Podle šéfa Lotusu Erica Boulliera je již téměř jisté, že nápad s udělováním dvojnásobného množství bodů již ze stolu smeten nebude.
Týmy sice budou společně s Mezinárodní automobilovou federací 22. ledna jednat v Ženevě o budoucích pravidlech (více zde), dvojnásobek bodů v závěru sezóny však při tom nebude prioritou. Přestože je většina fanoušku proti tomuto nápadu, kritika nedodala šéfům týmů potřebný impuls ke změně.
Ta by byla v letošní sezóně možná, pokud by s tím jednomyslně souhlasily všechny týmy. Podle Boulliera to je ale nepravděpodobné: "Abych byl upřímný, tak já jsem vůči tomu neutrální. V našem případě se může všechno v šampionátu změnit v posledním závodě."
"Je pravda, že jde tak trochu o změnu filozofie, dodává poslednímu závodu na důležitosti a neodměňuje tvrdou práci z celého roku. Ale to už bylo rozhodnuto, prošlo to. Možná se o tom bude ještě hovořit, netuším. Abych byl upřímný, já s tím nemám problém," vysvětluje šéf Lotusu.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo však uvedl, že ačkoliv jeho tým hlasoval při prosincovém zasedání Strategické skupiny F1 pro tento návrh, jemu samotnému se nelíbí, a dokonce naznačil, že by se dvojnásobné body v roce 2015 v posledním závodě znovu udělovat nemusely.
"Padlo rozhodnutí rozdat spoustu bodů v posledním závodě, já z toho však nejsem nadšený. Vypadá to příliš uměle. Uvidíme," cituje Montezemola Autosport.
Prezidentovi Ferrari se myšlenka udělování dvojnásobného počtu bodů v posledním závodě nezamlouvá (foto: Scuderia Ferrari)
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.