Před zahájením testů jsme slyšeli spoustu hlasů, že jsou nové vozy F1 pomalé. Lewis Hamilton se dokázal přiblížit na 1,9 vteřiny k loňskému pole position. Ovšem na cílové rovince dostáváme poměrně jasnou odpověď. Maximální rychlosti vzrostly o více než 20 km/hod.
Také jezdci to v kokpitu pociťují. Na cílové rovince jsou nové vozy opravdové rakety. 314,2 km/h byl top speed při VC Bahrajnu v roce 2013. Touto rychlostí tehdy jeli Felipe Massa i Paul di Resta. Během letošních testů se ale pohybujeme na úplně jiných hodnotách.
Fernando Alonso letěl včera 336,4 km/h. To je o 22,2 km/h více, než vloni! Zajímavé navíc je, že měl Fernando Alonso se svým Ferrari při dosažení maximální rychlosti i protivítr. Nico Rosberg potvrzuje to, co nám říkají měření: "Jsme šíleně rychlí na rovinkách. Odhaduji, že v Monze budeme jezdit 360 km/h."
Větší výkon, nižší odpor = vyšší maximální rychlostDůvod je docela zřejmý: víc síly. Když běží nové motory naplno a navíc se přidá hybridní ústrojí se svými 160 koňskými silami, tak dávají pohonné jednotky větší výkon než vloni. Auta mají navíc o zhruba 15 % nižší odpor. A protože je podíl rovinek v Bahrajnu docela velký, tak jsou časy na kolo až překvapivě blízko loňkému rekordu Nica Rosberga.
Lewisi Hamiltonovi chybělo při jeho dnešním nejrychlejším kole už jen 1,9 vteřiny na loňské pole position. Brit navíc zajel své kolo na měkkých pneumatikách, ne super měkkých. Pravdou ale je, že maximálka Alonsa docela vyčnívá. Jeho 336,4 km/h je o poznání víc než 330,2 km/h Kevina Magnussena a 327,2 km/h Felipeho Massy.
Vysvětlení této fantastické rychlosti může být takové, že se Španěl vyvezl ve větrném pytli za některým z vozů. Ale to udělal Massa vloni při dosažení svého top speedu také. Takže by se jednalo o srovnatelné podmínky.
Alonso předvedl opravdu působivou rychlost na cílové rovince
Zákazníci Renaultu zaostávají až o 35 km/hZ maximálních rychlostí se dozvídáme i další zprávu. V porovnání s motory Mercedesu a Ferrari zaostávají motory Renaultu, a to dost výrazně. Jean-Eric Vergne jel maximálně 308,5 km/h a je tak nejrychlejším z jezdců s motorem Renault. Sebastianu Vettelovi a Kamuji Kobajašimu chybělo na Alonsa 35 km/h. Red Bull jel 301,6 km/h, Caterham 301,5 km/h.
Důvodem je fakt, že zákazníci Renaultu nemají zatím z bezpečnostních důvodů povoleno využívat motory naplno. To potvrzuje Caterham, který teď dělá vše, co Renault potřebuje, aby se dostali co nejdříve do lepší pozice. Šance na zlepšení zde tedy je.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.