Kromě pesimistických úvah jestli se někdo v Melbourne podívá do cíle, se již dříve objevily také spekulace, že by se více než polovina pole nemusela vůbec kvalifikovat. Podle závodního ředitele Whitinga to však nehrozí.
Pokud bychom pravidlo o 107 % procentech aplikovali na poslední testy v Bahrajnu, nekvalifikoval by se do závodu ani úřadující mistr světa Sebastian Vettel. Dá se sice očekávat, že oproti testům týmy udělaly velký technologický skok kupředu a už by nemusely mít tolik problémů, ale přesto se dá očekávat, že za vynikajícím Mercedesem by mohli zaostávat výrazně.
Podle pravidel je však možné, aby bylo toto pravidlo za určitých okolností pominuto a tuto možnost potvrzuje také Charlie Whiting: "Ve výjimečných případech můžeme přistoupit k přehlédnutí tohoto pravidla. V Austrálii bych toto přehlédnutí určitě podpořil i já."
Pokud by měla se splněním limitu 107 % problém větší část startovního pole, byl by na komisaře zajisté vyvinut velký tlak ve prospěch prominutí pravidla. Pokud by se některé týmy neobjevily na startu, naštvalo by to naštvalo sponzory a také televizní společnosti, zajímavost závodu by tím totiž určitě klesla.
Kromě problémů s rychlostí týmy nejvíce trápí vysoká nespolehlivost monopostů. Není tedy úplně nereálné, že by i v případě, že se všichni kvalifikují, nemusel nikdo dojet do cíle. O tom, jak by se poté podle Whitinga rozdělovaly body, jsme již informovali zde.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.