Společnost Akebono Brake Industry Co., Ltd. vyrábějící brzdové systémy se dohodla na širší spolupráci se závodním týmem McLaren Mercedes.
Od sezóny 2014 byl Akebono udělen statut "technologického partnera" McLarenu. Na starosti bude mít design a integraci nového brzdného systému, který má odpovídat posledním změnám technických pravidel v F1.
Od letošní sezóny budou vozy F1 poháněn nové pohonné jednotky, které se skládají z 1,6litrového V6 turbomotoru a zcela nového systému pro rekuperaci kinetické energie (ERS). Vozy díky němu budou moci získávat až 2 MJ energie na kolo místo loňských 400 kJ, což má významný dopad na brzdový systém na zadní nápravě.
Tým inženýrů a specialistů vytvořený v rámci společnosti Akebono vytvořil elektronický "brake-by-wire" řídicí systém, který má pomáhat s brzděním na zadních kol, aniž by si jezdec musel neustále měnit rozložení brzdného účinku. Systém není aktivní jezdeckou pomůckou, pouze sleduje sběr energie a mění brzdný účinek tak, aby jezdec mohl mít po celou dobu konstantní cítění brzdového pedálu (nelze jej tedy využít jako ABS).
Navíc bude Akebono dodávat závodní třmeny a brzdové destičky pro úspěšný silniční vůz McLaren 12C GT3 a sportovní vůz nové generace - McLaren P1.
S McLarenem spolupracuje již od roku 2007: zúčastnil se 129 velkých cen, zažil 34 vítězství (26% závodů) a 30 pole position (každý pátý závod), přičemž piloti dojeli na bodovaných pozicích 188 krát (3 závody ze 4 na bodech).
Jenson Button (vlevo) a Kevin Magnussen s brzdovými třmeny Akebono (foto: McLaren Mercedes)
Provozní ředitel McLarenu Jonathan Neale uvádí: "Akebono je odhodlaným a neoblomným spojencem týmu od roku 2007 a neustále inovuje svou nabídku produktu, nejen kvůli letošním novým pravidlům, která významně zvyšují množství rekuperované energie při brzdění. Celý nový elektronický brzdný systém Akebono bude naší cennou technickou výhodou.
Status 'Technologického partnera' není brán u McLarenu na lehkou váhu. Jde o známku technické znamenitosti a výkonnosti produktů, což si Akebono zaslouží - nyní dodává brzdové systémy na zakázku pro všechny závodní vozy McLarenu ve Formuli 1 a v GT a je OEM partnerem pro úctu vzbuzující McLaren P1."
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.