Podle šéfa Lotusu Erica Boulliera je již téměř jisté, že nápad s udělováním dvojnásobného množství bodů již ze stolu smeten nebude.
Týmy sice budou společně s Mezinárodní automobilovou federací 22. ledna jednat v Ženevě o budoucích pravidlech (více zde), dvojnásobek bodů v závěru sezóny však při tom nebude prioritou. Přestože je většina fanoušku proti tomuto nápadu, kritika nedodala šéfům týmů potřebný impuls ke změně.
Ta by byla v letošní sezóně možná, pokud by s tím jednomyslně souhlasily všechny týmy. Podle Boulliera to je ale nepravděpodobné: "Abych byl upřímný, tak já jsem vůči tomu neutrální. V našem případě se může všechno v šampionátu změnit v posledním závodě."
"Je pravda, že jde tak trochu o změnu filozofie, dodává poslednímu závodu na důležitosti a neodměňuje tvrdou práci z celého roku. Ale to už bylo rozhodnuto, prošlo to. Možná se o tom bude ještě hovořit, netuším. Abych byl upřímný, já s tím nemám problém," vysvětluje šéf Lotusu.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo však uvedl, že ačkoliv jeho tým hlasoval při prosincovém zasedání Strategické skupiny F1 pro tento návrh, jemu samotnému se nelíbí, a dokonce naznačil, že by se dvojnásobné body v roce 2015 v posledním závodě znovu udělovat nemusely.
"Padlo rozhodnutí rozdat spoustu bodů v posledním závodě, já z toho však nejsem nadšený. Vypadá to příliš uměle. Uvidíme," cituje Montezemola Autosport.
Prezidentovi Ferrari se myšlenka udělování dvojnásobného počtu bodů v posledním závodě nezamlouvá (foto: Scuderia Ferrari)
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.