Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff si myslí, že Red Bull bude po blamáži v prvním předsezónním testu brzy opět ve formě.
Zatímco Mercedes v Jerezu ujel 1368,3 km i závodní simulaci, Red Bull provázely technické problémy, kvůli nimž ujel sotva 93 km. Adrian Newey musel zpět za rýsovací prkno, i není pravda, že by za problémy mohl pouze on díky svému agresivnímu designu. Potíže byly výsledkem špatných propočtů výrobce motorů i týmu.
Renault totiž úzce spolupracovat s Red Bullem na tvorbě vozu RB10 a plně podporoval jeho požadavky na chlazení i nápady s vnitřním uspořádáním komponentů. Obě strany však selhaly. Čísla týkající se chlazení a odvodu tepla, která poskytl Renault na základě testování na stolici, byla zkrátka příliš optimistická. Bez ohledu na množství ujetých kilometrů na dynamometru je vidět, že se zkrátka stále nic nevyrovná jízdě v reálném prostředí - se skutečně produkovaným teplem, vibracemi, skutečným prouděním kolem motoru i kolem vozu.
Množství práce, kterou musí odvést Renault i Red Bull je velké, vyřešit problémy však není nemožné. Oba mají dostatek zdrojů i schopností to dát do pořádku. Jediným jejich současným nepřítelem, nad kterým nemají kontrolu, je čas.
Toto Wolff z Mercedesu si myslí, že to zvládnou: "Pro F1 není dobré, že je výrobce v problémech, jsem si však jistý, že budou zpět a silní - jen snad méně, než předtím. Zaprvé, mají výjimečného jezdce [ve Vettelovi]."
Red Bull v Jerezu ujel za 4 dny směšných 21 kol, mistrovskou stáj přesto nelze odepisovat(foto: Red Bull Racing)
"Zadruhé, dali dohromady skupinu lidí, která funguje velmi dobře. A za třetí, mají zdroje z mateřské společnosti. Takže není důvod, proč by Red Bull neměl být opět měřítkem pro ostatní," dodává Wolff.
Renault si některá svá řešení vyzkoušel v závěru minulého týdne během natáčecích dní Lotusu. Další předsezónní test začíná příští týden - 19. února v Bahrajnu.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.