Renault prohlásil, že se jim s novými motory, které stály za katastrofálními výkony týmů s jejich motory v Jerezu, podařilo udělat pokrok. Připustil ale zároveň, že stále zaostávají za původním plánem.
Určité problémy se nevyhnuly žádnému z týmů, který testoval minulý měsíc v Jerezu a je pohánáněn agregáty Renault. To Mercedes a Ferrari zažili vcelku pozitivní test. Šéfinženýr Renaultu Remi Taffin k problémů říká: "Problémy jsou horší zvenčí, než jsou zevnitř. Je to těžký moment, ale zvládneme to."
Renault, který svým pohonným ústrojím zásobuje týmy Red Bullu, Lotusu, Toro Rosso a Caterhamu, od Jerezu velice tvrdě pracuje na vyřešení těchto problémů před nadcházejícím testem v Bahrajnu. "Stále jsme kus za plánem, ale jsme asi tam, kde bychom chtěli normálně být na prvním testu." Taffin očekává, že motor bude "v autech fungovat dobře" v Bahrajnu a umožní tak týmů začít s pracemi na vozech.
Dle něj by měl být Renault do prvního závodu sezony (16. března) připravený: "Otázka je stejná jako pro všechny ostatní výrobce, jak na tom budeme s výkonem? Uvidíme." Problémy s pohonným ústrojím byly v Jerezu tak velké, že žádný ze tří týmů, které se testu zúčastnily (Red Bull, Toro Rosso a Caterham), nebyl schopen udělat žádnou praci na nastavení monopostů nebo na vyhodnocování nějakých čísel.
Renault má zcela jasné problémy s nalezením společné řeči pro všechny součásti od letoška nového pohonného ústrojí. Nové motory totiž hodně pracují s využíváním rekuperované energie, když elektrické motory regenerují energii jak ze zadní nápravy, tak i z turba.
Tyto systémy navíc díky bateriím energii mohou uchovávat, musí tak být kontrolovány přes pokročilé počítačové programy. A zde je právě problém, Renault v Jerezu trpěl problémy jak s hardwarem tak i softwarem.
Remi Taffin je dle svých slov přesvědčen, že Renault už vyřešil všechny problémy s hardwarem, ale stále ještě musí rozřešit problémy se softwarem kontrolujícím jednotlivé části pohonné jednotky. Fakt, že nespolupracují tak, jak by měly, totiž také působí problémy. Nějaké novinky se zkoušely už minulý týden na filmových dnech s Lotusem a Toro Rosso. Zatímco u Lotusu v Jerezu šlo vše hladce, u Toro Rosso v Misanu ne.
Dle Taffina ale problémy u Toro Rosso "nebyly překvapením, protože víme, co jsme měli v autě a mysleli si, že se nám to podařilo opravit, ale zjevně ne. Od té doby jsme na tom pracovali." Popírá však, že by pokračující problémy vedly k nedostatečné výkonnosti, což by bylo vzhledem ke zmraženému vývoji od konce tohoto měsíce velkým problémem.
O Taffina byl letos v Jerezu velký zájem, není divu...(foto: Renault Sport F1)
"Pokud bychom měli problémy se spolehlivostí poté, co bychom se motoru věnovali po celý rok, tak by bylo těžké dělat změny, ale stále je tu pravidlo, které nám umožňuje měnit určité části, kdybychom měli problémy se spolehlivostí, což jsme udělali v minulosti a myslím, že to budeme zase dělat. Neříkáme ale, že máme hlavní problémy se spolehlivostí.
Máme dobré části. Každá z nich funguje fajn. Musíme je jen přimět pracovat spolu. S každým komponentem jsme docela spokojení co se týče jeho konkurenceschopnosti, ale máme problémy, když dáme vše dohromady do auta a musíme se z toho snažit dostat maximum.
Takže když se dostaneme do Bahrajnu nebo na nějaký závod, tak to budou stále tyto komponenty, ale bude naší prací dostat z nich maximum. Jsme spokojení s úrovní [rychlosti], kterou teď máme," zakončil Remi Taffin.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.