Pirelli a Bernie Ecclestone přemluvili týmy F1 k testování v Bahrajnu. Podle nich měl zdejší okruh nabídnout lepší podmínky za stejné peníze. Ta část věty ohledně podmínek sedí, ta část ohledně peněz už méně.
Pirelli už mělo testů v Barceloně plné zuby, teploty zde přesáhly sotva 20 °C a počasí se často měnilo. Trať navíc nebyla vzhledem k úvodním 'stop and go' okruhům (Austrálie, Čína nebo Bahrajn) moc reprezentativní. Pirelli chtělo testovat svoje pneumatiky za stabilnějších podmínek a teplot přesahujících 20 °C, navíc na okruhu, který je náročnější na zadní pneumatiky.
Bernie Ecclestone chtěl testy vydělat peníze. Bahrajn byl tedy ideálním místem. Královská rodina je totiž ochotna platit, protože Formule 1 je pro ně vstupní brána do světa. Menší týmy však namítaly, že testy na okruhu vzdáleném 6 letových hodin od Evropy budou drahé, avšak vedení jim odvětilo - osm dní v Bahrajnu nebude stát o nic víc než 8 dní v Barceloně.
Bahrajn výrazně dražší než ŠpanělskoSlib byl však dodržen jen z poloviny. Testovací podmínky byly opravdu výrazně lepší - každý den teploty mezi 20 a 28 °C. K tomu navíc trať, na které Pirelli získalo potřebná data pro vývoj pneumatik. Bahrajn byl také dobrým hostitelem - vše, co si F1 přála, bylo splněno. Organizace byla, možná až na pomalejší odstraňování polámaných aut z tratě, vzorná.
Jenže teď došlo i na finanční bilancování - výsledkem je, že 8 dní v Bahrajnu je dražších než 8 dní ve Španělsku. U menších týmů je navýšení o zhruba půl milionu EUR, u větších o milion EUR nebo i víc. K Ferrari, McLarenu, Mercedesu nebo Red Bullu totiž proudily neustále nové díly z Evropy. Přeprava nákladů letadlem je dražší než pomocí nákladního auta z Anglie, Itálie nebo Švýcarska do Barcelony.
Dražší pronájem tratě, vyšší cestovní nákladyJde o to, že některé náklady představitelé F1 zapomněli zmínit. Pronájem trati v Bahrajnu stojí 46 000 EUR. Španělské okruhy sice nabízejí stejnou cenu, ale týmy dostávají 30 % příjmů z prodeje lístků. Na jihu Evropy jsou tribuny pravidelně dobře zaplněny, zvláště ve dnech, kdy jezdí Fernando. V Bahrajnu by šli diváci spočítat pouhým okem a kdo ví, jak to bylo s placením.
Testování v poušti bylo krásné, ale drahé
Na hlavní tribuně bylo mezi 100 a 200 lidmi, takže týmy na dodatečný příjem spoléhat nemohou. Bernie Ecclestone přislíbil týmům, že za náklad, který se zastaví v Bahrajnu a pak bude pokračovat do Austrálie k prvnímu závodu, nebude účtovat žádnou přirážku. Ve skutečnosti však týmy platí 9,9 USD za kilo nákladu, které se zastavilo. K tomu je třeba připočíst letenky pro celý tým a 12 denní pobyt v hotelu.
Kritika Strategické skupiny F1Testy probíhají nově pod dohledem vlastníka práv. Dříve se na nich podílely týmy samotné. V květnu loňského roku převedly týmy právo na Bernieho. Ten sice za tu dobu vrátil právo na týmy, avšak ponechal si možnost rozhodnout kdy a kde se bude testovat.
Není tedy divu, že malým týmům se znovuobnovená strategická skupina (Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull, Williams a Lotus + 6 zástupců FIA a zástupce vlastnických práv) nelíbí. "Jim jsou náklady jedno," zlobí se Force India, Sauber, Caterham, Marussia a Toro Rosso.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.