Před zahájením testů jsme slyšeli spoustu hlasů, že jsou nové vozy F1 pomalé. Lewis Hamilton se dokázal přiblížit na 1,9 vteřiny k loňskému pole position. Ovšem na cílové rovince dostáváme poměrně jasnou odpověď. Maximální rychlosti vzrostly o více než 20 km/hod.
Také jezdci to v kokpitu pociťují. Na cílové rovince jsou nové vozy opravdové rakety. 314,2 km/h byl top speed při VC Bahrajnu v roce 2013. Touto rychlostí tehdy jeli Felipe Massa i Paul di Resta. Během letošních testů se ale pohybujeme na úplně jiných hodnotách.
Fernando Alonso letěl včera 336,4 km/h. To je o 22,2 km/h více, než vloni! Zajímavé navíc je, že měl Fernando Alonso se svým Ferrari při dosažení maximální rychlosti i protivítr. Nico Rosberg potvrzuje to, co nám říkají měření: "Jsme šíleně rychlí na rovinkách. Odhaduji, že v Monze budeme jezdit 360 km/h."
Větší výkon, nižší odpor = vyšší maximální rychlostDůvod je docela zřejmý: víc síly. Když běží nové motory naplno a navíc se přidá hybridní ústrojí se svými 160 koňskými silami, tak dávají pohonné jednotky větší výkon než vloni. Auta mají navíc o zhruba 15 % nižší odpor. A protože je podíl rovinek v Bahrajnu docela velký, tak jsou časy na kolo až překvapivě blízko loňkému rekordu Nica Rosberga.
Lewisi Hamiltonovi chybělo při jeho dnešním nejrychlejším kole už jen 1,9 vteřiny na loňské pole position. Brit navíc zajel své kolo na měkkých pneumatikách, ne super měkkých. Pravdou ale je, že maximálka Alonsa docela vyčnívá. Jeho 336,4 km/h je o poznání víc než 330,2 km/h Kevina Magnussena a 327,2 km/h Felipeho Massy.
Vysvětlení této fantastické rychlosti může být takové, že se Španěl vyvezl ve větrném pytli za některým z vozů. Ale to udělal Massa vloni při dosažení svého top speedu také. Takže by se jednalo o srovnatelné podmínky.
Alonso předvedl opravdu působivou rychlost na cílové rovince
Zákazníci Renaultu zaostávají až o 35 km/hZ maximálních rychlostí se dozvídáme i další zprávu. V porovnání s motory Mercedesu a Ferrari zaostávají motory Renaultu, a to dost výrazně. Jean-Eric Vergne jel maximálně 308,5 km/h a je tak nejrychlejším z jezdců s motorem Renault. Sebastianu Vettelovi a Kamuji Kobajašimu chybělo na Alonsa 35 km/h. Red Bull jel 301,6 km/h, Caterham 301,5 km/h.
Důvodem je fakt, že zákazníci Renaultu nemají zatím z bezpečnostních důvodů povoleno využívat motory naplno. To potvrzuje Caterham, který teď dělá vše, co Renault potřebuje, aby se dostali co nejdříve do lepší pozice. Šance na zlepšení zde tedy je.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.