Sebastian Vettel se nechal slyšet, že jeho tým není dostatečně rychlý na to, aby, v případě, že by měli auto i spolehlivé, pozlobil vedoucí týmy.
Sebastian Vettel dnes zvládl 77 kol, což je nejvíc, co letos Red Bull v jednom dnu zvládl. Pokus o závodní simulaci však stáji nevyšel. Výsledkem dnešních jízd je 9. nejrychlejší čas se ztrátou více než 4 vteřin na Lewise Hamiltona. Všichni ví, že se Red Bull trápí se spolehlivostí, podle mistra světa jsou však problémy rakouské stáje hlubší.
"Jo, jsme v... To není tajemství," odpověděl Vettel na obavy o rychlost nového RB10. "Nezvládneme zajet takové časy, jako kluci na čele, z několika důvodů - momentálně ale musíme řešit zásadnější problémy, než je rychlost auta."
Mezi posledním dnem testů a úvodní Grand Prix je jenom 11 dní a podle Vettela musí tým přijmout naháněcí roli. Němec ale věří, že se stáji podaří v této době zlepšit auto po stránce rychlosti i spolehlivosti. "Je to těžké, ale momentálně nás nemohu titulovat jako favority," potvrzuje malé šance na vítězství v Austrálii jezdec.
Red Bull doufá, že mu rozměrnější bočnice pomohou vyřešit technické problémy. Ty však nepomohou optimálnímu aerodynamickému obtékání vozu a tudíž rychlosti...
"Neodjeli jsme dostatek kol, také nejsme ve srovnání s jinými týmy dostatečně rychlí, takže nám nezbývá nic jiného než jen čekat, kdy se tam [na čelo] opět dostaneme. Je ale jisté, že se věci uklidní. Ty dva týdny, co ještě do Austrálie zbývají, musíme využít. Na auto musíme dostat nové díly a využít našich znalostí a zkušeností na maximum."
Red Bull během zimy ujel chabých 1 711 kilometrů (viz shrnutí předsezonních testů), předčil tak pouze Lotus a Marussi. Mercedes například zvládl téměř 5 000 km.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.