Výrobce motorů z Northamptonu má ve své továrně postavený turbomotor V6. Ovšem po ztrátě Marussie nemá partnera, kterému by svůj produkt mohl dodat.
Jen málokdy v historii F1 se stalo, že by bylo méně výrobců motorů, než je tomu v sezoně 2014. K současným dodavatelům (Renaultu, Mercedesu a Ferrari) se nepřipojil žádný další koncern, a to přesto, že nová pravidla byla vytvořena s ohledem právě na automobilky. Specifikace nových motorů - downsizing, turbo a elektrická energie - to je to, co automobilky momentálně zajímá.
V příštím roce se z tria stane kvartet, když se do F1 vrátí Honda. Možná bychom se ale mohli dočkat kvintentu - žolíkem může být Cosworth. Po loňské sezoně se nezávislý výrobce motorů pocházející z Velké Británie z F1 stáhl. Jejich poslední zákazník, Marussia, se totiž pro letošní sezonu dohodl pro spolupráci s Ferrari.
Podle spekulací by však již momentálně měl být k dispozici plně funkční motor V6 včetně systémů pro rekuperaci energie, píše Motorsport-total.com. Pokud by spekulace byly pravdivé, jak by to ale bylo s převodovkou? Hai Reisiger říká, že z F1 Cosworth neodešel pro vlastní nezájem: "Nebyl žádný tým nebo týmy, které by byly ochotny finančně podpořit vývoj," připustil šéf týmu pro NBC.
Otevřené dveře pro návrat si však nechvává - pokud se najde někdo, kdo bude schopný za motory zaplatit: "Máme finančně velmi dobré řešení, jak se postavit na start F1." Podle zatím hodně divokých spekulací by se mohl Red Bull, po dosavadní blamáži s motory Renault, ujmout kormidla u Cosworthu a vybudovat si zde vlastní motorárnu.
Motory Cosworthu žel z F1 zmizely (foto: Cosworth)
Další možností pro Cosworth může být americká série IndyCar. Ta bude používat také turbomotory, i když s objemem 2,2 místo 1,6l. Podle zpráv z Ameriky se Cosworth snaží mezi tamějšími týmy najít partnera.
Spíše než o Cosworthu se ale nyní v Bahrajnu mluví o Hondě jako o případném partnerovi Red Bullu. Ta vstoupí do F1 příští rok jako tovární partner McLarenu, sídlit bude právě v Milton Keynes, blízko továrny Red Bullu.
Honda má exkluzivní smlouvu s McLarenem na rok 2015, ale od sezóny 2016 musí dle pravidel nabídnout své pohonné jednotky také ostatním zákazníkům, budou-li mít zájem. Současná smlouva Red Bull s Renaultem vyprší v roce 2016 a obě strany o případném prodloužení jednají.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.