Při jednom z televizních rozhovorů mezi Helmutem Markem a Niki Laudou došlo na velmi zajímavou informaci - Sebastian Vettel má u Red Bullu smlouvu do konce roku 2017. Nebo že by oba Rakušané jen vtipkovali?
O co šlo? Oba se potkali v pondělí večer v Servus TV, aby pohovořili o vyhlídkách na sezonu 2014. Oba zmínili také cíle svých týmů. Například v otázce pneumatik se shodli, že Pirelli letos vytvořilo gumy, které nebudou hrát tak zásadní roli jako vloni. "Směsi jsou méně riskantní. Pneumatiky nabízejí jistotu. To znamená, že Mercedes nebude letos potřebovat v květnu žádný extra test pneumatik Pirelli," rýpnul si Helmut Marko do 'tajného testu' z loňské sezony.
Niki Lauda jen stěží potlačil úšklebek. Zatímco vztahy mezi Mercedesem a Red Bullem nejsou zrovna nejlepší, Helmut s Nikim představují výjimky. Lauda pravidelně svého krajana vozí soukromým letadlem na závody F1. Za odměnu má vedení Mercedesu volný přístup k Red Bullu během víkendu na něco dobrého do žaludku.
Lauda chválí zaměstnance Red BulluJakmile ale došlo téma na zaměstnance obou stájí, vtípky šly stranou. Před pár měsíci přišel Red Bull o šéfa simulačního oddělení, Marka Ellise. Ten zamířil právě do týmu z Brackley. Tuto ztrátu v Milton Keynes nesli jen těžko. Mistři světa navíc přišli i o Petera Prodromoua, ten ale zamířil do McLarenu. Největší zájem je ve Formuli 1, co se techniků týče, samozřejmě o Adriana Neweyho.
Podle Marka by měl zájem i Mercedes: "Niki každý den chodí a říká, jestli Adrian neodejde a navíc s sebou nevezme Sebastiana. Adrian potřebuje prostředí, kde dokáže předvést svoje maximální umění, což není jednoduché."
Díky rozhovoru mezi Laudou a Markem víme délku smlouvy Vettela...
Lauda na to: "No ale vždyť u Adriana i Sebastiana mi pořád říkáš, že mají smlouvu do roku 2017?"
Marko: "Přesně."
Lauda: "Takže o tom do roku 2017 nemusíme pořád mluvit."
Marko: "Proč tedy chodíš každý den?"
Lauda: "Abych posnídal!"
Fanoušci Vettela právě při tomto dialogu zbystřili. Dříve se totiž tvrdilo, že je čtyřnásobný mistr světa s týmem vázán jen do sezony 2015. Prozradili tedy oba pánové něco víc, nebo šlo jen o žert?
Marko očekává krach u FerrariOba zástupci týmů se shodli i v otázce Ferrari. Marko očekává bouři pod jednou střechou. "Fernando [Alonso] je co se politky týče mezi jezdci jasné číslo 1. Räikkönen toho moc nenamluví. Pokud se ale týká spolupráce v týmu a komunikace, pak si nejsem jistý, jestli to bude dlouhodobě vycházet."
Marko si také všímá rozdílné pracovní morálky obou bývalých mistrů světa: "Kimi jede v 17 hodin domů. Jiní zůstávají do 21 hod pracovat nad daty."
...a téma došlo i na dvojici pilotů Ferrari
Také u Mercedesu problémy?Také o dvojici Mercedesu se spekuluje, i když je až doposud vztah mezi Nicem a Lewisem harmonický. Lauda problémy vylučuje: "Lewis je extrémně talentovaný. Nico je také velmi talentovaný a v technice zběhlý. Oba se při vývoji auta perfektně doplňují. U nás se hraje s 'otevřenými kartami.'"
Helmut ale kolegu upozorňuje na možné problémy: "Vždy záleží na tom, jak si stojíte v tabulce MS. Když budou oba bojovat o titul, pak se to rychle změní."
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.