Sebastian Vettel včera ujel první kilometry s novým vozem RB10. První den testů však pro Red Bull neproběhl zrovna ideálně, většinu jej totiž prostáli v garáži.
Včera v Jerezu ujeli všechy vozy dohromady 93 kol. Ve srovnání s loňskými lety je to opravdu malé číslo. V roce 2013 to bylo 657 kol o rok předtím dokonce 718 kol. Nejvíce během prvního dne letošních testů ujelo Ferrari Kimiho Räikkönena (31).
Až v úplném závěru vyrazil na trať také obhájce titulu, Sebastian Vettel. Ten však ujel pouze tři kola a nezajel žádný měřený čas."V plánu bylo více kol, takže se dá předpokládat, že to nebyl ideální první den testů," a dodal, že šlo o menší problém, který se podařilo vyřešit, avšak stálo je to čas. O co konkrétně šlo Red Bull nepotvrdil, některé zdroje však uvádějí například problém se zadním zavěšením.
Přestože tedy Vettel ve voze moc času nestrávil, už si udělal obrázek o tom, jak bude zřejmě letos závodění vypadat. "Méně přítlaku, více točivé síly a jiný zvuk, důležité budou i pneumatiky," vyjmenovává a s úsměvem dodává, že jedinou věcí, kterou může s jistotou pozitivně ohodnotit, je posazení sedačky.
"Myslím, že téměř všechny nachytalo přílišné množnství inovací. Ale ta situace nepotrvá věčně. Za chvíli opět přijde na řadu rutina - to znamená, že budete znát všechny části nového vozu a jejich chování a budete moci správně reagovat," uvedl pro oficiální stránky Formule 1.
Nakonec RB10 na trať v Jerezu během prvního dne testů vyrazil (foto: Infiniti Red Bull Racing)
Nic to však nemění na tom, že si bude muset zvykat na nový jezdecký styl. "Pokud byste řídil jako loni, neuvidíte šachovnicovou vlajku. To je fakt. Závodění se změní. Plný plyn se zdá být věcí minulosti. Jak moc to ve skutečnosti bude jiné uvidíme až po závodě v Austrálii." Podle něj však bude hrát velkou úlohu strategie a stejně jako řada lidí z týmů F1 by prý v současné chvíli vsadil na spolehlivost, nikoliv rychlost.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.