Společnost Akebono Brake Industry Co., Ltd. vyrábějící brzdové systémy se dohodla na širší spolupráci se závodním týmem McLaren Mercedes.
Od sezóny 2014 byl Akebono udělen statut "technologického partnera" McLarenu. Na starosti bude mít design a integraci nového brzdného systému, který má odpovídat posledním změnám technických pravidel v F1.
Od letošní sezóny budou vozy F1 poháněn nové pohonné jednotky, které se skládají z 1,6litrového V6 turbomotoru a zcela nového systému pro rekuperaci kinetické energie (ERS). Vozy díky němu budou moci získávat až 2 MJ energie na kolo místo loňských 400 kJ, což má významný dopad na brzdový systém na zadní nápravě.
Tým inženýrů a specialistů vytvořený v rámci společnosti Akebono vytvořil elektronický "brake-by-wire" řídicí systém, který má pomáhat s brzděním na zadních kol, aniž by si jezdec musel neustále měnit rozložení brzdného účinku. Systém není aktivní jezdeckou pomůckou, pouze sleduje sběr energie a mění brzdný účinek tak, aby jezdec mohl mít po celou dobu konstantní cítění brzdového pedálu (nelze jej tedy využít jako ABS).
Navíc bude Akebono dodávat závodní třmeny a brzdové destičky pro úspěšný silniční vůz McLaren 12C GT3 a sportovní vůz nové generace - McLaren P1.
S McLarenem spolupracuje již od roku 2007: zúčastnil se 129 velkých cen, zažil 34 vítězství (26% závodů) a 30 pole position (každý pátý závod), přičemž piloti dojeli na bodovaných pozicích 188 krát (3 závody ze 4 na bodech).
Jenson Button (vlevo) a Kevin Magnussen s brzdovými třmeny Akebono (foto: McLaren Mercedes)
Provozní ředitel McLarenu Jonathan Neale uvádí: "Akebono je odhodlaným a neoblomným spojencem týmu od roku 2007 a neustále inovuje svou nabídku produktu, nejen kvůli letošním novým pravidlům, která významně zvyšují množství rekuperované energie při brzdění. Celý nový elektronický brzdný systém Akebono bude naší cennou technickou výhodou.
Status 'Technologického partnera' není brán u McLarenu na lehkou váhu. Jde o známku technické znamenitosti a výkonnosti produktů, což si Akebono zaslouží - nyní dodává brzdové systémy na zakázku pro všechny závodní vozy McLarenu ve Formuli 1 a v GT a je OEM partnerem pro úctu vzbuzující McLaren P1."
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.