Lotus byl jediným týmem, který nedorazil k prvnímu společnému testování do Jerezu. Podle svého šéfa Gerarda Lopeze je ale na sezónu možná připravený lépe než ostatní.
Při zpětném pohledu ale o moc nepřišel, protože se týmy trápily s novými pohonnými jednotkami Renaultu a moc kilometrů neujely. "Řekli jsme, že k nějakým problémům dojde - a také k nim došlo," komentoval situaci Lopez, který se po odchodu Erica Boulliera chopil vedení závodního týmu Lotusu.
Podle zákulisních informací zákazníci Renaultu nepoužívali více než 50 % výkonu ERS, proto mohli ztrácet na Mercedesy kolem 100 koní. Hladce to údajně nešlo ani Ferrari, které muselo také o 100 koní dolů a omezovat jízdy v důsledku přehřívání ERS: náporový vzduch nestíhal chladit tlustou kabeláž mezi MGU-K a řídicí jednotkou ERS. Mezi těmito dvěma zařízeními protéká velký elektrický proud. Scuderia bude muset pro Bahrajn kabeláž zesílit nebo chlazení vylepšit.
Red Bull v Jerezu ujel za 4 dny nakonec jen 21 kol, zatímco Lotus jich v rámci dvou "reklamních dní" zvládl 23 (v pátek jedno, v sobotu 22 kol, tj. celkem 101,8 km). "Byli jsme tvrdě kritizování a lidé říkali, že nám scházejí peníze. To ale není pravda, protože nás to stálo stejnou částku být tam o týden později," reaguje Lopez na kritiku, kterou si vysloužili po oznámení, že k prvnímu testu společně s ostatními nedorazí.
Lotus E22 minulý víkend ujel v Jerezu více kilometrů než Red Bull,který tam strávil dvakrát více času (foto: Lotus F1 Team)
Týmové rozhodnutí nakonec vnímá jako výhodu. "Možná jsme lépe připraveni. Možná byla naše strategií - počkat a pracovat v továrně - lepší. To uvidíme v Bahrajnu. Každopádně toho nebudeme moc hovořit o ostatních - alespoň ne tolik, co ostatní o nás," dodává Lopez pro Infosport Plus.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.