Sebastian Vettel se nechal slyšet, že jeho tým není dostatečně rychlý na to, aby, v případě, že by měli auto i spolehlivé, pozlobil vedoucí týmy.
Sebastian Vettel dnes zvládl 77 kol, což je nejvíc, co letos Red Bull v jednom dnu zvládl. Pokus o závodní simulaci však stáji nevyšel. Výsledkem dnešních jízd je 9. nejrychlejší čas se ztrátou více než 4 vteřin na Lewise Hamiltona. Všichni ví, že se Red Bull trápí se spolehlivostí, podle mistra světa jsou však problémy rakouské stáje hlubší.
"Jo, jsme v... To není tajemství," odpověděl Vettel na obavy o rychlost nového RB10. "Nezvládneme zajet takové časy, jako kluci na čele, z několika důvodů - momentálně ale musíme řešit zásadnější problémy, než je rychlost auta."
Mezi posledním dnem testů a úvodní Grand Prix je jenom 11 dní a podle Vettela musí tým přijmout naháněcí roli. Němec ale věří, že se stáji podaří v této době zlepšit auto po stránce rychlosti i spolehlivosti. "Je to těžké, ale momentálně nás nemohu titulovat jako favority," potvrzuje malé šance na vítězství v Austrálii jezdec.
Red Bull doufá, že mu rozměrnější bočnice pomohou vyřešit technické problémy. Ty však nepomohou optimálnímu aerodynamickému obtékání vozu a tudíž rychlosti...
"Neodjeli jsme dostatek kol, také nejsme ve srovnání s jinými týmy dostatečně rychlí, takže nám nezbývá nic jiného než jen čekat, kdy se tam [na čelo] opět dostaneme. Je ale jisté, že se věci uklidní. Ty dva týdny, co ještě do Austrálie zbývají, musíme využít. Na auto musíme dostat nové díly a využít našich znalostí a zkušeností na maximum."
Red Bull během zimy ujel chabých 1 711 kilometrů (viz shrnutí předsezonních testů), předčil tak pouze Lotus a Marussi. Mercedes například zvládl téměř 5 000 km.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.