Společnost Akebono Brake Industry Co., Ltd. vyrábějící brzdové systémy se dohodla na širší spolupráci se závodním týmem McLaren Mercedes.
Od sezóny 2014 byl Akebono udělen statut "technologického partnera" McLarenu. Na starosti bude mít design a integraci nového brzdného systému, který má odpovídat posledním změnám technických pravidel v F1.
Od letošní sezóny budou vozy F1 poháněn nové pohonné jednotky, které se skládají z 1,6litrového V6 turbomotoru a zcela nového systému pro rekuperaci kinetické energie (ERS). Vozy díky němu budou moci získávat až 2 MJ energie na kolo místo loňských 400 kJ, což má významný dopad na brzdový systém na zadní nápravě.
Tým inženýrů a specialistů vytvořený v rámci společnosti Akebono vytvořil elektronický "brake-by-wire" řídicí systém, který má pomáhat s brzděním na zadních kol, aniž by si jezdec musel neustále měnit rozložení brzdného účinku. Systém není aktivní jezdeckou pomůckou, pouze sleduje sběr energie a mění brzdný účinek tak, aby jezdec mohl mít po celou dobu konstantní cítění brzdového pedálu (nelze jej tedy využít jako ABS).
Navíc bude Akebono dodávat závodní třmeny a brzdové destičky pro úspěšný silniční vůz McLaren 12C GT3 a sportovní vůz nové generace - McLaren P1.
S McLarenem spolupracuje již od roku 2007: zúčastnil se 129 velkých cen, zažil 34 vítězství (26% závodů) a 30 pole position (každý pátý závod), přičemž piloti dojeli na bodovaných pozicích 188 krát (3 závody ze 4 na bodech).
Jenson Button (vlevo) a Kevin Magnussen s brzdovými třmeny Akebono (foto: McLaren Mercedes)
Provozní ředitel McLarenu Jonathan Neale uvádí: "Akebono je odhodlaným a neoblomným spojencem týmu od roku 2007 a neustále inovuje svou nabídku produktu, nejen kvůli letošním novým pravidlům, která významně zvyšují množství rekuperované energie při brzdění. Celý nový elektronický brzdný systém Akebono bude naší cennou technickou výhodou.
Status 'Technologického partnera' není brán u McLarenu na lehkou váhu. Jde o známku technické znamenitosti a výkonnosti produktů, což si Akebono zaslouží - nyní dodává brzdové systémy na zakázku pro všechny závodní vozy McLarenu ve Formuli 1 a v GT a je OEM partnerem pro úctu vzbuzující McLaren P1."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.