Manažer Felipeho Nasra tvrdí, že jeho svěřenec je tím skutečným třetím pilotem, který by v případě potíží závodních jezdců zúčastnil velké ceny za Williams.
Včera stáj z Grove potvrdila, že Susie Wolffová bude pokračovat ve své roli vývojové jezdkyně a že se dokonce letos zúčastní dvou prvních pátečních tréninků (více zde) - před Velkou cenou Británie a Velkou cenou Německa.
Podle Amira Nasra, strýce a manažera Felipeho Nasra, však mladý Brazilec nebude pouze vysedávat na lavičce náhradníků, aniž by se někdy svezl - podobně jako například loni Davide Valsecchi u Lotusu. Pokud by se Felipemu Massovi či Valtterimu Bottasovi něco přihodilo, bude to podle něj právě Felipe Nasr, který by je zastoupil - nikoliv Susie Wolffová.
"Felipe je skutečným třetím jezdcem týmu - je to ve smlouvě. V případě jakéhokoliv problému u závodních pilotů je jejich přirozenou náhradou. Bude jezdit na všechny velké ceny a pracovat každý týden na simulátoru, aby tak nahradil nedostatek času na dráze. Jde o složitější úkol, než to vypadá," tvrdí Amir pro rádio Joven Pan.
Dle svých slov se s Williamsem dohodl pouze na jednoroční smlouvě kvůli tomu, že šance na závodní sedačku je u tohoto britského týmu malá: "Williams má dva dobré jezdce. Massa má tříletou smlouvu a Bottas má 23 a potenciál stát se mistrem světa. Nemohli jsme souhlasit s delší smlouvou, protože bychom nemohli zaručit, že bude povýšen."
Felipe Nasr s Williamsem FW36 v Bahrajnu (foto: Williams F1 Team)
Společně s Nasrem přišel k Williamsu další brazilský sponzor - Banco do Brasil. Felipe naskočil hned do sobotního testování v Bahrajnu, kde se kvalifikoval pro udělení superlicence: ujel 470,8 km a předvedl čtvrtý nejrychlejší čas. V průběhu roku bude testovat ještě dvakrát a šanci dostane v pěti pátečních trénincích před velkými cenami.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.