Technický delegát FIA Charlie Whiting uvádí, že výjezdy vozů mimo závodní dráhu bude řešeno po konzultaci s jezdci závod od závodu zvlášť.
Fanoušci si občas stěžují na některé jezdce, kteří se všemi čtyřmi koly dostanou za bílou čáru ohraničující dráhu, aniž by byli potrestáni. Whiting přiznává, že se jedná o citlivé téma a že letos budou řešit každý případ individuálně s tím, že v některých zatáčkách budou shovívavější.
"Ohraničení dráhy se stalo velmi emotivním tématem. Pilot se v podstatě musí po celou dobu držet dráhy. Pokud některá část vozu zůstává v hranici vymezenou bílou čárou, pak se má za to, že využívá trať. Pokud má všechna čtyři kola mimo bílou čáru, je mimo trať," shrnuje Whiting.
"Pilot mže vyjet mimo dráhu a bez trestu se na ní vrátit, pokud to udělá bezpečně a nezíská žádnou výhodu. Posouzení toho, zda nějakou výhodu výjezdem mimo ní získal, je na nás," vyhrazuje si Whiting výlučné právo na rozhodování o případných trestech.
Okruhy jsou navrženy ta, že výjezd mimo trať by měl být vždy pomalejší - nebo alespoň by neměl být rychlejší. Pokud máte dva kola na hrbolatém obrubníku a dva na umělé trávě, pak to z mého pohledu není rychlejší," upozorňuje ředitel závodů Formule 1.
Odhalil, že s jezdci tyto citlivé záležitost probírali společně během předsezónních testů v Jerezu a že podle nich některé okruhy vyžadují zvláštní přístup: "Souhlasili s obecným pohledem na věc, ale argumentovali tím, že některé zatáčky vyžadují zvláštní přístup. Proto budeme posuzovat každý okruh spíše individuálně, než abychom stanovili jednotné paušální pravidlo."
Jezdci po Whitingovi vyžadují "zvláštní" přístup k některým zatáčkám (foto: Red Bull Racing)
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.