Lewis Hamilton a Nico Rosberg zcela jasně ovládli závod v Malajsii a konkurence neměla moc šancí. Jediný, kdo s nimi dokázal trochu držet tempo, byl Sebastian Vettel.
Vyjádření od jezdců týmu Mercedes po GP Malajsie asi nemohlo být lepší. Lewis Hamilton získal jasné vítězství stylem start-cíl. Brit si připsal pole position, nejrychlejší kolo a během závodu vedl všechna kola. Na druhém místě jej celý závod následoval Nico Rosberg. Mercedes získal 43 bodů do Poháru konstrukterů - víc už se získat nedá.
Pro Mercedes to bylo první dvojité vítězství v nových časech, čtyři roky po jejich návratu do F1 v roce 2010. Naposledy stály dva stříbrné šípy na podiu v roce 1955. "To jsem poprvé slyšel po průjezdu cílem," řekl sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff.
"Musíte si to napřed zasloužit. Jsme samozřejmě hodně pyšní. Nemůžeme ale usnout na vavřínech. Red Bull nám dnes visel hned za p***** . A to i přesto, že propásli dvě třetiny testovacích jízd. Bylo to nezbytné probuzení."
Včera bylo v Malajsii co oslavovat (zprava: Lewis Hamilton, Paddy Lowe, Toto Wolff a Nico Rosberg), foto: Daimler AG
Proč ale dokázal Hamilton držet o tolik rychlejší tempo než Rosberg, to Toto neví. "To musíme zanalyzovat. Na televizních obrazovách bylo vidět, že se v prvních několika zatáčkách auto párkrát smýklo. Nebylo to ale určitě jen o Nicovi. Oba dva si vzájemně nic nedarují. Pak to ale náhle zase přišlo - do poloviny druhého stintu."
Konkurence se po dvou dominantních vítězstvích Mercedesů ptá, kolik potenciálu ještě mají? Podle Wolffa ale ukázali maximum. "Stále tu bylo nebezpečí bouřky. Proto jste nemohli zvolnit a jen kroužit. Red Bull byl za deště hodně silný."
Rakušan dále pokračuje: "U motoru jsme dnes jeli na jistou. To znamená, že jsme ne vždy jeli naplno. Ale ne proto, že bychom nemuseli, ale kvůli chlazení. Ta věc je opravdu horká, když jedete naplno. A vevnitř bylo hodně teplo. Proto jsme se snažili zůstat na bezpečné úrovni. Mluvíme zde ale o méně než půlprocentních krocích."
Wolff pobízí svoje inženýry, aby nepolevovali ve výjovém tempu. "Slyšel jsem, že nás hlavní konkurent bral 60 krabic ranním a večerním letem - a to každý den. Nevím, kolik to bylo u nás, ale pravděpodobně 5krát nebo 10krát méně.
Nemůžete si odpočinout, musíte na to dále tlačit. Máme pár věcí, které bychom rádi dovezli do Bahrajnu. Jestli to zvládneme, to není zcela jasné." Podle něj je Red Bull stále měřítkem. "Byli 4krát mistry světa a my vyhráli dva závody. To by se nemělo zapomínat," zakončil Toto Wolff.
Jeho jezdec, Nico Rosberg, měl s Vettelem po startu v Malajsii menší problém, když ho jezdec Red Bullu málem natlačil až na boxovou zídku. Na tiskovce svému krajanovi řekl: "Odjel [ze startu] jsem dobře a pak přišel Sebastian. Myslel jsem si, že mě vytlačí až do zdi. Ale těsně před ní to vzdal - za to ještě jednou děkuji."
Sebastian Vettel mu na to odvětil: "Vloni jsem si zažil podobnou zkušenost." Rosberg kontroval: "Nikdo nemá právo dělat to stejné. Moje srdce tam přestalo bít. Ale zůstal jsem na plynu. Bylo to OK. Tak hrozné to také nebylo."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.