Po dvou prvních závodech zaostává Sebastian Vettel za Rosbergem o 28 bodů a mnozí se domnívají, že i v Bahrajnu budou hrát první housle jezdci z týmu Mercedes. Patří k nim také Sebastian Vettel.
Na co myslíte, když se po složitých zimních testech znovu vracíte do Bahrajnu?Sebastian Vettel (SV): "V průběhu testování jsme absolvovali malou vzdálenost, takže o tomto víkendu si v našem plánu musíme zaškrtnout více naplánovaných bodů než jindy. Na druhou stranu sem jezdíme už roky, letos to bude jiné ale v tom, že se pojede večer. Bude to podobné jako v Abú Zabí. Pokusíme se dostat z našeho vozu víc, čeká nás hodně práce, musíme se toho ještě hodně naučit. V Bahrajnu budeme používat jinou verzi programového zabezpečení pohonné jednotky."
Můžete v Bahrajnu konkurovat rychlosti vozů Mercedes? SV: "Je to rychlý okruh, má mnoho rovinek, v porovnání s Malajsií bude hrát faktor spotřeby paliva větší roli. V testech a prvních závodech jsme viděli, že Mercedes má nejefektivnější vozy. Na rovinkách jsou velmi rychlé, konkurovat jim bude složitou záležitostí. Pozitivním poznatkem z prvních dvou závodů je, že naše vozy mají velký potenciál a je na nás, abychom ho využili. V současnosti jsou vozy na začátku vývoje, i když ve srovnání se stavem před dvěma měsíci jsme už v mnohém přidali. Do konce sezony je ještě daleko. Mám dojem, že postupujeme rychlým tempem, musíme zajistit, aby to naše tempo bylo rychlejší než u soupeřů. Co se týče rychlosti na rovinkách, Red Bull a ostatní týmy zaostávají za Mercedesem. Jim se práce povedla a zaslouženě vedou v šampionátu. V Renaultu dělají všechno možné i nemožné, aby zvýšili výkon motoru, také my musíme pracovat na zvýšení spolehlivosti vozu, vždyť za první dva závody jsme měli v cíli jenom jeden monopost."
Nebude problém s horkým počasím?SV: "Nemyslím si to. Máme za sebou závod v Malajsii, jeden z nejteplejších v sezoně a problémy z tohoto důvodu nevznikly. Večer bude teplota vzduchu nižší, zejména po západě slunce, všechno by mělo být ok."
Letos je obtížnější předjíždět soupeře, než v minulé sezoně?SV: "O trochu ano. Záleží na tom, jak využijete baterii ve chvíli předjíždění a v jakém stavu má baterii Váš soupeř, který se brání. Má to vliv i na rychlost na rovinkách. Existují také věci mimo naši kontrolu. To, co mají jezdci pod kontrolou je síla, s jakou sešlápnou plynový pedál. V minulosti jsme měli na volantu jeden přepínač, který jste přepnul, když jste chtěl předjíždět a použít přitom baterii. Letos máme přepínačů víc. Záleží na tom, který konkrétní přepínač použijeme a jak dlouho ho držíme v jiné poloze." Váš týmový kolega Daniel Ricciardo dostal trest ztráty deseti míst na startu za to, že ho tým pustil po výměně pneumatik nebezpečným způsobem z boxů. Co si o tom myslíte?SV: "Osobně si myslím, že je to pro jezdce krutý trest. V té situaci nemohl Daniel nic dělat, jen reagoval na světelné znamení před ním. Když si tým uvědomil, že se stala chyba, přikázal mu zastavit a on zastavil. V dané situaci nemůže jezdec dělat nic jiného. Ztráta deseti míst na startu je příliš vysoká cena. Ale pravidla jsou stejná pro všechny, příště se to může stát někomu jinému. Diskutovali jsme o tomto pravidle i na brífinku jezdců." Jak hodnotíte svého týmového kolegu po dvou závodech?SV: "Daniel byl skvělý v Austrálii, teď nemyslím jen nedělní závod, ale celý víkend. Nedělal chyby, nevyjel z tratě, kvalifikaci zvládl i v proměnlivém počasí. Byl dobrý i v Malajsii. V našem týmu je nováčkem, ale dělá všechno aby mi zkomplikoval život. V určitém smyslu jsem to neočekával, ale jemu se to daří. Svou práci si odvádí výborně. Po čase bude Daniel ještě rychlejší, bude chtít dosáhnout víc a víc, já se musím postarat o to, aby jeho výsledky nebyly lepší než moje, tak to chodí mezi týmovými kolegy. Rád budu s ním bojovat na okruhu, nepochybuju, že se bude zlepšovat. Máme stejné vozy a jednou budeme bojovat o stejné místo."
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.