Renault prohlásil, že se jim s novými motory, které stály za katastrofálními výkony týmů s jejich motory v Jerezu, podařilo udělat pokrok. Připustil ale zároveň, že stále zaostávají za původním plánem.
Určité problémy se nevyhnuly žádnému z týmů, který testoval minulý měsíc v Jerezu a je pohánáněn agregáty Renault. To Mercedes a Ferrari zažili vcelku pozitivní test. Šéfinženýr Renaultu Remi Taffin k problémů říká: "Problémy jsou horší zvenčí, než jsou zevnitř. Je to těžký moment, ale zvládneme to."
Renault, který svým pohonným ústrojím zásobuje týmy Red Bullu, Lotusu, Toro Rosso a Caterhamu, od Jerezu velice tvrdě pracuje na vyřešení těchto problémů před nadcházejícím testem v Bahrajnu. "Stále jsme kus za plánem, ale jsme asi tam, kde bychom chtěli normálně být na prvním testu." Taffin očekává, že motor bude "v autech fungovat dobře" v Bahrajnu a umožní tak týmů začít s pracemi na vozech.
Dle něj by měl být Renault do prvního závodu sezony (16. března) připravený: "Otázka je stejná jako pro všechny ostatní výrobce, jak na tom budeme s výkonem? Uvidíme." Problémy s pohonným ústrojím byly v Jerezu tak velké, že žádný ze tří týmů, které se testu zúčastnily (Red Bull, Toro Rosso a Caterham), nebyl schopen udělat žádnou praci na nastavení monopostů nebo na vyhodnocování nějakých čísel.
Renault má zcela jasné problémy s nalezením společné řeči pro všechny součásti od letoška nového pohonného ústrojí. Nové motory totiž hodně pracují s využíváním rekuperované energie, když elektrické motory regenerují energii jak ze zadní nápravy, tak i z turba.
Tyto systémy navíc díky bateriím energii mohou uchovávat, musí tak být kontrolovány přes pokročilé počítačové programy. A zde je právě problém, Renault v Jerezu trpěl problémy jak s hardwarem tak i softwarem.
Remi Taffin je dle svých slov přesvědčen, že Renault už vyřešil všechny problémy s hardwarem, ale stále ještě musí rozřešit problémy se softwarem kontrolujícím jednotlivé části pohonné jednotky. Fakt, že nespolupracují tak, jak by měly, totiž také působí problémy. Nějaké novinky se zkoušely už minulý týden na filmových dnech s Lotusem a Toro Rosso. Zatímco u Lotusu v Jerezu šlo vše hladce, u Toro Rosso v Misanu ne.
Dle Taffina ale problémy u Toro Rosso "nebyly překvapením, protože víme, co jsme měli v autě a mysleli si, že se nám to podařilo opravit, ale zjevně ne. Od té doby jsme na tom pracovali." Popírá však, že by pokračující problémy vedly k nedostatečné výkonnosti, což by bylo vzhledem ke zmraženému vývoji od konce tohoto měsíce velkým problémem.
O Taffina byl letos v Jerezu velký zájem, není divu...(foto: Renault Sport F1)
"Pokud bychom měli problémy se spolehlivostí poté, co bychom se motoru věnovali po celý rok, tak by bylo těžké dělat změny, ale stále je tu pravidlo, které nám umožňuje měnit určité části, kdybychom měli problémy se spolehlivostí, což jsme udělali v minulosti a myslím, že to budeme zase dělat. Neříkáme ale, že máme hlavní problémy se spolehlivostí.
Máme dobré části. Každá z nich funguje fajn. Musíme je jen přimět pracovat spolu. S každým komponentem jsme docela spokojení co se týče jeho konkurenceschopnosti, ale máme problémy, když dáme vše dohromady do auta a musíme se z toho snažit dostat maximum.
Takže když se dostaneme do Bahrajnu nebo na nějaký závod, tak to budou stále tyto komponenty, ale bude naší prací dostat z nich maximum. Jsme spokojení s úrovní [rychlosti], kterou teď máme," zakončil Remi Taffin.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.