Lewis Hamilton byl v úterý v Jerezu v dobrém rozpoložení, přestože nový vůz Mercedesu W05 na konci cílové rovinky rozbil poté, co mu upadlo přední křídlo a on při brzdění zablokoval kola kvůli nedostatečnému přítlaku.
Brit i tak před tím ujel druhou největší vzdálenost a předvedl druhé nejrychlejší kolo. Odpoledne už kvůli vyšetřování příčin nehody a nedostatku náhradních dílů na trať nevyrazil. Přesto však byl dobře naladěn: "Pro mě šlo o neuvěřitelně pozitivní start - být první auto na dráze a ujet dobrý počet kol."
"Ostatní týmy zvládly pouze jeden okruh a začínali několik hodin po nás, takže začít s naším testovacím programem bylo velmi povzbuzující. Vůz se chová celkem dobře, obzvlášť s přihlédnutím k tomu, že jsme na samotném počátku, takže to byl celkově velmi pozitivní den," pokračuje Hamilton.
"samozřejmě, že to je nešťastné den zakončit takto, když všichni tak tvrdě pracovali a když se zdálo, že bychom zde ujeli více kilometrů než kdokoliv jiný, ale budeme mít ještě dost času a je lepší, když se tyto věci přihodí teď, než až v Melbourne. Jsem hrdý na tým a na to, čeho dosáhli, aby nás sem dostali. Budeme na to tlačit," dodává pilot Mercedesu.
Technický ředitel Paddy Lowe byl také spokojený: "Byli jsme prvním týmem, který vyslal auto na trať přesně v 9 hodin ráno, a postupně jsme prodlužovali délku jízd, když došlo k nehodě. Lewisova prvotní zpětná vazba byla pozitivní, jakmile dokončil několik měřených kol, což je slibným indikátorem základního balíku.
Pokud jde o samotné selhání, stále jeho příčinu analyzujeme, a tento proces společně s opravami vozu zapříčinil to, že jsme testování ukončili. Týmy v Brackley a v Brixworthu odvedli fantastickou práci v přípravě vozu... Doufáme, že zítra přidáme další užitečná kola a navýšíme jejich solidní počet. Máme spoustu dat pro analýzu přes noc a učební křivka bude tuto zimu velmi prudká."
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.