Paul Di Resta se po třech letech v F1 vrací do DTM, kde opět oblékne barvy Mercedesu, se kterým v roce 2010 vyhrál titul.
Paul Di Resta zůstal v F1 bez místa. Jeho bývalý tým totiž zvolil pro příští sezónu dvojici Nico Hülkenberg a Sergio Pérez. Skot si tak musel hledat místo v jiných sériích a zvolil návrat do DTM k Mercedesu, kde v roce 2010 získal titul.
Mercedes tak v příštím roce bude mít za piloty dva bývalé šampiony - Di Restu a také Garryho Paffeta. A tento týden už testují na portugalském okruhu Algarve.
"Jsem šťastný, že se vracím do DTM, od roku 2010 se hodně věcí změnilo. Užil jsem si to tady a tuto sérii respektuji a doufám, že se stanu fanouškem. Závodění je moje práce, ale musím si to závodění užívat, návrat do DTM si to užiju nejvíc," uvedl pro Autosport.
Di Resta se již opět prohání po okruhu, znovu s Mercedesem (foto: Daimler AG)
"Cítím se dobře a potkávám spoustu známých tváří. DTM je skvělá série a těším se na spolupráci s Mercedesem," popisuje. Jeho cílem je nyní návrat na vítězné příčky, protože ačkoliv se toho prý změnilo hodně, jeho chuť po úspěchu zůstala stejně velká.
"Uvědomuji si, že to nebude lehké. Soupeři mají dva roky zkušeností navíc s novými auty, ale počínaje dnešním prvním testem, na to šlápnu naplno, abych byl schopen vyhrát," nechal se slyšet Di Resta. "Byl jsem poslední, kdo za Mercedes vyhrál titul, a přivést ho sem zpátky je jedním z důvodů, proč mě Mercedes přijal," dodal.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.