Lotus byl jediným týmem, který nedorazil k prvnímu společnému testování do Jerezu. Podle svého šéfa Gerarda Lopeze je ale na sezónu možná připravený lépe než ostatní.
Při zpětném pohledu ale o moc nepřišel, protože se týmy trápily s novými pohonnými jednotkami Renaultu a moc kilometrů neujely. "Řekli jsme, že k nějakým problémům dojde - a také k nim došlo," komentoval situaci Lopez, který se po odchodu Erica Boulliera chopil vedení závodního týmu Lotusu.
Podle zákulisních informací zákazníci Renaultu nepoužívali více než 50 % výkonu ERS, proto mohli ztrácet na Mercedesy kolem 100 koní. Hladce to údajně nešlo ani Ferrari, které muselo také o 100 koní dolů a omezovat jízdy v důsledku přehřívání ERS: náporový vzduch nestíhal chladit tlustou kabeláž mezi MGU-K a řídicí jednotkou ERS. Mezi těmito dvěma zařízeními protéká velký elektrický proud. Scuderia bude muset pro Bahrajn kabeláž zesílit nebo chlazení vylepšit.
Red Bull v Jerezu ujel za 4 dny nakonec jen 21 kol, zatímco Lotus jich v rámci dvou "reklamních dní" zvládl 23 (v pátek jedno, v sobotu 22 kol, tj. celkem 101,8 km). "Byli jsme tvrdě kritizování a lidé říkali, že nám scházejí peníze. To ale není pravda, protože nás to stálo stejnou částku být tam o týden později," reaguje Lopez na kritiku, kterou si vysloužili po oznámení, že k prvnímu testu společně s ostatními nedorazí.
Lotus E22 minulý víkend ujel v Jerezu více kilometrů než Red Bull,který tam strávil dvakrát více času (foto: Lotus F1 Team)
Týmové rozhodnutí nakonec vnímá jako výhodu. "Možná jsme lépe připraveni. Možná byla naše strategií - počkat a pracovat v továrně - lepší. To uvidíme v Bahrajnu. Každopádně toho nebudeme moc hovořit o ostatních - alespoň ne tolik, co ostatní o nás," dodává Lopez pro Infosport Plus.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.