Kromě pesimistických úvah jestli se někdo v Melbourne podívá do cíle, se již dříve objevily také spekulace, že by se více než polovina pole nemusela vůbec kvalifikovat. Podle závodního ředitele Whitinga to však nehrozí.
Pokud bychom pravidlo o 107 % procentech aplikovali na poslední testy v Bahrajnu, nekvalifikoval by se do závodu ani úřadující mistr světa Sebastian Vettel. Dá se sice očekávat, že oproti testům týmy udělaly velký technologický skok kupředu a už by nemusely mít tolik problémů, ale přesto se dá očekávat, že za vynikajícím Mercedesem by mohli zaostávat výrazně.
Podle pravidel je však možné, aby bylo toto pravidlo za určitých okolností pominuto a tuto možnost potvrzuje také Charlie Whiting: "Ve výjimečných případech můžeme přistoupit k přehlédnutí tohoto pravidla. V Austrálii bych toto přehlédnutí určitě podpořil i já."
Pokud by měla se splněním limitu 107 % problém větší část startovního pole, byl by na komisaře zajisté vyvinut velký tlak ve prospěch prominutí pravidla. Pokud by se některé týmy neobjevily na startu, naštvalo by to naštvalo sponzory a také televizní společnosti, zajímavost závodu by tím totiž určitě klesla.
Kromě problémů s rychlostí týmy nejvíce trápí vysoká nespolehlivost monopostů. Není tedy úplně nereálné, že by i v případě, že se všichni kvalifikují, nemusel nikdo dojet do cíle. O tom, jak by se poté podle Whitinga rozdělovaly body, jsme již informovali zde.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.