Podle šéfa Lotusu Erica Boulliera je již téměř jisté, že nápad s udělováním dvojnásobného množství bodů již ze stolu smeten nebude.
Týmy sice budou společně s Mezinárodní automobilovou federací 22. ledna jednat v Ženevě o budoucích pravidlech (více zde), dvojnásobek bodů v závěru sezóny však při tom nebude prioritou. Přestože je většina fanoušku proti tomuto nápadu, kritika nedodala šéfům týmů potřebný impuls ke změně.
Ta by byla v letošní sezóně možná, pokud by s tím jednomyslně souhlasily všechny týmy. Podle Boulliera to je ale nepravděpodobné: "Abych byl upřímný, tak já jsem vůči tomu neutrální. V našem případě se může všechno v šampionátu změnit v posledním závodě."
"Je pravda, že jde tak trochu o změnu filozofie, dodává poslednímu závodu na důležitosti a neodměňuje tvrdou práci z celého roku. Ale to už bylo rozhodnuto, prošlo to. Možná se o tom bude ještě hovořit, netuším. Abych byl upřímný, já s tím nemám problém," vysvětluje šéf Lotusu.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo však uvedl, že ačkoliv jeho tým hlasoval při prosincovém zasedání Strategické skupiny F1 pro tento návrh, jemu samotnému se nelíbí, a dokonce naznačil, že by se dvojnásobné body v roce 2015 v posledním závodě znovu udělovat nemusely.
"Padlo rozhodnutí rozdat spoustu bodů v posledním závodě, já z toho však nejsem nadšený. Vypadá to příliš uměle. Uvidíme," cituje Montezemola Autosport.
Prezidentovi Ferrari se myšlenka udělování dvojnásobného počtu bodů v posledním závodě nezamlouvá (foto: Scuderia Ferrari)
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.