Paul Di Resta se po třech letech v F1 vrací do DTM, kde opět oblékne barvy Mercedesu, se kterým v roce 2010 vyhrál titul.
Paul Di Resta zůstal v F1 bez místa. Jeho bývalý tým totiž zvolil pro příští sezónu dvojici Nico Hülkenberg a Sergio Pérez. Skot si tak musel hledat místo v jiných sériích a zvolil návrat do DTM k Mercedesu, kde v roce 2010 získal titul.
Mercedes tak v příštím roce bude mít za piloty dva bývalé šampiony - Di Restu a také Garryho Paffeta. A tento týden už testují na portugalském okruhu Algarve.
"Jsem šťastný, že se vracím do DTM, od roku 2010 se hodně věcí změnilo. Užil jsem si to tady a tuto sérii respektuji a doufám, že se stanu fanouškem. Závodění je moje práce, ale musím si to závodění užívat, návrat do DTM si to užiju nejvíc," uvedl pro Autosport.
Di Resta se již opět prohání po okruhu, znovu s Mercedesem (foto: Daimler AG)
"Cítím se dobře a potkávám spoustu známých tváří. DTM je skvělá série a těším se na spolupráci s Mercedesem," popisuje. Jeho cílem je nyní návrat na vítězné příčky, protože ačkoliv se toho prý změnilo hodně, jeho chuť po úspěchu zůstala stejně velká.
"Uvědomuji si, že to nebude lehké. Soupeři mají dva roky zkušeností navíc s novými auty, ale počínaje dnešním prvním testem, na to šlápnu naplno, abych byl schopen vyhrát," nechal se slyšet Di Resta. "Byl jsem poslední, kdo za Mercedes vyhrál titul, a přivést ho sem zpátky je jedním z důvodů, proč mě Mercedes přijal," dodal.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.