Talentovaný rezervní jezdec Caterhamu Robin Frijns si stěžuje na podmínky ve světě Formule 1, která je podle něj celá o penězích, přičemž jezdecké dovednosti jdou stranou.
V loňském roce přišel Holanďan kvůli nedostatku sponzorů o místo rezervního pilota u Sauberu a také o závodní místo v GP2.
Pro sezónu 2014 si jej vyhlédl Caterham, který jej zvažoval dokonce na pozici závodního jezdce, nakonec však u něj bude plnit opět pouze úlohu toho rezervního - může se tedy těšit na účast v některých pátečních trénincích F1. Nezazávodí si žel ani v předražené nižší sérii GP2, které nyní také už dominují platící piloti.
"Pomyslel jsem si, že to není fér, protože jsem léta tak tvrdě trénoval, vyhrával šampionáty, jezdil v každém závodu na hraně - ale kvůli čemu? Tento svět není fér - je o penězích. Jako byste zaplatili Barceloně 20 milionů dolarů, aby vás nasadila na hřiště. Tady je to stejné," stěžuje si Frijns.
"Netvrdím, že tady jsou špatní piloti. Vždy to bylo o penězích, ale ne až tolik, jako dnes. Krize začala před čtyřmi lety a týmy se opravdu trápí. A se změnami kolem V6 motorů jsou náklady ještě vyšší," pokračuje mladý rezervní jezdec Caterhamu, jehož krátká epizoda se Sauberem vzala za své v polovině loňské sezóny.
"Ke konci roku bylo auto velmi dobré, ale uprostřed měl tým finanční problémy, o kterých všichni vědí. Pak přišel příběh se Sirotkinem... nemohl jsem být ve voze. Ale nelituji zkušenosti se Sauberem. Vím, jaké tam byly okolnosti a já je nemůžu z ničeho vinit," vzpomíná Frijns.
Na talent Robina Frijnse letos sází Caterham, který ho angažovaljako rezervního jezdce svého F1 týmu (foto: Team Caterham F1)
Letos začíná kariéru u Caterhamu, který mu dal příležitost s novým vozem CT05 už minulý týden v Jerezu. "Změnil jsem svého manažera a dostal jsem tuto možnost s Caterhamem. Jsem více zapojený do dění v týmu než loni [u Sauberu], dostávám více času na trati, což je v těchto dnech celkem vzácné. Cítím, že mi věří, a to je moc důležité," dodává Frijns pro El Confidencial.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.