Nové šestiválcové turbo motory byly po závodě v Austrálii kvůli jejich tichosti velkým tématem. Nyní se k nespokojeným fanouškům přidal také čtyřnásobný mistr světa. Sebastian Vettel má totiž ohledně zvuku nové éry jasno. A rozhodně není fanouškem.
"Je to na ho... To je můj názor a myslím, že i většiny fanoušků. Podle mě F1 musí být skvělá a zvuk je jednou z důležitých součástí. Nepamatuji si toho z dětství mnoho, ale když mi bylo šest a já se šel podívat na okruh během tréninků, pamatuji si ten zvuk. Ten rachot a vibrace, když se vozy rozjely na trať. Je strašná škoda, že to nyní už není," uvedl Vettel.
Ostatní piloti se však nové éry zastávají. "Pamatuji si přechod z desetiválců na osmiválce - tehdy se objevovaly podobné titulky a po pár měsících na to každý zapomněl. Nemyslím, že je to velký problém," domnívá se Kamuj Kobajaši a dodává, že pro něj jako jezdce je to náročnější, takže je spokojen.
"V dnešní době je populární kritizovat Formuli 1. Stále se objevují nové technologie a všechny ty novinky se objevily při mém prvním roce, takže bych řekl, že je to zajímavé. Stále je zde rychlost a pořád se bude zrychlovat. Zatím je ještě brzy na to dělat závěry," hodnotí novou éru Daniil Kvjat.
Podle vítěze úvodního závodu Nica Rosberga byla změna zapotřebí. A například Jenson Button se nechal slyšet, že pokud se to někomu nelíbí, má jít závodit do jiné série.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.