Technický delegát FIA, Charlie Whiting, posvětil řešení dvojitého nosu, které prezentoval zatím jen fotografií na twitteru Lotus. Whitig potvrdil, že toto řešení odpovídá předpisům.
Letos se týmům nedá upřít, že přinesly fanouškům opravdu rozdílné řešení předních nosů. Ovšem jedno řešení se opravdu značně liší - a sice to, které jsme v Jerezu neviděli a ani neuvidíme. Řeč je samozřejmě o Lotusu. Některým týmům se toto řešení příliš nezamlouvalo, a tak se dotazovaly u FIA na legálnost daného řešení.
U Lotusu však od samého začátku věřili, že jejich řešení je v souladu s pravidly. Teď máme jasno: Jejich nos je legální! Potvrdil to technický delegát FIA, Charlie Whiting: "Struktura prošla nárazový testy a také odpovídá technickým pravidlům. Provedení je bez pochyby originální, avšak legální," cituje ho francouzký Auto Hebdo.
Konkurence se především podivovala nad tím, že auto má vlastně dva nosy. Jenže oba nosy jsou rozdílně dlouhé, jeden je o 5 centimetrů kratší než druhý. Pravidla 'dva nosy' nezakazují: "Svůj koncept prezentovali v létě a my jsme na tom nenašli nic špatného. Spíše naopak, je to velmi chytrá interpretace pravidel."
Nos Lotusu je legální
Auto na trať vyjede poprvé až po polovině února v Bahrajnu. Tým z Enstone nestačil E22 připravit pro úvodní testování ve Španělsku. Během zimy došlo ve stáji k mnoha personálním změnám, asi největší je na pozici ředitele týmu. Podle Charlieho je tým se svým řešením o krok napřed...
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.