Lewis Hamilton a Nico Rosberg zcela jasně ovládli závod v Malajsii a konkurence neměla moc šancí. Jediný, kdo s nimi dokázal trochu držet tempo, byl Sebastian Vettel.
Vyjádření od jezdců týmu Mercedes po GP Malajsie asi nemohlo být lepší. Lewis Hamilton získal jasné vítězství stylem start-cíl. Brit si připsal pole position, nejrychlejší kolo a během závodu vedl všechna kola. Na druhém místě jej celý závod následoval Nico Rosberg. Mercedes získal 43 bodů do Poháru konstrukterů - víc už se získat nedá.
Pro Mercedes to bylo první dvojité vítězství v nových časech, čtyři roky po jejich návratu do F1 v roce 2010. Naposledy stály dva stříbrné šípy na podiu v roce 1955. "To jsem poprvé slyšel po průjezdu cílem," řekl sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff.
"Musíte si to napřed zasloužit. Jsme samozřejmě hodně pyšní. Nemůžeme ale usnout na vavřínech. Red Bull nám dnes visel hned za p***** . A to i přesto, že propásli dvě třetiny testovacích jízd. Bylo to nezbytné probuzení."
Včera bylo v Malajsii co oslavovat (zprava: Lewis Hamilton, Paddy Lowe, Toto Wolff a Nico Rosberg), foto: Daimler AG
Proč ale dokázal Hamilton držet o tolik rychlejší tempo než Rosberg, to Toto neví. "To musíme zanalyzovat. Na televizních obrazovách bylo vidět, že se v prvních několika zatáčkách auto párkrát smýklo. Nebylo to ale určitě jen o Nicovi. Oba dva si vzájemně nic nedarují. Pak to ale náhle zase přišlo - do poloviny druhého stintu."
Konkurence se po dvou dominantních vítězstvích Mercedesů ptá, kolik potenciálu ještě mají? Podle Wolffa ale ukázali maximum. "Stále tu bylo nebezpečí bouřky. Proto jste nemohli zvolnit a jen kroužit. Red Bull byl za deště hodně silný."
Rakušan dále pokračuje: "U motoru jsme dnes jeli na jistou. To znamená, že jsme ne vždy jeli naplno. Ale ne proto, že bychom nemuseli, ale kvůli chlazení. Ta věc je opravdu horká, když jedete naplno. A vevnitř bylo hodně teplo. Proto jsme se snažili zůstat na bezpečné úrovni. Mluvíme zde ale o méně než půlprocentních krocích."
Wolff pobízí svoje inženýry, aby nepolevovali ve výjovém tempu. "Slyšel jsem, že nás hlavní konkurent bral 60 krabic ranním a večerním letem - a to každý den. Nevím, kolik to bylo u nás, ale pravděpodobně 5krát nebo 10krát méně.
Nemůžete si odpočinout, musíte na to dále tlačit. Máme pár věcí, které bychom rádi dovezli do Bahrajnu. Jestli to zvládneme, to není zcela jasné." Podle něj je Red Bull stále měřítkem. "Byli 4krát mistry světa a my vyhráli dva závody. To by se nemělo zapomínat," zakončil Toto Wolff.
Jeho jezdec, Nico Rosberg, měl s Vettelem po startu v Malajsii menší problém, když ho jezdec Red Bullu málem natlačil až na boxovou zídku. Na tiskovce svému krajanovi řekl: "Odjel [ze startu] jsem dobře a pak přišel Sebastian. Myslel jsem si, že mě vytlačí až do zdi. Ale těsně před ní to vzdal - za to ještě jednou děkuji."
Sebastian Vettel mu na to odvětil: "Vloni jsem si zažil podobnou zkušenost." Rosberg kontroval: "Nikdo nemá právo dělat to stejné. Moje srdce tam přestalo bít. Ale zůstal jsem na plynu. Bylo to OK. Tak hrozné to také nebylo."
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.