Výrobce brzd Akebono povýšil na "technologického partnera" McLarenu

McLaren
McLaren, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 17. února 2014 6:40
Sdílej:

Společnost Akebono Brake Industry Co., Ltd. vyrábějící brzdové systémy se dohodla na širší spolupráci se závodním týmem McLaren Mercedes.

Od sezóny 2014 byl Akebono udělen statut "technologického partnera" McLarenu. Na starosti bude mít design a integraci nového brzdného systému, který má odpovídat posledním změnám technických pravidel v F1.

Od letošní sezóny budou vozy F1 poháněn nové pohonné jednotky, které se skládají z 1,6litrového V6 turbomotoru a zcela nového systému pro rekuperaci kinetické energie (ERS). Vozy díky němu budou moci získávat až 2 MJ energie na kolo místo loňských 400 kJ, což má významný dopad na brzdový systém na zadní nápravě.

Tým inženýrů a specialistů vytvořený v rámci společnosti Akebono vytvořil elektronický "brake-by-wire" řídicí systém, který má pomáhat s brzděním na zadních kol, aniž by si jezdec musel neustále měnit rozložení brzdného účinku. Systém není aktivní jezdeckou pomůckou, pouze sleduje sběr energie a mění brzdný účinek tak, aby jezdec mohl mít po celou dobu konstantní cítění brzdového pedálu (nelze jej tedy využít jako ABS).

Navíc bude Akebono dodávat závodní třmeny a brzdové destičky pro úspěšný silniční vůz McLaren 12C GT3 a sportovní vůz nové generace - McLaren P1.

S McLarenem spolupracuje již od roku 2007: zúčastnil se 129 velkých cen, zažil 34 vítězství (26% závodů) a 30 pole position (každý pátý závod), přičemž piloti dojeli na bodovaných pozicích 188 krát (3 závody ze 4 na bodech).

Jenson Button (vlevo) a Kevin Magnussen s brzdovými třmeny Akebono (foto: McLaren Mercedes)

Provozní ředitel McLarenu Jonathan Neale uvádí: "Akebono je odhodlaným a neoblomným spojencem týmu od roku 2007 a neustále inovuje svou nabídku produktu, nejen kvůli letošním novým pravidlům, která významně zvyšují množství rekuperované energie při brzdění. Celý nový elektronický brzdný systém Akebono bude naší cennou technickou výhodou.

Status 'Technologického partnera' není brán u McLarenu na lehkou váhu. Jde o známku technické znamenitosti a výkonnosti produktů, což si Akebono zaslouží - nyní dodává brzdové systémy na zakázku pro všechny závodní vozy McLarenu ve Formuli 1 a v GT a je OEM partnerem pro úctu vzbuzující McLaren P1."

Témata:
Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.