Sebastian Vettel včera ujel první kilometry s novým vozem RB10. První den testů však pro Red Bull neproběhl zrovna ideálně, většinu jej totiž prostáli v garáži.
Včera v Jerezu ujeli všechy vozy dohromady 93 kol. Ve srovnání s loňskými lety je to opravdu malé číslo. V roce 2013 to bylo 657 kol o rok předtím dokonce 718 kol. Nejvíce během prvního dne letošních testů ujelo Ferrari Kimiho Räikkönena (31).
Až v úplném závěru vyrazil na trať také obhájce titulu, Sebastian Vettel. Ten však ujel pouze tři kola a nezajel žádný měřený čas."V plánu bylo více kol, takže se dá předpokládat, že to nebyl ideální první den testů," a dodal, že šlo o menší problém, který se podařilo vyřešit, avšak stálo je to čas. O co konkrétně šlo Red Bull nepotvrdil, některé zdroje však uvádějí například problém se zadním zavěšením.
Přestože tedy Vettel ve voze moc času nestrávil, už si udělal obrázek o tom, jak bude zřejmě letos závodění vypadat. "Méně přítlaku, více točivé síly a jiný zvuk, důležité budou i pneumatiky," vyjmenovává a s úsměvem dodává, že jedinou věcí, kterou může s jistotou pozitivně ohodnotit, je posazení sedačky.
"Myslím, že téměř všechny nachytalo přílišné množnství inovací. Ale ta situace nepotrvá věčně. Za chvíli opět přijde na řadu rutina - to znamená, že budete znát všechny části nového vozu a jejich chování a budete moci správně reagovat," uvedl pro oficiální stránky Formule 1.
Nakonec RB10 na trať v Jerezu během prvního dne testů vyrazil (foto: Infiniti Red Bull Racing)
Nic to však nemění na tom, že si bude muset zvykat na nový jezdecký styl. "Pokud byste řídil jako loni, neuvidíte šachovnicovou vlajku. To je fakt. Závodění se změní. Plný plyn se zdá být věcí minulosti. Jak moc to ve skutečnosti bude jiné uvidíme až po závodě v Austrálii." Podle něj však bude hrát velkou úlohu strategie a stejně jako řada lidí z týmů F1 by prý v současné chvíli vsadil na spolehlivost, nikoliv rychlost.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.