Talentovaný rezervní jezdec Caterhamu Robin Frijns si stěžuje na podmínky ve světě Formule 1, která je podle něj celá o penězích, přičemž jezdecké dovednosti jdou stranou.
V loňském roce přišel Holanďan kvůli nedostatku sponzorů o místo rezervního pilota u Sauberu a také o závodní místo v GP2.
Pro sezónu 2014 si jej vyhlédl Caterham, který jej zvažoval dokonce na pozici závodního jezdce, nakonec však u něj bude plnit opět pouze úlohu toho rezervního - může se tedy těšit na účast v některých pátečních trénincích F1. Nezazávodí si žel ani v předražené nižší sérii GP2, které nyní také už dominují platící piloti.
"Pomyslel jsem si, že to není fér, protože jsem léta tak tvrdě trénoval, vyhrával šampionáty, jezdil v každém závodu na hraně - ale kvůli čemu? Tento svět není fér - je o penězích. Jako byste zaplatili Barceloně 20 milionů dolarů, aby vás nasadila na hřiště. Tady je to stejné," stěžuje si Frijns.
"Netvrdím, že tady jsou špatní piloti. Vždy to bylo o penězích, ale ne až tolik, jako dnes. Krize začala před čtyřmi lety a týmy se opravdu trápí. A se změnami kolem V6 motorů jsou náklady ještě vyšší," pokračuje mladý rezervní jezdec Caterhamu, jehož krátká epizoda se Sauberem vzala za své v polovině loňské sezóny.
"Ke konci roku bylo auto velmi dobré, ale uprostřed měl tým finanční problémy, o kterých všichni vědí. Pak přišel příběh se Sirotkinem... nemohl jsem být ve voze. Ale nelituji zkušenosti se Sauberem. Vím, jaké tam byly okolnosti a já je nemůžu z ničeho vinit," vzpomíná Frijns.
Na talent Robina Frijnse letos sází Caterham, který ho angažovaljako rezervního jezdce svého F1 týmu (foto: Team Caterham F1)
Letos začíná kariéru u Caterhamu, který mu dal příležitost s novým vozem CT05 už minulý týden v Jerezu. "Změnil jsem svého manažera a dostal jsem tuto možnost s Caterhamem. Jsem více zapojený do dění v týmu než loni [u Sauberu], dostávám více času na trati, což je v těchto dnech celkem vzácné. Cítím, že mi věří, a to je moc důležité," dodává Frijns pro El Confidencial.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.