Při jednom z televizních rozhovorů mezi Helmutem Markem a Niki Laudou došlo na velmi zajímavou informaci - Sebastian Vettel má u Red Bullu smlouvu do konce roku 2017. Nebo že by oba Rakušané jen vtipkovali?
O co šlo? Oba se potkali v pondělí večer v Servus TV, aby pohovořili o vyhlídkách na sezonu 2014. Oba zmínili také cíle svých týmů. Například v otázce pneumatik se shodli, že Pirelli letos vytvořilo gumy, které nebudou hrát tak zásadní roli jako vloni. "Směsi jsou méně riskantní. Pneumatiky nabízejí jistotu. To znamená, že Mercedes nebude letos potřebovat v květnu žádný extra test pneumatik Pirelli," rýpnul si Helmut Marko do 'tajného testu' z loňské sezony.
Niki Lauda jen stěží potlačil úšklebek. Zatímco vztahy mezi Mercedesem a Red Bullem nejsou zrovna nejlepší, Helmut s Nikim představují výjimky. Lauda pravidelně svého krajana vozí soukromým letadlem na závody F1. Za odměnu má vedení Mercedesu volný přístup k Red Bullu během víkendu na něco dobrého do žaludku.
Lauda chválí zaměstnance Red BulluJakmile ale došlo téma na zaměstnance obou stájí, vtípky šly stranou. Před pár měsíci přišel Red Bull o šéfa simulačního oddělení, Marka Ellise. Ten zamířil právě do týmu z Brackley. Tuto ztrátu v Milton Keynes nesli jen těžko. Mistři světa navíc přišli i o Petera Prodromoua, ten ale zamířil do McLarenu. Největší zájem je ve Formuli 1, co se techniků týče, samozřejmě o Adriana Neweyho.
Podle Marka by měl zájem i Mercedes: "Niki každý den chodí a říká, jestli Adrian neodejde a navíc s sebou nevezme Sebastiana. Adrian potřebuje prostředí, kde dokáže předvést svoje maximální umění, což není jednoduché."
Díky rozhovoru mezi Laudou a Markem víme délku smlouvy Vettela...
Lauda na to: "No ale vždyť u Adriana i Sebastiana mi pořád říkáš, že mají smlouvu do roku 2017?"
Marko: "Přesně."
Lauda: "Takže o tom do roku 2017 nemusíme pořád mluvit."
Marko: "Proč tedy chodíš každý den?"
Lauda: "Abych posnídal!"
Fanoušci Vettela právě při tomto dialogu zbystřili. Dříve se totiž tvrdilo, že je čtyřnásobný mistr světa s týmem vázán jen do sezony 2015. Prozradili tedy oba pánové něco víc, nebo šlo jen o žert?
Marko očekává krach u FerrariOba zástupci týmů se shodli i v otázce Ferrari. Marko očekává bouři pod jednou střechou. "Fernando [Alonso] je co se politky týče mezi jezdci jasné číslo 1. Räikkönen toho moc nenamluví. Pokud se ale týká spolupráce v týmu a komunikace, pak si nejsem jistý, jestli to bude dlouhodobě vycházet."
Marko si také všímá rozdílné pracovní morálky obou bývalých mistrů světa: "Kimi jede v 17 hodin domů. Jiní zůstávají do 21 hod pracovat nad daty."
...a téma došlo i na dvojici pilotů Ferrari
Také u Mercedesu problémy?Také o dvojici Mercedesu se spekuluje, i když je až doposud vztah mezi Nicem a Lewisem harmonický. Lauda problémy vylučuje: "Lewis je extrémně talentovaný. Nico je také velmi talentovaný a v technice zběhlý. Oba se při vývoji auta perfektně doplňují. U nás se hraje s 'otevřenými kartami.'"
Helmut ale kolegu upozorňuje na možné problémy: "Vždy záleží na tom, jak si stojíte v tabulce MS. Když budou oba bojovat o titul, pak se to rychle změní."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.