Výrobce motorů z Northamptonu má ve své továrně postavený turbomotor V6. Ovšem po ztrátě Marussie nemá partnera, kterému by svůj produkt mohl dodat.
Jen málokdy v historii F1 se stalo, že by bylo méně výrobců motorů, než je tomu v sezoně 2014. K současným dodavatelům (Renaultu, Mercedesu a Ferrari) se nepřipojil žádný další koncern, a to přesto, že nová pravidla byla vytvořena s ohledem právě na automobilky. Specifikace nových motorů - downsizing, turbo a elektrická energie - to je to, co automobilky momentálně zajímá.
V příštím roce se z tria stane kvartet, když se do F1 vrátí Honda. Možná bychom se ale mohli dočkat kvintentu - žolíkem může být Cosworth. Po loňské sezoně se nezávislý výrobce motorů pocházející z Velké Británie z F1 stáhl. Jejich poslední zákazník, Marussia, se totiž pro letošní sezonu dohodl pro spolupráci s Ferrari.
Podle spekulací by však již momentálně měl být k dispozici plně funkční motor V6 včetně systémů pro rekuperaci energie, píše Motorsport-total.com. Pokud by spekulace byly pravdivé, jak by to ale bylo s převodovkou? Hai Reisiger říká, že z F1 Cosworth neodešel pro vlastní nezájem: "Nebyl žádný tým nebo týmy, které by byly ochotny finančně podpořit vývoj," připustil šéf týmu pro NBC.
Otevřené dveře pro návrat si však nechvává - pokud se najde někdo, kdo bude schopný za motory zaplatit: "Máme finančně velmi dobré řešení, jak se postavit na start F1." Podle zatím hodně divokých spekulací by se mohl Red Bull, po dosavadní blamáži s motory Renault, ujmout kormidla u Cosworthu a vybudovat si zde vlastní motorárnu.
Motory Cosworthu žel z F1 zmizely (foto: Cosworth)
Další možností pro Cosworth může být americká série IndyCar. Ta bude používat také turbomotory, i když s objemem 2,2 místo 1,6l. Podle zpráv z Ameriky se Cosworth snaží mezi tamějšími týmy najít partnera.
Spíše než o Cosworthu se ale nyní v Bahrajnu mluví o Hondě jako o případném partnerovi Red Bullu. Ta vstoupí do F1 příští rok jako tovární partner McLarenu, sídlit bude právě v Milton Keynes, blízko továrny Red Bullu.
Honda má exkluzivní smlouvu s McLarenem na rok 2015, ale od sezóny 2016 musí dle pravidel nabídnout své pohonné jednotky také ostatním zákazníkům, budou-li mít zájem. Současná smlouva Red Bull s Renaultem vyprší v roce 2016 a obě strany o případném prodloužení jednají.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.