V otázce sporu ohledně ochranného krytu turba Ferrari je zatím ticho, avšak bez finálního řešení. FIA akceptovala řešení Ferrari, které je o tři kilogramy lehčí než řešení Renaultu a Mercedesu. Je možné, že se protestu proti krytu turba u Ferrari dočkáme až v Melbourne.
FIA požaduje pravidly ochranný kryt pro turbo u nových motorů. Když se totiž roztočí rotor, nesmí se stát, že by vyskočil ven. Při maximálních otáčkách totiž dochází k neskutečným rotacím (až 125 000 otáček/min), a při selhání by mohlo dojít k jejich vylétnutí z auta až na divácké tribuny. Mercedes i Renault proto vyrobily pro turbo kryt, který váží tři kilogramy. Překrytí Ferrari však váží podstatně méně.
Renault a Mercedes však pochybují o dostatečné pevnosti řešení Ferrari. Zdá se však, že Ferrari se rozhodlo zvolit jinou techniku. Rotor je totiž konstruovaný pro ještě vyšší otáčky, než na které může na závodní dráze dojít.
Navíc má Ferrari v tomto místě senzory, které signalizují jakékoliv extrémní hodnoty. Při abnormálních otáčkách se spustí alarm. V případě překročení maximálních otáček by mělo dojít k automatickému vypnutí motoru, což výrazně sníží otáčky. Proto postačuje normální kryt. I tak se ale zdá strategie Ferrari riskantní. Pokud by totiž došlo k selhání varovného systému, mohlo by opravdu dojít k fatální destrukci. Sportovní komisaři tedy mohou vůz označit za nebezpečný. Vozy vybavené motory Ferrari by tak nemohly na trať.
Dočkáme se protestu proti řešení Ferrari?
Zdá se, že FIA je srozuměná s řešením Ferrari a nic nenamítá. Podle jejich názoru je bezpečné. To se však nelíbí Mercedesu a Renaultu. Jenže co s tím? Konkurenti Ferrari mohou v Melbourne protestovat. Ferrari by se pak mohlo odvolat a muselo by se čekat na znalecký posudek. A to může trvat velmi dlouho - snad až půl roku. Díky tomu by byly výsledky první poloviny sezony jen provizorní.
Mercedes a Renault tedy zvažují i druhou cestu. Tou je samozřejmě kopírování. Problémem ale je, že homologace je už 28. února, a tak dvěma zbývajícím výrobcům nezbývá moc času. V paddocku se ale mluví také o tom, že Ferrari svůj kryt zesílí, aby tak umlčelo kritiky.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.
Charles Leclerc kvůli zdravotním potížím vynechá media day před Velkou cenou Emilia Romagna v Imole, ale Ferrari očekává jeho návrat do vozu v pátek. Tým zároveň přiveze první technické upgrady a doufá v lepší výsledky.
Lewis Hamilton je bezesporu jednou z nejvlivnějších osobností ve světě Formule 1, což potvrzuje i jeho nejnovější lukrativní smlouva s velkým sponzorem. Tento obchod ukazuje, jak silná a ceněná je jeho jméno nejen na trati, ale i mimo ni.
Franco Colapinto nastupuje do formule 1 uprostřed sezony a má pět závodů, včetně víkendové GP v Imole, aby si u týmu Alpine vybojoval trvalé místo. I přes smíšené výsledky v roce 2024 musí podat maximální výkon, jinak mu hrozí návrat na lavičku náhradníků.
McLaren patří mezi týmy, které na nadcházející Velkou cenu Emilia Romagna v Imole plánují představit výrazné technické vylepšení svých vozů. Tyto upgrady by měly pomoci týmu udržet tempo v aktuálně vyrovnaném poli a posílit jejich šance v pokračující sezoně.
Frederic Vasseur varuje, že plánované zpřísnění pravidel ohledně takzvaných flexibilních křídel může zásadně ovlivnit pořadí na čele F1. Podle šéfa Ferrari jde o citlivou oblast, kde někteří soupeři balancují na hraně legality, a změna by mohla odhalit dosud skryté rozdíly.
Ford zůstává pevně oddaný Formuli 1 i partnerství s Red Bullem, a to i v případě, že Max Verstappen po roce 2025 tým opustí. Podle šéfa Ford Performance Marka Rushbrooka je jejich spolupráce strategickým krokem s dlouhodobou vizí, nezávislým na jednotlivých jezdcích.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.