Po dvou prvních závodech zaostává Sebastian Vettel za Rosbergem o 28 bodů a mnozí se domnívají, že i v Bahrajnu budou hrát první housle jezdci z týmu Mercedes. Patří k nim také Sebastian Vettel.
Na co myslíte, když se po složitých zimních testech znovu vracíte do Bahrajnu?Sebastian Vettel (SV): "V průběhu testování jsme absolvovali malou vzdálenost, takže o tomto víkendu si v našem plánu musíme zaškrtnout více naplánovaných bodů než jindy. Na druhou stranu sem jezdíme už roky, letos to bude jiné ale v tom, že se pojede večer. Bude to podobné jako v Abú Zabí. Pokusíme se dostat z našeho vozu víc, čeká nás hodně práce, musíme se toho ještě hodně naučit. V Bahrajnu budeme používat jinou verzi programového zabezpečení pohonné jednotky."
Můžete v Bahrajnu konkurovat rychlosti vozů Mercedes? SV: "Je to rychlý okruh, má mnoho rovinek, v porovnání s Malajsií bude hrát faktor spotřeby paliva větší roli. V testech a prvních závodech jsme viděli, že Mercedes má nejefektivnější vozy. Na rovinkách jsou velmi rychlé, konkurovat jim bude složitou záležitostí. Pozitivním poznatkem z prvních dvou závodů je, že naše vozy mají velký potenciál a je na nás, abychom ho využili. V současnosti jsou vozy na začátku vývoje, i když ve srovnání se stavem před dvěma měsíci jsme už v mnohém přidali. Do konce sezony je ještě daleko. Mám dojem, že postupujeme rychlým tempem, musíme zajistit, aby to naše tempo bylo rychlejší než u soupeřů. Co se týče rychlosti na rovinkách, Red Bull a ostatní týmy zaostávají za Mercedesem. Jim se práce povedla a zaslouženě vedou v šampionátu. V Renaultu dělají všechno možné i nemožné, aby zvýšili výkon motoru, také my musíme pracovat na zvýšení spolehlivosti vozu, vždyť za první dva závody jsme měli v cíli jenom jeden monopost."
Nebude problém s horkým počasím?SV: "Nemyslím si to. Máme za sebou závod v Malajsii, jeden z nejteplejších v sezoně a problémy z tohoto důvodu nevznikly. Večer bude teplota vzduchu nižší, zejména po západě slunce, všechno by mělo být ok."
Letos je obtížnější předjíždět soupeře, než v minulé sezoně?SV: "O trochu ano. Záleží na tom, jak využijete baterii ve chvíli předjíždění a v jakém stavu má baterii Váš soupeř, který se brání. Má to vliv i na rychlost na rovinkách. Existují také věci mimo naši kontrolu. To, co mají jezdci pod kontrolou je síla, s jakou sešlápnou plynový pedál. V minulosti jsme měli na volantu jeden přepínač, který jste přepnul, když jste chtěl předjíždět a použít přitom baterii. Letos máme přepínačů víc. Záleží na tom, který konkrétní přepínač použijeme a jak dlouho ho držíme v jiné poloze." Váš týmový kolega Daniel Ricciardo dostal trest ztráty deseti míst na startu za to, že ho tým pustil po výměně pneumatik nebezpečným způsobem z boxů. Co si o tom myslíte?SV: "Osobně si myslím, že je to pro jezdce krutý trest. V té situaci nemohl Daniel nic dělat, jen reagoval na světelné znamení před ním. Když si tým uvědomil, že se stala chyba, přikázal mu zastavit a on zastavil. V dané situaci nemůže jezdec dělat nic jiného. Ztráta deseti míst na startu je příliš vysoká cena. Ale pravidla jsou stejná pro všechny, příště se to může stát někomu jinému. Diskutovali jsme o tomto pravidle i na brífinku jezdců." Jak hodnotíte svého týmového kolegu po dvou závodech?SV: "Daniel byl skvělý v Austrálii, teď nemyslím jen nedělní závod, ale celý víkend. Nedělal chyby, nevyjel z tratě, kvalifikaci zvládl i v proměnlivém počasí. Byl dobrý i v Malajsii. V našem týmu je nováčkem, ale dělá všechno aby mi zkomplikoval život. V určitém smyslu jsem to neočekával, ale jemu se to daří. Svou práci si odvádí výborně. Po čase bude Daniel ještě rychlejší, bude chtít dosáhnout víc a víc, já se musím postarat o to, aby jeho výsledky nebyly lepší než moje, tak to chodí mezi týmovými kolegy. Rád budu s ním bojovat na okruhu, nepochybuju, že se bude zlepšovat. Máme stejné vozy a jednou budeme bojovat o stejné místo."
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.