Švýcarský tým oznamuje, že svůj nový vůz C33 představí 26. ledna 2014, poté vyrazí k prvním testům do Jerezu.
"Přípravy na první test sezóny 2014 jsou v plném proudu. 28. ledna se poprvé rozeřvou V6 turbomotory v Jerezu de la Frontera ve Španělsku, kde ohlásí novou éru Formule 1," píše Sauber na svém webu.
"Ale ještě předtím bude Sauber prezentovat nové C33 - Ferrari online," pokračuje. K tomu dojde v neděli 26. ledna 2014, hned po McLarenu (24. 1.) a Ferrari (25. 1.). Nové auto švýcarského týmu bylo homologováno FIA již 11. prosince 2013 (více zde), zatímco Lotusu se totéž podařilo až včera.
Sauber je dalším týmem, který nový vůz představí pouze přes Internet, bez okázalostí a fyzické přítomnosti médií. Kromě fotografií 26. ledna zveřejní rovněž rozhovory se svými závodními piloty - s Adrianem Sutilem a Estebanem Gutiérrezem, s šéfkou týmu Monišou Kaltenbornovou a s hlavním designérem Ericem Gandelinem.
It’s almost here! The Sauber #C33-Ferrari will be presented online on 26th January. Read more: http://t.co/LkEW9NvtO0 pic.twitter.com/mtV6FwrkrO
— Sauber F1 Team (@OfficialSF1Team) January 17, 2014
Pirelli má k prvnímu testu do Jerezu dovézt zvláštní tvrdou směs, aby se vyhnulo potížím s drolením za chladných teplot na tamějším agresivním povrch. Tato speciální směs nebude využívána v závodech letošní sezóny.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.
Ferrari nezvládlo kvalifikaci na domácí půdě v Imole a do závěrečné části se nedostal ani jeden jezdců. Zklamaný Leclerc připustil, že „zázraky dělat neumí“, a slabý výkon vozu SF-25 znovu vyvolal pochybnosti o jeho konkurenceschopnosti.
Oscar Piastri v Imole získal pole position před Maxem Verstappenem, který zaostal o pouhých 0,034 sekundy, zatímco George Russell skončil třetí. Naopak Ferrari a Mercedes nečekaně nepostoupily do Q3, kvalifikaci přerušily nehody Yukiho Tsunody a Franca Colapinta.
Lando Norris završil tréninkovou dominanci McLarenu na okruhu v Imole, když si v sobotní třetí volné jízdě pro Velkou cenu Emilia-Romagna připsal nejrychlejší čas. Britský jezdec tím navázal na výkony svého týmového kolegy Oscara Piastriho z předchozích dvou tréninků.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.