Romain Grosjean připustil, že Lotus je zpět v přípravě na sezonu 2014. Podle Francouze nebude jeho tým v úvodní části sezony připravený. Loňské překvapení sezony usedlo do vozu v rámci druhého bahrajnského testu dnes poprvé. Na konto si Romain připsal 33 kol, avšak se dvěma velmi dlouhými přerušeními.
Francouze prvně dopoledne postihly elektrické problémy s převodovkou, odpoledne jeho dnešní test předčasně ukončil problém s ukládáním energie. Tým totiž řešení problému do konce testů nedokázal najít. Tyto problémy navíc přicházejí po pouhých dvakrát 31 kolech, které za celé dva dny ujel Pastor Maldonado.
Venezuelana navíc vyřadil včera požár vozu. "Pokud jde o přípravu na sezonu, tak nejsme připraveni. Je tu ještě spousta věcí, které bychom chtěli ještě vyzkoušet před tím, než odletíme do Melbourne. Zítra už zbývá posledních pár hodin a my bychom potřebovali vyzkoušet co možná nejvíc součástí," říká Romain Grosjean.
"Do Austrálie to nebude perfektní, dokonce ani do Malajsie. Ale my uděláme vše pro to, aby to tak bylo. Bylo by hezké, kdybychom získali pár bodů, pokud body nezískáme, tak to budeme brát jako šanci na posun vpřed. Ale upřímně, nebude to jednoduchá sezona pro nikoho." Romain říká, že jeho tým stálo spoustu času, než vyřešil problémy, které bránily dalšímu průběhu testů.
K 62 kolům Maldonada za dva dny dnes přidal Grosjean 33 kol - průměr 31,6667 kola na den svědčí o nepřipravenosti Lotusu
To jen potvrzuje prohlášení ostatních týmů o složitosti letošních aut: "Pokud máte jenom malý únik [oleje] nebo potřebujete vyměnit baterii, tak to zabere tři hodiny. Změna motorů je velká výzva jak pro nás jako týmy tak dodavatele motorů. Ale čím víc jezdíme, tím více věcí odhalujeme a tím víc jich můžeme vyřešit. Není to ideální, ale alespoň se nám podařilo odškrtnou pár položek na seznamu spolehlivosti."
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.