Včera se v Ženevě uskutečnilo jednání Strategické skupiny Formule 1. Kritizované dvojnásobné množství bodů, které se mají udělovat v posledním závodě, však v pravidlech zůstávají.
S udělováním dvojnásobku bodů v závěru sezóny přišel loni Bernie Ecclestone, aby se protáhl případný boj o titul a udržel sledovanost Formule 1. Týmy se o tom včera při jednání s FOM a s FIA krátce zmínily, nepokusily se však o zrušení této novinky.
Jeden z nejmenovaných šéfů týmů pro BBC uvedl, že "většina účastníků by souhlasila s jejím zrušením," protože Ecclestone a FIA podle něj "zcela podcenili očekávanou negativní reakci veřejnosti." Nikdo se však nepokusil o výraznější odpor, protože se nechtějí dostat do sporu s Ecclestonem.
Hlavním účelem bylo nicméně prodiskutovat zavedení rozpočtových stropů od roku 2015, v čemž dosáhli určitých pokroků, s FIA a Ecclestonem se však dohodli, že o podrobnostech média informovat nebudou.
K určitým závěrům ale dospěly a rozpočtové stropy nyní zamíří k hlasování Světové rady motosportu FIA, která se sejde dnes, aby jejich dohodu stvrdila. Týmy však nesouhlasili s horním limitem pro utrácení - to se bude řešit na dalším zasedání jejich finančních šéfů.
K hlasování o dvojnásobných bodech na zasedání Strategické skupiny F1 nedošlo, hovořilo se o důležitějších věcech (ilustrační foto: Red Bull Racing)
Rozpočtové stropy jsou podle vedení F1 nutné zavést ze tří důvodů:1) Vstupní bariéry jsou příliš vysoké - je nepravděpodobné, že by chtěl přijít nový tým s tím, že by věděl, že bude ztrácet čtyři či pět sekund na kolo bez šance na pokrok.
2) Vysoké náklady znamenají, že ve sportu chybí nezávislí výrobci motorů. F1 je tak nyní závislá na výrobcích motorů, kteří libovolně přicházejí a odcházejí.
3) Napříč polem je konkurence příliš malá, klesá i šance na překvapivé výsledky, kdy by se například některý z menších týmů dostal v kvalifikaci do první řady či v závodě na pódium.
Zavedení rozpočtového stropu ve výši například 150 milionů liber (přes 4,6 miliardy Kč) by nevedlo ke snížení nákladů menších týmů, protože mnoho z nich utrácí méně, ale skrouhlo by to náklady špičkových týmů (Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull) o přibližně 100 milionů liber a zmenšilo by to propast mezi týmy z obou konců startovního roštu.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.