BAHRAJN - 2.TRÉNINK; Mercedes opět neporažen, Hamilton a Rosberg mají náskok na nejlepšího ze zbytku pole, třetího Alonsa, více než sekundu. Ostatní rozestupy jsou mnohem menší.
Týmy nyní čeká trénink v reprezentativnějších podmíkách pro noční závod. Začíná ve stejnou dobu jako sobotní kvalifikace a nedělní závod. V Bahrajnu je aktuálně 22 °C, trať má 27 °C. Tato čísla však půjdou dolů.
A to si pochvaluje například McLaren. "Myslím, že nižší teploty nám pomohou a oproti Malajsii je zde méně rychlých zatáček, takže by to pro nás mělo být lepší," nechal se slyšet Kevin Magnussen. Pochvaluje si také to, že si na tuto trať nemusí zvykat, protože ji zná (z testování).
V prvním tréninku na Velkou cenu Bahrajnu opět dominovaly Mercedesy a kromě úvodního tréninku v Austrálii, kde byl nejrychlejší Fernando Alonso, byl během závodních víkendů doposud na čele vždy vůz Stříbrných šípů. V úvodního tréninku zatím byly nejrychlejší časy o více než 4 sekundy pomalejší než ty, které zde piloti zajížděli během předsezónních testů.
Sebastiana Vettela v Bahrajnu čeká také setkání s Jeanem Todtem. Jednat budou mimo jiné o nevybíravých slovech, která čtyřnásobný šampion volil při hodnocení zvuku nových motorů a která se prezidentovi FIA příliš nelíbila.
Mechanici Ferrari museli po úvodním tréninku provést menší opravy na podlaze Räikkönenova F14 T poté, co Fin najel na obrubník. Räikkönen poté uvedl, že auto se s novým zavěšením řídilo dobře, ale potřebují prý zapracovat na nastavení, které kvůli rozbité podlaze nestihli.
Räikkönen zkouší jízdu po zadních (foto: Scuderia Ferrari)
Jako první na trať vyráží Adrian Sutil v Sauberu. Po pěti minutách krouží po trati dvanáct vozů. První měřený čas si připisuje Sutil a má hodnotu 1:39,438 min, ale brzy jej překonává Daniil Kvjat (1:38,974 min), ale s vozem není spokojen: "Něco je naprosto špatně s podřazováním," hlásí týmu. Do čela jdou McLareny.
Hamilton zajíždí nejrychlejší čas a má náskok 1,5s. Pérez měl mezitím spoustu práce s tím, aby se vyhnul Mercedesu Nica Rosberga. Na tento incident se po tréninku podívají komisaři. U Red Bullu opět selhal průtokoměr.
Pořadí na čele po dvaceti minutách: Hamilton (1:38,506), Rosberg (+0,095), Alonso (+0,573), Hülkenberg (+0,935), Magnussen (+1,467), Button (+1,729), Räikkönen (+1,970)
Druhý Rosberg však s vyvážením svého Mercedesu spokojen: "Je strašně přetáčivý," stěžuje si. Co se nejrychlejšího auta na rovince týče, vede Force India. Hülkenberg i Pérez jeli více než 325km/h. Druhý je Mercedes (323km/h). Na trať se do měřených kol vydali i Red Bully a řadí se na třetí a páté místo.
Jako první na měkkou sadu pneumatik přezouvá Romain Grosjean v Lotusu, brzy jej následuje Max Chilton (Marussia). Na trati jsme zatím neviděli ani jeden z vozů Williamsu.
Stmívání v poušti (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Po půl hodině se do první desítky na chvíli dostává Lotus. Romain Grosjean na sedmém místě ztrácí 1,797 s. A do čela jde Sergio Pérez, který jako první dnes zajíždí čas pod 1:36 min. Velmi brzy jej však překonává Nico Rosberg. Chilton zatím opakovaně probrzduje a blokuje kola.
A nyní na měkké sadě vyráží Hamilton, který se vrací do čela s čassem 1:34,325 min. Mercedes zatím jako jediný zajel čas pod 1:35 min. Räikkönen zajíždí sedmý čas poté, co se ke konci dostal do provozu (zdržel jej Caterham). Williams zatím stále v garáži, podle týmu je to však součást plánu.
Maldonado tvrdě přejíždí obrubníky, zatím jsou u Lotusu patnáctí, respektive šestnáctí. Do rádia Venezuelan hlásí obavy o svoje E22:"Možná by bylo dobré zkontrolovat předek vozu." Mark Slade mu odpovídá: "Jo, podlaha je poškozena, vidím to."
Zlepšují se Red Bully (Vettel s novým motorem je šestý, Ricciardo čtvrtý). U Williamsu se piloti pomalu připravují na výjezd na trať. Na trati krouží Rosberg, Vettel a Vergne. Přidává se k nim Hamilton a Ericsson. Na jedno kolo vyjel Alonso. Zbývá 35 minut.
Pořadí na čele po čtyřiceti minutách: Hamilton, Rosberg, Alonso (+ 1,035), Button, Kvjat, Pérez, Hülkenberg, Räikkönen, Gutiérrez.
Mercedes opět na čele (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Max Chilton v Marusssi zastavil v zastáčce č. 4. Selhalo mu něco na voze, ten se roztočil a s kouřením od pneumatik zastavil. Brit hlásí naprostou ztrátu výkonu. Chvíli po něm zastavuje také Adrian Sutil v Sauberu. Na trať vyjel Felipe Massa a zařadil se na trinácté místo.
Pořadí na čele po hodině: Hamilton, Rosberg, Alonso, Ricciardo, Button, Vettel, Kvjat, Magnussen, Pérez, Vernge.
Piloti zkouší delší jízdy, například Räikkönen na středně-tvrdé sadě. Jeho nejrychlejší čas stačil na dvanácté místo a i během dlouhých jízd na Mercedes ztrácí. Rosberg už ujel 12 kol a po pomalejších časech opět nabírá rychlost. Ricciardo ujel 15 kol a jeho časy jsou v podstatě identické (kolem 1,40 nebo 1:41)
Zbývá 25 minut a na trať vyrazil i druhý Williams, za jehož volantem sedí Valtteri Bottas. Massa na měkké sadě zlepšuje svůj čas a řadí se na páté místo. A zastavuje další vůz - tentokrát Caterham Marcuse Ericssona, který zaparkoval mezi zatáčkami č.11 a 12. Kvjat žádá více výkonu, tým reaguje: "Nemůžeme ti ho dát."
Počty ujetých kol ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Trénink končí! Nejlepší dlouhé jízdy ukázal Mercedes, stíhá je Red Bull a hned za ním i Ferrari. Marussia ještě oznamuje, že za zastavení Chiltona může selhání předního levého brzdového disku a tým to nyní bude prošetřovat.
Maximální rychlosti: 1. Pérez - 327,0 km/h;, 2. Hülkenberg - 326,8; 3. Hamilton - 326,1; 4. Kvjat - 324,2; 5. Rosberg - 324,1; 6. Vergne - 323,2; 7. Button - 322,8; 8. Bottas - 322,3...... 20. Gutiérrez - 310,9; 21. Bianchi - 310,5; 22. Grosjean - 308,8 km/h.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů a max. rychlostí
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.