Daniel Ricciardo věří, že se Red Bull ze svých potíží brzy dostane a špatný vstup do testování na jejich formu v závodech nebude mít vliv.
"Je to komplexní systém, který nejde vyřešit za 24 hodin. Samozřejmě, že jsme sem přijeli jezdit, ale také pochopit - a já si myslím, že jsme věcem rozhodně porozuměli, takže uvidíme, co se stane během několika týdnů," komentuje Riccardo potíže Red Bullu, které se objevily při prvním testování ve Španělsku.
"Nejlepší je, že nyní budeme mít nějaký čas mimo dráhu a že budeme moci zjistit, co je třeba udělat. Nesmíte zapomínat na to, že sezóna nezačala - nepřicházíme o body tím, že teď nejezdíme. Stále máme čas na to, abychom získali zpět čas ztracený na dráze," věří pilot Red Bullu.
Problémem mistrovského týmu je to, že má více než jeden problém. Renault na jedné straně připouští, že u všech zákazníků měli potíže se svým ERS systémem (více zde), na druhou stranu si Red Bull díky svým malým bočnicím a velmi úzké zádi může sám za část problémů s přehříváním - zaznamenaných navíc i během kratších jízd a za nízkých teplot.
Další test začíná v Bahrajnu 19. února a mistrovský tým bude mít dle výroku svého šéfa Christiana Hornera dostatek času na vyřešení svých potíží. Musí sice vyřešit velké problémy, ale odepsat by je v této fázi sezóny mohl pouze hlupák. Nikdo neví, jak agresivně do prvního testu Red Bull šel a nakolik konzervativní přístup zvolili soupeři.
Daniel Ricciardo během neúspěšné testování v Jerezu (foto: Red Bull Racing)
"Měli jsme s Renaultem početné problémy a problémy se objevili i na straně chlazení šasi, což ovlivnilo náš pokrok. To, co jsme se naučili, i přes nedostatek kilometrů ukazuje, že problémy by měli být do příštího testu v Bahrajnu řešitelné," prohlásil Horner v pátek.
Red Bull ze svého pohledu katastrofální testování v Jerezu ukončil předčasně - loni za 4 dny tam ujel 1647 km, letos pouze 92 km. Bahrajn, kdy již nebude chybět ani Lotus, toho za reprezentativnějších teplot o formě týmů odhalí více.
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.