Švýcarský tým oznamuje, že svůj nový vůz C33 představí 26. ledna 2014, poté vyrazí k prvním testům do Jerezu.
"Přípravy na první test sezóny 2014 jsou v plném proudu. 28. ledna se poprvé rozeřvou V6 turbomotory v Jerezu de la Frontera ve Španělsku, kde ohlásí novou éru Formule 1," píše Sauber na svém webu.
"Ale ještě předtím bude Sauber prezentovat nové C33 - Ferrari online," pokračuje. K tomu dojde v neděli 26. ledna 2014, hned po McLarenu (24. 1.) a Ferrari (25. 1.). Nové auto švýcarského týmu bylo homologováno FIA již 11. prosince 2013 (více zde), zatímco Lotusu se totéž podařilo až včera.
Sauber je dalším týmem, který nový vůz představí pouze přes Internet, bez okázalostí a fyzické přítomnosti médií. Kromě fotografií 26. ledna zveřejní rovněž rozhovory se svými závodními piloty - s Adrianem Sutilem a Estebanem Gutiérrezem, s šéfkou týmu Monišou Kaltenbornovou a s hlavním designérem Ericem Gandelinem.
It’s almost here! The Sauber #C33-Ferrari will be presented online on 26th January. Read more: http://t.co/LkEW9NvtO0 pic.twitter.com/mtV6FwrkrO
— Sauber F1 Team (@OfficialSF1Team) January 17, 2014
Pirelli má k prvnímu testu do Jerezu dovézt zvláštní tvrdou směs, aby se vyhnulo potížím s drolením za chladných teplot na tamějším agresivním povrch. Tato speciální směs nebude využívána v závodech letošní sezóny.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.