Technický delegát FIA Charlie Whiting uvádí, že výjezdy vozů mimo závodní dráhu bude řešeno po konzultaci s jezdci závod od závodu zvlášť.
Fanoušci si občas stěžují na některé jezdce, kteří se všemi čtyřmi koly dostanou za bílou čáru ohraničující dráhu, aniž by byli potrestáni. Whiting přiznává, že se jedná o citlivé téma a že letos budou řešit každý případ individuálně s tím, že v některých zatáčkách budou shovívavější.
"Ohraničení dráhy se stalo velmi emotivním tématem. Pilot se v podstatě musí po celou dobu držet dráhy. Pokud některá část vozu zůstává v hranici vymezenou bílou čárou, pak se má za to, že využívá trať. Pokud má všechna čtyři kola mimo bílou čáru, je mimo trať," shrnuje Whiting.
"Pilot mže vyjet mimo dráhu a bez trestu se na ní vrátit, pokud to udělá bezpečně a nezíská žádnou výhodu. Posouzení toho, zda nějakou výhodu výjezdem mimo ní získal, je na nás," vyhrazuje si Whiting výlučné právo na rozhodování o případných trestech.
Okruhy jsou navrženy ta, že výjezd mimo trať by měl být vždy pomalejší - nebo alespoň by neměl být rychlejší. Pokud máte dva kola na hrbolatém obrubníku a dva na umělé trávě, pak to z mého pohledu není rychlejší," upozorňuje ředitel závodů Formule 1.
Odhalil, že s jezdci tyto citlivé záležitost probírali společně během předsezónních testů v Jerezu a že podle nich některé okruhy vyžadují zvláštní přístup: "Souhlasili s obecným pohledem na věc, ale argumentovali tím, že některé zatáčky vyžadují zvláštní přístup. Proto budeme posuzovat každý okruh spíše individuálně, než abychom stanovili jednotné paušální pravidlo."
Jezdci po Whitingovi vyžadují "zvláštní" přístup k některým zatáčkám (foto: Red Bull Racing)
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.