Romain Grosjean připustil, že Lotus je zpět v přípravě na sezonu 2014. Podle Francouze nebude jeho tým v úvodní části sezony připravený. Loňské překvapení sezony usedlo do vozu v rámci druhého bahrajnského testu dnes poprvé. Na konto si Romain připsal 33 kol, avšak se dvěma velmi dlouhými přerušeními.
Francouze prvně dopoledne postihly elektrické problémy s převodovkou, odpoledne jeho dnešní test předčasně ukončil problém s ukládáním energie. Tým totiž řešení problému do konce testů nedokázal najít. Tyto problémy navíc přicházejí po pouhých dvakrát 31 kolech, které za celé dva dny ujel Pastor Maldonado.
Venezuelana navíc vyřadil včera požár vozu. "Pokud jde o přípravu na sezonu, tak nejsme připraveni. Je tu ještě spousta věcí, které bychom chtěli ještě vyzkoušet před tím, než odletíme do Melbourne. Zítra už zbývá posledních pár hodin a my bychom potřebovali vyzkoušet co možná nejvíc součástí," říká Romain Grosjean.
"Do Austrálie to nebude perfektní, dokonce ani do Malajsie. Ale my uděláme vše pro to, aby to tak bylo. Bylo by hezké, kdybychom získali pár bodů, pokud body nezískáme, tak to budeme brát jako šanci na posun vpřed. Ale upřímně, nebude to jednoduchá sezona pro nikoho." Romain říká, že jeho tým stálo spoustu času, než vyřešil problémy, které bránily dalšímu průběhu testů.
K 62 kolům Maldonada za dva dny dnes přidal Grosjean 33 kol - průměr 31,6667 kola na den svědčí o nepřipravenosti Lotusu
To jen potvrzuje prohlášení ostatních týmů o složitosti letošních aut: "Pokud máte jenom malý únik [oleje] nebo potřebujete vyměnit baterii, tak to zabere tři hodiny. Změna motorů je velká výzva jak pro nás jako týmy tak dodavatele motorů. Ale čím víc jezdíme, tím více věcí odhalujeme a tím víc jich můžeme vyřešit. Není to ideální, ale alespoň se nám podařilo odškrtnou pár položek na seznamu spolehlivosti."
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.