Talentovaný rezervní jezdec Caterhamu Robin Frijns si stěžuje na podmínky ve světě Formule 1, která je podle něj celá o penězích, přičemž jezdecké dovednosti jdou stranou.
V loňském roce přišel Holanďan kvůli nedostatku sponzorů o místo rezervního pilota u Sauberu a také o závodní místo v GP2.
Pro sezónu 2014 si jej vyhlédl Caterham, který jej zvažoval dokonce na pozici závodního jezdce, nakonec však u něj bude plnit opět pouze úlohu toho rezervního - může se tedy těšit na účast v některých pátečních trénincích F1. Nezazávodí si žel ani v předražené nižší sérii GP2, které nyní také už dominují platící piloti.
"Pomyslel jsem si, že to není fér, protože jsem léta tak tvrdě trénoval, vyhrával šampionáty, jezdil v každém závodu na hraně - ale kvůli čemu? Tento svět není fér - je o penězích. Jako byste zaplatili Barceloně 20 milionů dolarů, aby vás nasadila na hřiště. Tady je to stejné," stěžuje si Frijns.
"Netvrdím, že tady jsou špatní piloti. Vždy to bylo o penězích, ale ne až tolik, jako dnes. Krize začala před čtyřmi lety a týmy se opravdu trápí. A se změnami kolem V6 motorů jsou náklady ještě vyšší," pokračuje mladý rezervní jezdec Caterhamu, jehož krátká epizoda se Sauberem vzala za své v polovině loňské sezóny.
"Ke konci roku bylo auto velmi dobré, ale uprostřed měl tým finanční problémy, o kterých všichni vědí. Pak přišel příběh se Sirotkinem... nemohl jsem být ve voze. Ale nelituji zkušenosti se Sauberem. Vím, jaké tam byly okolnosti a já je nemůžu z ničeho vinit," vzpomíná Frijns.
Na talent Robina Frijnse letos sází Caterham, který ho angažovaljako rezervního jezdce svého F1 týmu (foto: Team Caterham F1)
Letos začíná kariéru u Caterhamu, který mu dal příležitost s novým vozem CT05 už minulý týden v Jerezu. "Změnil jsem svého manažera a dostal jsem tuto možnost s Caterhamem. Jsem více zapojený do dění v týmu než loni [u Sauberu], dostávám více času na trati, což je v těchto dnech celkem vzácné. Cítím, že mi věří, a to je moc důležité," dodává Frijns pro El Confidencial.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.