Vettel: Daniel to má těžší než já, když jsem šel do Red Bullu, protože náš tým získal čtyři tituly a očekávaní jsou v současnosti o něco větší.
Závodní dvojici Red Bullu letos tvoří Sebastian Vettel a Daniel Ricciardo, znovu se tedy jedná o Němce a Australana, jen jezdci mají spolu o 13 méně, než v sezoně 2013, když byl Vettelovým týmovým kolegou Mark Webber. V současnosti dělí dva jezdce v Red Bullu dva roky a čtyři tituly mistra světa.
Tým z Milton Keynes zvolil možnost spolehnout se v nové sezoně na talent ze své vlastní líhně. Ricciardo přestoupil do Red Bullu po dvou sezonách v Toro Rosso, když byl předtím v týmu HRT. „Je dobré vědět, že princip využití pilotů z našeho týmu se nezměnil,“ vyhlásil pro publikaci Formula One Annual - Infiniti Sebastian Vettel, který absolvoval totéž po 25 závodech v Toro Rosso v letech 2007 a 2008.
Čtyřnásobný mistr světa si pamatuje na pocity, když byl povolán do prvního týmu: „Byl to v mé kariéře ohromný krok vpřed. Věděl jsem, že musím dokázat, že to stálo za to. Daniel je rychlý jezdec a už prokázal svůj potenciál. Je přitom těžké ukazovat vlastní rychlost v týmu ze středu startovního pole, přesto si vedl skvěle. Byl členem široké rodiny Red Bullu, takže se adaptuje hodně rychle a pracuje i na vývoji nového vozu.
Byl jsem ve stejné situaci, když jsem přestupoval z Toro Rosso do Red Bullu v roce 2009. Daniel to má o trochu jiné, protože náš tým získal čtyři tituly, a očekávaní jsou v současnosti o něco větší. Přejít do úplně jiných podmínek je vždy výzvou. Daniel má štěstí, že si už předtím zkusil Red Bull.“
Po pěti letech ve Webberově společnosti se teď Vettel ocitl v roli veterána, „týmového dědečka“, jak jej vtipně nazval Ricciardo. „To se trefil,“ říká Sebastian. „Stárnu.“ Naštěstí není na všechno sám. Nová pravidla předpokládají při vývoji nového vozu účast všech znalých věci a Vettel očekává, že i Daniel přispěje svým dílem k úsilí zdokonalit nový Red Bull před začátkem sezony.
„Efekt změny pravidel nebudeme poznat, dokud nebudeme na trati. V průběhu zimy jsme se seznámili s novými elementy, jsem ji jist, že budeme pokračovat v tvrdé práci, abychom dokonale pochopili všechny změny v pravidlech a připravili rychlý monopost. Věřím, že Danielův příspěvek bude hodnotný.“
Ricciardo je připraven čelit výzvě po Vettelově boku. „Jsou to ohromné emoce. Všichni víme, kdo je Vettel, jaké jsou jeho kvality. To, co chci, je růst vedle nejlepšího pilota na světě.“
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.