Romain Grosjean připustil, že Lotus je zpět v přípravě na sezonu 2014. Podle Francouze nebude jeho tým v úvodní části sezony připravený. Loňské překvapení sezony usedlo do vozu v rámci druhého bahrajnského testu dnes poprvé. Na konto si Romain připsal 33 kol, avšak se dvěma velmi dlouhými přerušeními.
Francouze prvně dopoledne postihly elektrické problémy s převodovkou, odpoledne jeho dnešní test předčasně ukončil problém s ukládáním energie. Tým totiž řešení problému do konce testů nedokázal najít. Tyto problémy navíc přicházejí po pouhých dvakrát 31 kolech, které za celé dva dny ujel Pastor Maldonado.
Venezuelana navíc vyřadil včera požár vozu. "Pokud jde o přípravu na sezonu, tak nejsme připraveni. Je tu ještě spousta věcí, které bychom chtěli ještě vyzkoušet před tím, než odletíme do Melbourne. Zítra už zbývá posledních pár hodin a my bychom potřebovali vyzkoušet co možná nejvíc součástí," říká Romain Grosjean.
"Do Austrálie to nebude perfektní, dokonce ani do Malajsie. Ale my uděláme vše pro to, aby to tak bylo. Bylo by hezké, kdybychom získali pár bodů, pokud body nezískáme, tak to budeme brát jako šanci na posun vpřed. Ale upřímně, nebude to jednoduchá sezona pro nikoho." Romain říká, že jeho tým stálo spoustu času, než vyřešil problémy, které bránily dalšímu průběhu testů.
K 62 kolům Maldonada za dva dny dnes přidal Grosjean 33 kol - průměr 31,6667 kola na den svědčí o nepřipravenosti Lotusu
To jen potvrzuje prohlášení ostatních týmů o složitosti letošních aut: "Pokud máte jenom malý únik [oleje] nebo potřebujete vyměnit baterii, tak to zabere tři hodiny. Změna motorů je velká výzva jak pro nás jako týmy tak dodavatele motorů. Ale čím víc jezdíme, tím více věcí odhalujeme a tím víc jich můžeme vyřešit. Není to ideální, ale alespoň se nám podařilo odškrtnou pár položek na seznamu spolehlivosti."
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.