Bývalý pilot F1 Johnny Herbert (161 startů za týmy Benetton, Tyrrell, Lotus, Ligier, Sauber, Stewart a Jaguar) se pro britský deník Express vyjádřil k nadcházející sezoně.
Johnny Herbert: „Red Bull se díky problémům nachází ve složitém postavení. Loni získal tým smělým přístupem inženýrů k práci, to se jim může letos vymstít. Všichni se ale domnívají, že Adrian Newey a jeho okolí jsou dostatečně rozumní na to, aby zvrátili situaci.
V Red Bullu zřejmě udělali chybu ve vnitřním uspořádání vozu. Caterham používá stejnou pohonnou jednotku, ale má méně problémů. Na místě týmu Red Bull bych se chtěl ukázat před sezonou v lepším světle, ale znám jejich infrastrukturu a schopnost radikálně změnit vůz. Myslím, že už v Malajsii bude situace nadějnější.
Nabízí se dojem, že v současnosti vše mluví pro Williams, mají dobré závodní tempo. Domnívám se, že znovuzrození tohoto týmu začne dřív, než mnozí předpokládali. Není jistotou, že se boj o titul odehraje mezi týmy, které používají pohonné jednotky Mercedes. Zatím vozy těchto týmů vypadají nejlíp, ale podívejte se na Caterham. Podle vzdálenosti, kterou absolvovaly jeho vozy v testech se dá soudit, že jsou spolehlivé.“
Daniel Ricciardo s Red Bullem (foto: Red Bull Racing)
Na veřejnost vešlo ve známost, že Bruno Senna bude pro britskou televizní stanici Sky Sports komentovat sedm závodů F1. Herbert je rád, že se Brazilec stane jeho kolegou. „To je výborné! Bruno je správný a pokojný muž, má zkušenosti z F1.
Možná, že neumí velmi dobře anglicky, ale umí všechno dobře vysvětlit. Určitě přispěje k mnohaletým zkušenostem Sky. Jeho zkušenosti jsou jiné, než moje, nebo Damona Hilla. Díváme se na věci různým způsobem, ale s Brunem se dobře komunikuje a já doufám, že bude stejně příjemný i na televizní obrazovce.“
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.