Daniel Ricciardo věří, že se Red Bull ze svých potíží brzy dostane a špatný vstup do testování na jejich formu v závodech nebude mít vliv.
"Je to komplexní systém, který nejde vyřešit za 24 hodin. Samozřejmě, že jsme sem přijeli jezdit, ale také pochopit - a já si myslím, že jsme věcem rozhodně porozuměli, takže uvidíme, co se stane během několika týdnů," komentuje Riccardo potíže Red Bullu, které se objevily při prvním testování ve Španělsku.
"Nejlepší je, že nyní budeme mít nějaký čas mimo dráhu a že budeme moci zjistit, co je třeba udělat. Nesmíte zapomínat na to, že sezóna nezačala - nepřicházíme o body tím, že teď nejezdíme. Stále máme čas na to, abychom získali zpět čas ztracený na dráze," věří pilot Red Bullu.
Problémem mistrovského týmu je to, že má více než jeden problém. Renault na jedné straně připouští, že u všech zákazníků měli potíže se svým ERS systémem (více zde), na druhou stranu si Red Bull díky svým malým bočnicím a velmi úzké zádi může sám za část problémů s přehříváním - zaznamenaných navíc i během kratších jízd a za nízkých teplot.
Další test začíná v Bahrajnu 19. února a mistrovský tým bude mít dle výroku svého šéfa Christiana Hornera dostatek času na vyřešení svých potíží. Musí sice vyřešit velké problémy, ale odepsat by je v této fázi sezóny mohl pouze hlupák. Nikdo neví, jak agresivně do prvního testu Red Bull šel a nakolik konzervativní přístup zvolili soupeři.
Daniel Ricciardo během neúspěšné testování v Jerezu (foto: Red Bull Racing)
"Měli jsme s Renaultem početné problémy a problémy se objevili i na straně chlazení šasi, což ovlivnilo náš pokrok. To, co jsme se naučili, i přes nedostatek kilometrů ukazuje, že problémy by měli být do příštího testu v Bahrajnu řešitelné," prohlásil Horner v pátek.
Red Bull ze svého pohledu katastrofální testování v Jerezu ukončil předčasně - loni za 4 dny tam ujel 1647 km, letos pouze 92 km. Bahrajn, kdy již nebude chybět ani Lotus, toho za reprezentativnějších teplot o formě týmů odhalí více.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.