Force India se přidává k týmům, které mají vlastní tým v seriálu GP2 a výrazně tak posouvá své možnosti ve výchově mladých jezdců. Novým partnerským týmem bude pro tým z Indie Hilmer Motorsport.
Force India se dříve výchově mladých jezdců věnovala pouze omezeně. Pro své talenty měl tým sice vyhrazena místa zkušebních jezdců F1, ale týmu chyběl potřebný mezikrok mezi juniorskými závody a F1. Force India také podporuje program "Jeden z miliardy", který si klade za cíl hledat mladé talenty přímo v Indii.
Za Hilmer Motorsport budou v příští sezóně startovat Argentinec Facu Regalia a Němec Daniel Abt. Postupem času by se však měl tým stát cestou do F1 hlavně pro jezdce, kteří vzejdou z již zmíněněho programu "Jeden z miliardy".
Podle majitele týmu Vidžaje Mallya je vlastní tým v GP2 logickou cestou k tomu, aby Force India mohla svým talentům nabídnout ucelenou cestu do F1. Z nové spolupráce je nadšený také ředitel týmu Hilmer Motorsport Franz Hilmer: "Všichni jsme velmi nadšení, že s naším týmem bude spolupracovat vysoce kvalitní tým F1. Věřím, že můžeme spolupracovat nejen na vývoji mladých jezdců, ale také na technické úrovni. Facu Regalia a Daniel Abt jsou oba velmi talentovaní jezdci, kteří mají potenciál proniknout do světa F1 a my uděláme vše pro to, abychom jim byli na této cestě nápomocní."
Své nadšení z nově vzniklé spolupráce vyjádřili také oba jezdci, kteří jsou přesvědčeni, že se díky ní velmi přiblížili ke svému snu o závodní sedačce ve formuli 1.
Dalším talentem týmu Force India je Daniel Juncadella, který pro tým jezdil jako testovací jezdec už v Jerezu a během sezóny bude zjevně dostávat šance během pátečních tréninků. Závodními piloty týmu jsou pak další mladí jezdci. O body bude letos bojovat 23-letý Sergio Peréz a 26-letý Nico Hülkenberg.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.