Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff si myslí, že Red Bull bude po blamáži v prvním předsezónním testu brzy opět ve formě.
Zatímco Mercedes v Jerezu ujel 1368,3 km i závodní simulaci, Red Bull provázely technické problémy, kvůli nimž ujel sotva 93 km. Adrian Newey musel zpět za rýsovací prkno, i není pravda, že by za problémy mohl pouze on díky svému agresivnímu designu. Potíže byly výsledkem špatných propočtů výrobce motorů i týmu.
Renault totiž úzce spolupracovat s Red Bullem na tvorbě vozu RB10 a plně podporoval jeho požadavky na chlazení i nápady s vnitřním uspořádáním komponentů. Obě strany však selhaly. Čísla týkající se chlazení a odvodu tepla, která poskytl Renault na základě testování na stolici, byla zkrátka příliš optimistická. Bez ohledu na množství ujetých kilometrů na dynamometru je vidět, že se zkrátka stále nic nevyrovná jízdě v reálném prostředí - se skutečně produkovaným teplem, vibracemi, skutečným prouděním kolem motoru i kolem vozu.
Množství práce, kterou musí odvést Renault i Red Bull je velké, vyřešit problémy však není nemožné. Oba mají dostatek zdrojů i schopností to dát do pořádku. Jediným jejich současným nepřítelem, nad kterým nemají kontrolu, je čas.
Toto Wolff z Mercedesu si myslí, že to zvládnou: "Pro F1 není dobré, že je výrobce v problémech, jsem si však jistý, že budou zpět a silní - jen snad méně, než předtím. Zaprvé, mají výjimečného jezdce [ve Vettelovi]."
Red Bull v Jerezu ujel za 4 dny směšných 21 kol, mistrovskou stáj přesto nelze odepisovat(foto: Red Bull Racing)
"Zadruhé, dali dohromady skupinu lidí, která funguje velmi dobře. A za třetí, mají zdroje z mateřské společnosti. Takže není důvod, proč by Red Bull neměl být opět měřítkem pro ostatní," dodává Wolff.
Renault si některá svá řešení vyzkoušel v závěru minulého týdne během natáčecích dní Lotusu. Další předsezónní test začíná příští týden - 19. února v Bahrajnu.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.