Mercedesy potvrdily svou převahu, skvěle zajely vozy Force India (Pérez třetí a Hülkenberg osmý) a Williams (Bottas čtvrtý a Massa pátý).
Vergne a Maldonado byli prvními, kdo vyjel na trať. Za nimi vyjeli Ericsson, Alonso, Sutil, Kvjat, Räikkönen, Grosjean, Kobajaši, Bianchi, Gutiérrez. Uvidíme, kdo z nich zajede i měřené kolo. Mezitím v boxch Williamsu v pohodě diskutují Bottas a Frank Williams. Jezdci se postupně vrací do boxů. Časomíra sleduje Sutilovo úsilí, Adrian stanovuje základní čas - 1:44,515 min.
Na trati je ale sám, nikdo další nespěchá. U McLarenu vládne pohoda, Magnussen sedá do vozu, ten ale ještě není připraven a Button nemá ani zapnutou kombinézu. V dalším kole byl Adrian nejrychlejší v třetím sektoru, ale celkový čas si nezlepšil.
Po deseti minutách zůstává Sutil jediným jezdcem, který má za sebou měřené kolo. Ericsson šel na chvilku před Sutila, teď je první Maldonado 1:41,275 min před Grosjeanem - 1:41,832 min. Ericsson si stěžuje na nedostatečný výkon na rovinkách.
Kobajaši jde jen na pátou pozici - 1:46,423 min. V dalším kole vyjel mimo trať, ale pokračuje bez následků dál. Prvním, kdo pokořil hranici 1:40 min je Daniel Ricciardo - 1:39,672 min, za ním je Gutiérrez - 1:40,425 min. Do čela jde Kvjat - 1:38,666 min. Räikkönen zatím na posledním desátém místě - 1:46,136 min. Vergne zrychluje a je na třetím místě - 1:40,223 min.
Mercedes si v Bahrajnu počíná suverénně (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Räikkönen zrychlil - 1:38,991 min, co mu stačí na druhé místo za Kvjatem. Za kKmiho se řadí Alonso - 1:39,187 min a za ním je Vettel - 1:39,225 min. Magnussen se dostává na páté místo časem 1:39,585 min. Všechno se může změnit, na trať vyjel Rosberg. V měřeném kole vyjel mimo trať, pokračuje dál. Hamilton je první - 1:37,340 min, Rosberg je kvůli chybě na desátém místě.
Lewis má před Kvjatem náskok 1,326 sekundy... Před Kvjata jde na druhé místo Hülkenberg - 1:38,422 min, ale jen na chvíli, protože Button je lepší - 1:38,297 min a jde za Lewise. Jedinými jezdci bez časů jsou Massa a Bottas. Aktuální pořadí je: Hamilton, Button, Hülkenberg, Kvjat, Pérez, Räikkönen, Alonso, Vettel, Magnussen, Ricciardo, Vergne, Gutiérrez, Maldonado, Kobajaši, Grosjean, Ericsson, Chilton, Bianchi a Sutil. Do konce zbývá třicet minut.
Hned poté jde do čela Rosberg - 1:37,252 min, oba Mercedesy vedou před Buttonem. Ricciardo se posouvá za Vettela na desáté místo. Bottas zajel okruh skvělým způdobem a jde za Mercedesy na třetí místo - 1:38,124 min, za ním je aktuálně Massa - 1:38,134 min. Jezdce Williamsu dělí od sebe jen jedna setina sekundy.
Ve druhé zatáčce končí Vettel v štěrku a opouští svůj vůz! Do ničeho nenarazil, takže mechanici nebudou mít možná moc práce. Dvacet minut před koncem stále vedou Mercedesy před Williamsy, následují Button, Hülkenberg, Kvjat, Pérez, Räikkönen, Alonso.
V poslední fázi tréninku vyjíždějí jezdci na trať na pneumatikách s měkkou směsí, např. Rosberg, Hamilton, Räikkönen, Alonso, Ricciardo. Rosberg zajel výrazně nejrychlejší čas - 1:35,439 min, o chvilku jde před něj jeho týmový kolega Hamilton - 1:35,324 min. Třetí je Hülkenberg - 1:36,455 min. Za ním jsou Ricciardo, Bottas, Massa, Button. Vettel právě dorazil do paddocku - deset minut před koncem tréninku.
Počty ujetých kol
Pérez se nezdá, jde na třetí místo s časem 1:35,868 min. Oba vozy Force India jsou za prvními Mercedesy. Jezdci Ferrari se nevzdávají, Alonso jde na čtvrté místo, Räikkönen na šesté. Button bojuje a je na čtvrtém místě před Alonsem. Pro Rosberga trénink končí, opouští svůj vůz. Mezitím je Bottas na čtvrtém místě, Kvjat na osmém. Massa se řadí na páté místo.
Konečné pořadí na prvních deseti místech: Hamilton, Rosberg, Pérez, Bottas, Massa, Button, Alonso, Hülkenberg, Kvjat, Räikkönen. Poslední dvě místa: Vettel a Chilton.
Nejrychlejší sektory a maximální rychlosti
Maximální rychlosti: 1. Hülkenberg - 326,1 km/h; 2. Pérez - 325,9; 3. Rosberg - 324,7; 4. Hamilton - 324,1; 5. Kvjat - 323,3; 6. Bottas - 322,1; 7. Ericsson - 321,8; ...... 20. Grosjean - 311,3; 21. Sutil - 309,4; 22. Bianchi - 307,6.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.