Po dvou prvních závodech zaostává Sebastian Vettel za Rosbergem o 28 bodů a mnozí se domnívají, že i v Bahrajnu budou hrát první housle jezdci z týmu Mercedes. Patří k nim také Sebastian Vettel.
Na co myslíte, když se po složitých zimních testech znovu vracíte do Bahrajnu?Sebastian Vettel (SV): "V průběhu testování jsme absolvovali malou vzdálenost, takže o tomto víkendu si v našem plánu musíme zaškrtnout více naplánovaných bodů než jindy. Na druhou stranu sem jezdíme už roky, letos to bude jiné ale v tom, že se pojede večer. Bude to podobné jako v Abú Zabí. Pokusíme se dostat z našeho vozu víc, čeká nás hodně práce, musíme se toho ještě hodně naučit. V Bahrajnu budeme používat jinou verzi programového zabezpečení pohonné jednotky."
Můžete v Bahrajnu konkurovat rychlosti vozů Mercedes? SV: "Je to rychlý okruh, má mnoho rovinek, v porovnání s Malajsií bude hrát faktor spotřeby paliva větší roli. V testech a prvních závodech jsme viděli, že Mercedes má nejefektivnější vozy. Na rovinkách jsou velmi rychlé, konkurovat jim bude složitou záležitostí. Pozitivním poznatkem z prvních dvou závodů je, že naše vozy mají velký potenciál a je na nás, abychom ho využili. V současnosti jsou vozy na začátku vývoje, i když ve srovnání se stavem před dvěma měsíci jsme už v mnohém přidali. Do konce sezony je ještě daleko. Mám dojem, že postupujeme rychlým tempem, musíme zajistit, aby to naše tempo bylo rychlejší než u soupeřů. Co se týče rychlosti na rovinkách, Red Bull a ostatní týmy zaostávají za Mercedesem. Jim se práce povedla a zaslouženě vedou v šampionátu. V Renaultu dělají všechno možné i nemožné, aby zvýšili výkon motoru, také my musíme pracovat na zvýšení spolehlivosti vozu, vždyť za první dva závody jsme měli v cíli jenom jeden monopost."
Nebude problém s horkým počasím?SV: "Nemyslím si to. Máme za sebou závod v Malajsii, jeden z nejteplejších v sezoně a problémy z tohoto důvodu nevznikly. Večer bude teplota vzduchu nižší, zejména po západě slunce, všechno by mělo být ok."
Letos je obtížnější předjíždět soupeře, než v minulé sezoně?SV: "O trochu ano. Záleží na tom, jak využijete baterii ve chvíli předjíždění a v jakém stavu má baterii Váš soupeř, který se brání. Má to vliv i na rychlost na rovinkách. Existují také věci mimo naši kontrolu. To, co mají jezdci pod kontrolou je síla, s jakou sešlápnou plynový pedál. V minulosti jsme měli na volantu jeden přepínač, který jste přepnul, když jste chtěl předjíždět a použít přitom baterii. Letos máme přepínačů víc. Záleží na tom, který konkrétní přepínač použijeme a jak dlouho ho držíme v jiné poloze." Váš týmový kolega Daniel Ricciardo dostal trest ztráty deseti míst na startu za to, že ho tým pustil po výměně pneumatik nebezpečným způsobem z boxů. Co si o tom myslíte?SV: "Osobně si myslím, že je to pro jezdce krutý trest. V té situaci nemohl Daniel nic dělat, jen reagoval na světelné znamení před ním. Když si tým uvědomil, že se stala chyba, přikázal mu zastavit a on zastavil. V dané situaci nemůže jezdec dělat nic jiného. Ztráta deseti míst na startu je příliš vysoká cena. Ale pravidla jsou stejná pro všechny, příště se to může stát někomu jinému. Diskutovali jsme o tomto pravidle i na brífinku jezdců." Jak hodnotíte svého týmového kolegu po dvou závodech?SV: "Daniel byl skvělý v Austrálii, teď nemyslím jen nedělní závod, ale celý víkend. Nedělal chyby, nevyjel z tratě, kvalifikaci zvládl i v proměnlivém počasí. Byl dobrý i v Malajsii. V našem týmu je nováčkem, ale dělá všechno aby mi zkomplikoval život. V určitém smyslu jsem to neočekával, ale jemu se to daří. Svou práci si odvádí výborně. Po čase bude Daniel ještě rychlejší, bude chtít dosáhnout víc a víc, já se musím postarat o to, aby jeho výsledky nebyly lepší než moje, tak to chodí mezi týmovými kolegy. Rád budu s ním bojovat na okruhu, nepochybuju, že se bude zlepšovat. Máme stejné vozy a jednou budeme bojovat o stejné místo."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.