Sebastian Vettel a Daniel Ricciardo považují vysokou teplotu a vlhkost vzduchu za faktory, které můžou nejvíc ovlivnit nejbližší závod F1 v Malajsii
Víkend v Austrálii proběhl pro tým Red Bull nejednoznačně: vůz prokázal schopnost vyvinout vyšší rychlost, než se čekalo. Vettel musel skončit kvůli technickým problémům už na začátku závodu, Ricciardo byl po závodě diskvalifikován. Co očekávají jezdci Red Bullu od následujících závodů?
Sebastian Vettel: „Čeká nás hodně práce na voze. Pozitivní je, že v Austrálii byl náš vůz rychlejší, než se čekalo. Vzhledem na to doufám, že můžeme být úspěšní i v následujících dvou závodech. Příští závod bude v Kuala Lumpur, líbí se mi to město. Centrum se může zdát být trochu sterilní, ale ulice za ním jsou jiné, pulzuje tam život na mnoha trzích. Když mám čas, vždy tam zajdu, abych viděl, jaká je tam nabídka.
Když bych měl mluvit o okruhu – v Malajsii je dost příležitostí na předjíždění, například v první zatáčce, nebo před poslední zatáčkou. V obou případech je to na konci dlouhých rovinek. Moje nejoblíbenější zatáčky jsou pátá a šestá. Problémem závodu je vysoká teplota vzduchu. Při řízení vozu musíte počítat i s vysokou vlhkostí vzduchu. Ve druhé polovině dne jsou časté bouřky.
Potom budeme závodit v Bahrajnu, kde jsme nedávno absolvovali testy, takže to bude pro nás známý okruh. Po vysoké vlhkosti vzduchu v Malajsii to bude suché prostředí, které mi vyhovuje víc. Okruh je uprostřed pustiny, může být na něm písek kvůli silnému větru. Obsahuje rychlé, pomalé i středně rychlé zatáčky, vyžaduje si technickou jízdu. Líbí se mi také růžová voda, kterou používají místo šampaňského.“
Daniel Ricciardo: „I když se v Melbourne neskončilo vše podle představ, můj výkon v závodě jako i celý víkend si cením. Jasně, bylo by fajn mít na svém kontě 18 bodů, přesto jsem rád, že jsem vystoupil na pódium, pocity byly fantastické. Vím, že jsem odvedl dobrou práci, vynasnažím se, abych to zopakoval i v Malajsii.
Vysoká teplota bude v Malajsii hlavním faktorem ovlivňujícím závod. V Sepangu jsem poprvé jel ve svých 16 letech v průběhu testů Formule BMW, tehdy jsem na to nebyl připraven. Nemůžete to pochopit, když s tím nemáte osobní zkušenost, i když vám o tom někdo říká. Za jeden den jsem tam ztratil šest litrů tekutin, problémy mi dělalo také velké horko.
Když se tam znovu a znovu vracím, přesvědčuju sám sebe, že jsem na to lépe připraven, přesto je to jeden z nejnáročnějších závodů na fyzickou přípravu. Když se na takový závod pořádně nepřipravíte, posledních 20 kol je pro vás kritických, vaše kondice ovlivňuje vaší koncentraci. Proto musíte trénovat, trénovat a zase trénovat!
Týden poté bude Velká cena Bahrajnu. Nevím, jaký bude mít předsezonní testování na tomto okruhu efekt. Všichni měli příležitost najít vhodné nastavení monopostů. Dosažené časy na tomto okruhu budou asi vyrovnanější. Tento okruh nepatří mezi mé oblíbené, je na ní několik technických zatáček, jezdci musí na ní ukázat všechno svoje umění.
V Austrálii vůz RB10 překvapil, protože se ukázal být konkurenceschopný, v suchých i mokrých podmínkách. Uvidíme, co přinesou příští dva závody.“
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.