Nové šestiválcové turbo motory byly po závodě v Austrálii kvůli jejich tichosti velkým tématem. Nyní se k nespokojeným fanouškům přidal také čtyřnásobný mistr světa. Sebastian Vettel má totiž ohledně zvuku nové éry jasno. A rozhodně není fanouškem.
"Je to na ho... To je můj názor a myslím, že i většiny fanoušků. Podle mě F1 musí být skvělá a zvuk je jednou z důležitých součástí. Nepamatuji si toho z dětství mnoho, ale když mi bylo šest a já se šel podívat na okruh během tréninků, pamatuji si ten zvuk. Ten rachot a vibrace, když se vozy rozjely na trať. Je strašná škoda, že to nyní už není," uvedl Vettel.
Ostatní piloti se však nové éry zastávají. "Pamatuji si přechod z desetiválců na osmiválce - tehdy se objevovaly podobné titulky a po pár měsících na to každý zapomněl. Nemyslím, že je to velký problém," domnívá se Kamuj Kobajaši a dodává, že pro něj jako jezdce je to náročnější, takže je spokojen.
"V dnešní době je populární kritizovat Formuli 1. Stále se objevují nové technologie a všechny ty novinky se objevily při mém prvním roce, takže bych řekl, že je to zajímavé. Stále je zde rychlost a pořád se bude zrychlovat. Zatím je ještě brzy na to dělat závěry," hodnotí novou éru Daniil Kvjat.
Podle vítěze úvodního závodu Nica Rosberga byla změna zapotřebí. A například Jenson Button se nechal slyšet, že pokud se to někomu nelíbí, má jít závodit do jiné série.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.