Daniel Ricciardo se domnívá, že Red Bull může rychle odstranit všechny nedostatky, které se projevily v průběhu testů ve španělském Jerezu
Tým s titulem mistra světa absolvoval se svým novým vozem na španělském okruhu jen 21 kol. V pátek se sbalil a odjel, když usoudil, že není schopen bez potíží opravit vůz australského jezdce.
„Nebude to mít pro nás dlouhodobé následky,“ vyhlásil Daniel Ricciardo. „Jsme nejlepší tým na světě, který dokáže zvrátit vývoj situace. Nezapomínejme, že sezona ještě nezačala. Neztratili jsme žádný bod na své soupeře. Zůstalo ještě dost času. Se ztraceným časem se dokážeme vyrovnat.
Z mého hlediska proběhlo vše dobře. V průběhu těch kol, které jsem absolvoval, jsem nabyl dojmu, že je to skutečný závodní vůz. Je výjimečný. Jsem si jist, že když začne sezona, budu cítit, že jsem na svém místě. Problémy, které nás potkaly, jsou složité. Je to kombinace několika faktorů... Teď je lepší dopřát si jistý odstup a položit si ty správné otázky, co je ještě potřebné udělat. Zůstanu s týmem v kontaktu, abych věděl, jak se věc vyvíjí.
Chtěl jsem si užít jízdu, ale nezapomínejme, že jsou to jen první letošní testy. Nic není rozhodnuté, to je vše, co můžu říct. Zůstává testování v Bahrajnu, kde je příhodnější počasí, které musíme využít. Už se tam těším.“
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.