V otázce sporu ohledně ochranného krytu turba Ferrari je zatím ticho, avšak bez finálního řešení. FIA akceptovala řešení Ferrari, které je o tři kilogramy lehčí než řešení Renaultu a Mercedesu. Je možné, že se protestu proti krytu turba u Ferrari dočkáme až v Melbourne.
FIA požaduje pravidly ochranný kryt pro turbo u nových motorů. Když se totiž roztočí rotor, nesmí se stát, že by vyskočil ven. Při maximálních otáčkách totiž dochází k neskutečným rotacím (až 125 000 otáček/min), a při selhání by mohlo dojít k jejich vylétnutí z auta až na divácké tribuny. Mercedes i Renault proto vyrobily pro turbo kryt, který váží tři kilogramy. Překrytí Ferrari však váží podstatně méně.
Renault a Mercedes však pochybují o dostatečné pevnosti řešení Ferrari. Zdá se však, že Ferrari se rozhodlo zvolit jinou techniku. Rotor je totiž konstruovaný pro ještě vyšší otáčky, než na které může na závodní dráze dojít.
Navíc má Ferrari v tomto místě senzory, které signalizují jakékoliv extrémní hodnoty. Při abnormálních otáčkách se spustí alarm. V případě překročení maximálních otáček by mělo dojít k automatickému vypnutí motoru, což výrazně sníží otáčky. Proto postačuje normální kryt. I tak se ale zdá strategie Ferrari riskantní. Pokud by totiž došlo k selhání varovného systému, mohlo by opravdu dojít k fatální destrukci. Sportovní komisaři tedy mohou vůz označit za nebezpečný. Vozy vybavené motory Ferrari by tak nemohly na trať.
Dočkáme se protestu proti řešení Ferrari?
Zdá se, že FIA je srozuměná s řešením Ferrari a nic nenamítá. Podle jejich názoru je bezpečné. To se však nelíbí Mercedesu a Renaultu. Jenže co s tím? Konkurenti Ferrari mohou v Melbourne protestovat. Ferrari by se pak mohlo odvolat a muselo by se čekat na znalecký posudek. A to může trvat velmi dlouho - snad až půl roku. Díky tomu by byly výsledky první poloviny sezony jen provizorní.
Mercedes a Renault tedy zvažují i druhou cestu. Tou je samozřejmě kopírování. Problémem ale je, že homologace je už 28. února, a tak dvěma zbývajícím výrobcům nezbývá moc času. V paddocku se ale mluví také o tom, že Ferrari svůj kryt zesílí, aby tak umlčelo kritiky.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.