Sebastian Vettel včera ujel první kilometry s novým vozem RB10. První den testů však pro Red Bull neproběhl zrovna ideálně, většinu jej totiž prostáli v garáži.
Včera v Jerezu ujeli všechy vozy dohromady 93 kol. Ve srovnání s loňskými lety je to opravdu malé číslo. V roce 2013 to bylo 657 kol o rok předtím dokonce 718 kol. Nejvíce během prvního dne letošních testů ujelo Ferrari Kimiho Räikkönena (31).
Až v úplném závěru vyrazil na trať také obhájce titulu, Sebastian Vettel. Ten však ujel pouze tři kola a nezajel žádný měřený čas."V plánu bylo více kol, takže se dá předpokládat, že to nebyl ideální první den testů," a dodal, že šlo o menší problém, který se podařilo vyřešit, avšak stálo je to čas. O co konkrétně šlo Red Bull nepotvrdil, některé zdroje však uvádějí například problém se zadním zavěšením.
Přestože tedy Vettel ve voze moc času nestrávil, už si udělal obrázek o tom, jak bude zřejmě letos závodění vypadat. "Méně přítlaku, více točivé síly a jiný zvuk, důležité budou i pneumatiky," vyjmenovává a s úsměvem dodává, že jedinou věcí, kterou může s jistotou pozitivně ohodnotit, je posazení sedačky.
"Myslím, že téměř všechny nachytalo přílišné množnství inovací. Ale ta situace nepotrvá věčně. Za chvíli opět přijde na řadu rutina - to znamená, že budete znát všechny části nového vozu a jejich chování a budete moci správně reagovat," uvedl pro oficiální stránky Formule 1.
Nakonec RB10 na trať v Jerezu během prvního dne testů vyrazil (foto: Infiniti Red Bull Racing)
Nic to však nemění na tom, že si bude muset zvykat na nový jezdecký styl. "Pokud byste řídil jako loni, neuvidíte šachovnicovou vlajku. To je fakt. Závodění se změní. Plný plyn se zdá být věcí minulosti. Jak moc to ve skutečnosti bude jiné uvidíme až po závodě v Austrálii." Podle něj však bude hrát velkou úlohu strategie a stejně jako řada lidí z týmů F1 by prý v současné chvíli vsadil na spolehlivost, nikoliv rychlost.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.