Fernandovi Alonsovi se letošní monoposty Formule 1 moc nelíbí - na královské odvětví motorsportu jsou podle něj příliš škaredé.
Špička nosu se dle nových pravidel musí nacházet níže než dříve, z aerodynamického hlediska je však výhodnější mít nos co nejvýše, aby při jízdě proudilo k podlaze a dále k difuzoru maximální množství vzduchu.
Tyto dva protichůdné požadavky letos vedly k různým a žel často i nevzhledným předním částem vozů. Designéři v honbě za výkonností estetické hledisko přirozeně ignorují, protože za něj se v závodech body (a tudíž peníze) neudělují.
"Jsou ošklivější," připouští Alonso v rozhovoru pro CNN. "Myslím, že musíme být k našim fanouškům a zejména sami k sobě upřímní. Nejsou dostatečně dobré, protože lidé ve Formuli 1 hledají dokonalost motorsportu, aerodynamiky, výkonnosti a technologie. A když vidíte ty přední části vozů, tak podle toho nevypadají."
Přední část Force Indie VJM07, Ferrari F14 T a Caterhamu CT05 (shora dolů)
"Myslím, že najdeme jiné řešení. Inženýři jsou dostatečně chytří na to, aby auta byla rychlá i krásná zároveň," pokračuje španělský pilot, který bude letos u Ferrari čelit výzvě v podobě nového týmového kolegy - Kimiho Räikkönen. Co na Fina říká?
"Myslím, že je velmi talentovaný, což je pro nejprve pro mě a také pro tým obrovskou pomocí a motivací. Tým ví, že musí poskytnout dobré auto, protože Kimi a já získáme dobré výsledky. Vím, že musím podávat co nejlepší výkony. Pokud ne, nebudu moci být před Kimim. Takže pro Ferrari jde pouze o dobrou a pozitivní zprávu," hodnotí Alonso.
Nosy ostatních vozů, které testovaly minulý týden v Jerezu
Který nos se nejvíce nelíbí vám? A který vůz ho má naopak nejhezčí?
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.