BAHRAJN - 2.TRÉNINK; Mercedes opět neporažen, Hamilton a Rosberg mají náskok na nejlepšího ze zbytku pole, třetího Alonsa, více než sekundu. Ostatní rozestupy jsou mnohem menší.
Týmy nyní čeká trénink v reprezentativnějších podmíkách pro noční závod. Začíná ve stejnou dobu jako sobotní kvalifikace a nedělní závod. V Bahrajnu je aktuálně 22 °C, trať má 27 °C. Tato čísla však půjdou dolů.
A to si pochvaluje například McLaren. "Myslím, že nižší teploty nám pomohou a oproti Malajsii je zde méně rychlých zatáček, takže by to pro nás mělo být lepší," nechal se slyšet Kevin Magnussen. Pochvaluje si také to, že si na tuto trať nemusí zvykat, protože ji zná (z testování).
V prvním tréninku na Velkou cenu Bahrajnu opět dominovaly Mercedesy a kromě úvodního tréninku v Austrálii, kde byl nejrychlejší Fernando Alonso, byl během závodních víkendů doposud na čele vždy vůz Stříbrných šípů. V úvodního tréninku zatím byly nejrychlejší časy o více než 4 sekundy pomalejší než ty, které zde piloti zajížděli během předsezónních testů.
Sebastiana Vettela v Bahrajnu čeká také setkání s Jeanem Todtem. Jednat budou mimo jiné o nevybíravých slovech, která čtyřnásobný šampion volil při hodnocení zvuku nových motorů a která se prezidentovi FIA příliš nelíbila.
Mechanici Ferrari museli po úvodním tréninku provést menší opravy na podlaze Räikkönenova F14 T poté, co Fin najel na obrubník. Räikkönen poté uvedl, že auto se s novým zavěšením řídilo dobře, ale potřebují prý zapracovat na nastavení, které kvůli rozbité podlaze nestihli.
Räikkönen zkouší jízdu po zadních (foto: Scuderia Ferrari)
Jako první na trať vyráží Adrian Sutil v Sauberu. Po pěti minutách krouží po trati dvanáct vozů. První měřený čas si připisuje Sutil a má hodnotu 1:39,438 min, ale brzy jej překonává Daniil Kvjat (1:38,974 min), ale s vozem není spokojen: "Něco je naprosto špatně s podřazováním," hlásí týmu. Do čela jdou McLareny.
Hamilton zajíždí nejrychlejší čas a má náskok 1,5s. Pérez měl mezitím spoustu práce s tím, aby se vyhnul Mercedesu Nica Rosberga. Na tento incident se po tréninku podívají komisaři. U Red Bullu opět selhal průtokoměr.
Pořadí na čele po dvaceti minutách: Hamilton (1:38,506), Rosberg (+0,095), Alonso (+0,573), Hülkenberg (+0,935), Magnussen (+1,467), Button (+1,729), Räikkönen (+1,970)
Druhý Rosberg však s vyvážením svého Mercedesu spokojen: "Je strašně přetáčivý," stěžuje si. Co se nejrychlejšího auta na rovince týče, vede Force India. Hülkenberg i Pérez jeli více než 325km/h. Druhý je Mercedes (323km/h). Na trať se do měřených kol vydali i Red Bully a řadí se na třetí a páté místo.
Jako první na měkkou sadu pneumatik přezouvá Romain Grosjean v Lotusu, brzy jej následuje Max Chilton (Marussia). Na trati jsme zatím neviděli ani jeden z vozů Williamsu.
Stmívání v poušti (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Po půl hodině se do první desítky na chvíli dostává Lotus. Romain Grosjean na sedmém místě ztrácí 1,797 s. A do čela jde Sergio Pérez, který jako první dnes zajíždí čas pod 1:36 min. Velmi brzy jej však překonává Nico Rosberg. Chilton zatím opakovaně probrzduje a blokuje kola.
A nyní na měkké sadě vyráží Hamilton, který se vrací do čela s čassem 1:34,325 min. Mercedes zatím jako jediný zajel čas pod 1:35 min. Räikkönen zajíždí sedmý čas poté, co se ke konci dostal do provozu (zdržel jej Caterham). Williams zatím stále v garáži, podle týmu je to však součást plánu.
Maldonado tvrdě přejíždí obrubníky, zatím jsou u Lotusu patnáctí, respektive šestnáctí. Do rádia Venezuelan hlásí obavy o svoje E22:"Možná by bylo dobré zkontrolovat předek vozu." Mark Slade mu odpovídá: "Jo, podlaha je poškozena, vidím to."
Zlepšují se Red Bully (Vettel s novým motorem je šestý, Ricciardo čtvrtý). U Williamsu se piloti pomalu připravují na výjezd na trať. Na trati krouží Rosberg, Vettel a Vergne. Přidává se k nim Hamilton a Ericsson. Na jedno kolo vyjel Alonso. Zbývá 35 minut.
Pořadí na čele po čtyřiceti minutách: Hamilton, Rosberg, Alonso (+ 1,035), Button, Kvjat, Pérez, Hülkenberg, Räikkönen, Gutiérrez.
Mercedes opět na čele (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Max Chilton v Marusssi zastavil v zastáčce č. 4. Selhalo mu něco na voze, ten se roztočil a s kouřením od pneumatik zastavil. Brit hlásí naprostou ztrátu výkonu. Chvíli po něm zastavuje také Adrian Sutil v Sauberu. Na trať vyjel Felipe Massa a zařadil se na trinácté místo.
Pořadí na čele po hodině: Hamilton, Rosberg, Alonso, Ricciardo, Button, Vettel, Kvjat, Magnussen, Pérez, Vernge.
Piloti zkouší delší jízdy, například Räikkönen na středně-tvrdé sadě. Jeho nejrychlejší čas stačil na dvanácté místo a i během dlouhých jízd na Mercedes ztrácí. Rosberg už ujel 12 kol a po pomalejších časech opět nabírá rychlost. Ricciardo ujel 15 kol a jeho časy jsou v podstatě identické (kolem 1,40 nebo 1:41)
Zbývá 25 minut a na trať vyrazil i druhý Williams, za jehož volantem sedí Valtteri Bottas. Massa na měkké sadě zlepšuje svůj čas a řadí se na páté místo. A zastavuje další vůz - tentokrát Caterham Marcuse Ericssona, který zaparkoval mezi zatáčkami č.11 a 12. Kvjat žádá více výkonu, tým reaguje: "Nemůžeme ti ho dát."
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Trénink končí! Nejlepší dlouhé jízdy ukázal Mercedes, stíhá je Red Bull a hned za ním i Ferrari. Marussia ještě oznamuje, že za zastavení Chiltona může selhání předního levého brzdového disku a tým to nyní bude prošetřovat.
Maximální rychlosti: 1. Pérez - 327,0 km/h;, 2. Hülkenberg - 326,8; 3. Hamilton - 326,1; 4. Kvjat - 324,2; 5. Rosberg - 324,1; 6. Vergne - 323,2; 7. Button - 322,8; 8. Bottas - 322,3...... 20. Gutiérrez - 310,9; 21. Bianchi - 310,5; 22. Grosjean - 308,8 km/h.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů a max. rychlostí
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.