi - 307,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.