Lewis Hamilton a Nico Rosberg zcela jasně ovládli závod v Malajsii a konkurence neměla moc šancí. Jediný, kdo s nimi dokázal trochu držet tempo, byl Sebastian Vettel.
Vyjádření od jezdců týmu Mercedes po GP Malajsie asi nemohlo být lepší. Lewis Hamilton získal jasné vítězství stylem start-cíl. Brit si připsal pole position, nejrychlejší kolo a během závodu vedl všechna kola. Na druhém místě jej celý závod následoval Nico Rosberg. Mercedes získal 43 bodů do Poháru konstrukterů - víc už se získat nedá.
Pro Mercedes to bylo první dvojité vítězství v nových časech, čtyři roky po jejich návratu do F1 v roce 2010. Naposledy stály dva stříbrné šípy na podiu v roce 1955. "To jsem poprvé slyšel po průjezdu cílem," řekl sportovní šéf Mercedesu, Toto Wolff.
"Musíte si to napřed zasloužit. Jsme samozřejmě hodně pyšní. Nemůžeme ale usnout na vavřínech. Red Bull nám dnes visel hned za p***** . A to i přesto, že propásli dvě třetiny testovacích jízd. Bylo to nezbytné probuzení."
Včera bylo v Malajsii co oslavovat (zprava: Lewis Hamilton, Paddy Lowe, Toto Wolff a Nico Rosberg), foto: Daimler AG
Proč ale dokázal Hamilton držet o tolik rychlejší tempo než Rosberg, to Toto neví. "To musíme zanalyzovat. Na televizních obrazovách bylo vidět, že se v prvních několika zatáčkách auto párkrát smýklo. Nebylo to ale určitě jen o Nicovi. Oba dva si vzájemně nic nedarují. Pak to ale náhle zase přišlo - do poloviny druhého stintu."
Konkurence se po dvou dominantních vítězstvích Mercedesů ptá, kolik potenciálu ještě mají? Podle Wolffa ale ukázali maximum. "Stále tu bylo nebezpečí bouřky. Proto jste nemohli zvolnit a jen kroužit. Red Bull byl za deště hodně silný."
Rakušan dále pokračuje: "U motoru jsme dnes jeli na jistou. To znamená, že jsme ne vždy jeli naplno. Ale ne proto, že bychom nemuseli, ale kvůli chlazení. Ta věc je opravdu horká, když jedete naplno. A vevnitř bylo hodně teplo. Proto jsme se snažili zůstat na bezpečné úrovni. Mluvíme zde ale o méně než půlprocentních krocích."
Wolff pobízí svoje inženýry, aby nepolevovali ve výjovém tempu. "Slyšel jsem, že nás hlavní konkurent bral 60 krabic ranním a večerním letem - a to každý den. Nevím, kolik to bylo u nás, ale pravděpodobně 5krát nebo 10krát méně.
Nemůžete si odpočinout, musíte na to dále tlačit. Máme pár věcí, které bychom rádi dovezli do Bahrajnu. Jestli to zvládneme, to není zcela jasné." Podle něj je Red Bull stále měřítkem. "Byli 4krát mistry světa a my vyhráli dva závody. To by se nemělo zapomínat," zakončil Toto Wolff.
Jeho jezdec, Nico Rosberg, měl s Vettelem po startu v Malajsii menší problém, když ho jezdec Red Bullu málem natlačil až na boxovou zídku. Na tiskovce svému krajanovi řekl: "Odjel [ze startu] jsem dobře a pak přišel Sebastian. Myslel jsem si, že mě vytlačí až do zdi. Ale těsně před ní to vzdal - za to ještě jednou děkuji."
Sebastian Vettel mu na to odvětil: "Vloni jsem si zažil podobnou zkušenost." Rosberg kontroval: "Nikdo nemá právo dělat to stejné. Moje srdce tam přestalo bít. Ale zůstal jsem na plynu. Bylo to OK. Tak hrozné to také nebylo."
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.