Včera se v Ženevě uskutečnilo jednání Strategické skupiny Formule 1. Kritizované dvojnásobné množství bodů, které se mají udělovat v posledním závodě, však v pravidlech zůstávají.
S udělováním dvojnásobku bodů v závěru sezóny přišel loni Bernie Ecclestone, aby se protáhl případný boj o titul a udržel sledovanost Formule 1. Týmy se o tom včera při jednání s FOM a s FIA krátce zmínily, nepokusily se však o zrušení této novinky.
Jeden z nejmenovaných šéfů týmů pro BBC uvedl, že "většina účastníků by souhlasila s jejím zrušením," protože Ecclestone a FIA podle něj "zcela podcenili očekávanou negativní reakci veřejnosti." Nikdo se však nepokusil o výraznější odpor, protože se nechtějí dostat do sporu s Ecclestonem.
Hlavním účelem bylo nicméně prodiskutovat zavedení rozpočtových stropů od roku 2015, v čemž dosáhli určitých pokroků, s FIA a Ecclestonem se však dohodli, že o podrobnostech média informovat nebudou.
K určitým závěrům ale dospěly a rozpočtové stropy nyní zamíří k hlasování Světové rady motosportu FIA, která se sejde dnes, aby jejich dohodu stvrdila. Týmy však nesouhlasili s horním limitem pro utrácení - to se bude řešit na dalším zasedání jejich finančních šéfů.
K hlasování o dvojnásobných bodech na zasedání Strategické skupiny F1 nedošlo, hovořilo se o důležitějších věcech (ilustrační foto: Red Bull Racing)
Rozpočtové stropy jsou podle vedení F1 nutné zavést ze tří důvodů:1) Vstupní bariéry jsou příliš vysoké - je nepravděpodobné, že by chtěl přijít nový tým s tím, že by věděl, že bude ztrácet čtyři či pět sekund na kolo bez šance na pokrok.
2) Vysoké náklady znamenají, že ve sportu chybí nezávislí výrobci motorů. F1 je tak nyní závislá na výrobcích motorů, kteří libovolně přicházejí a odcházejí.
3) Napříč polem je konkurence příliš malá, klesá i šance na překvapivé výsledky, kdy by se například některý z menších týmů dostal v kvalifikaci do první řady či v závodě na pódium.
Zavedení rozpočtového stropu ve výši například 150 milionů liber (přes 4,6 miliardy Kč) by nevedlo ke snížení nákladů menších týmů, protože mnoho z nich utrácí méně, ale skrouhlo by to náklady špičkových týmů (Ferrari, McLaren, Mercedes, Red Bull) o přibližně 100 milionů liber a zmenšilo by to propast mezi týmy z obou konců startovního roštu.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.