Nové šestiválcové turbo motory byly po závodě v Austrálii kvůli jejich tichosti velkým tématem. Nyní se k nespokojeným fanouškům přidal také čtyřnásobný mistr světa. Sebastian Vettel má totiž ohledně zvuku nové éry jasno. A rozhodně není fanouškem.
"Je to na ho... To je můj názor a myslím, že i většiny fanoušků. Podle mě F1 musí být skvělá a zvuk je jednou z důležitých součástí. Nepamatuji si toho z dětství mnoho, ale když mi bylo šest a já se šel podívat na okruh během tréninků, pamatuji si ten zvuk. Ten rachot a vibrace, když se vozy rozjely na trať. Je strašná škoda, že to nyní už není," uvedl Vettel.
Ostatní piloti se však nové éry zastávají. "Pamatuji si přechod z desetiválců na osmiválce - tehdy se objevovaly podobné titulky a po pár měsících na to každý zapomněl. Nemyslím, že je to velký problém," domnívá se Kamuj Kobajaši a dodává, že pro něj jako jezdce je to náročnější, takže je spokojen.
"V dnešní době je populární kritizovat Formuli 1. Stále se objevují nové technologie a všechny ty novinky se objevily při mém prvním roce, takže bych řekl, že je to zajímavé. Stále je zde rychlost a pořád se bude zrychlovat. Zatím je ještě brzy na to dělat závěry," hodnotí novou éru Daniil Kvjat.
Podle vítěze úvodního závodu Nica Rosberga byla změna zapotřebí. A například Jenson Button se nechal slyšet, že pokud se to někomu nelíbí, má jít závodit do jiné série.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.