Sauber dnes zvládl ujet bájných 177 kol! Taková porce je v jeden den opravdu těžko uvěřitelná. O ně se podělili oba dva jezdci a tým zároveň absolvoval dva rozdílné programy.
Tomu se říká produktivní den: Poslední den testů v Bahrajnu potěšil Sauber své fanoušky jen těžko uvěřitelnými 177 koly. Zatímco včera Adrian Sutil vlastně vůbec nejezdil, dnes se rozhodl tým změnit taktiku a povolal Němce na dopolední část testů. Esteban Guttiérez převzal monopost po obědě. Sutil dopoledne ujel 91 kol, Guttiérez odpoledne odkroužil 86 okruhů.
Díky dnešnímu výkonu se Sauber, i přes prostátou sobotu, posunul v počtu odjetých kilometrů v těchto testech na 3. místo. Adrian dnes zajel 6. nejrychlejší čas, Esteban byl 9. "Bylo to velmi dobré ráno. Zvládli jsme vše, co jsme chtěli - jen v kratším čase než je obvyklé. Včera proběhl den nešťastně, ale lepší je, když se něco stane zde a ne až v Austrálii.
Po dnešním dopoledni se cítím opravdu dobře. Máme opravdu hodně dat pro naše analýzy. Měli jsme obtížný testovací program, kterým jsme museli projít. Z toho, co máme se pokusíme v Melbourne získat co možná nejvíc. Už se tam těším," říká Adrian Sutil.
"Dnešní den byl hodně produktivní. Včerejší ztrátu jsme dokázali smazat. Tým odvedl opravdu skvělou práci. Zvládli jsme odjet hodně kol a splnili jsme kompletní program což je povzbuzující. Jasně, před Melbourne je ještě stále několik věcí, na které se musíme zaměřit, ale myslím si, že se pohybujeme správným směrem.
Zvládli jsme odjet několik závodní simulací, což považuji za zvláště důležité. Na úvodní závod jsem se dokázal připravit a na Austrálii se cítím být připravený," říká kolega Esteban Guttiérez.
Giampaolo Dall'Ara, šéfinženýr traťových operací, doplňuje: "Dnes jsme měli ve voze oba piloty a náš program byl opravdu velkolepý. Bylo pro nás důležité být s autem co nejdéle na trati. Když si vzpomenu na první testy v Jerezu, tam jsme měli hodně neočekávaných problémů, které nás stály hodně času.
Vývojová křivka byla během testů dost strmá. Je stále několik oblastí, kde se musíme zlepšit. Zkušenosti z testů využijeme pro analyzování dat a přípravu na závod v Austrálii. I tak jsem si ale jistý, že se i během prvních závodů roku dost naučíme."
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.
Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.