Do nové sezony vyrazí Sebastian Vettel se startovním číslem 1. Pokud by se mu však nepovedlo titul obhájit, pak by v následující sezoně jezdil s číslem 5. Proč?
Jezdci si museli před letošní sezonou vybrat startovní číslo z rozmezí 2-99, se kterým pojedou po zbytek své kariéry v F1. Jedinou výjimkou, jak své číslo jezdec může změnit, je, že získá titul. Pak mu náleží právo jet v následujícím roce se startovním číslem 1.
Toto právo se rozhodl úřadující mistr světa, Sebastian Vettel, využít a v roce 2014 bude jezdit s číslem 1. Jako svoje stabilní číslo však zvolil 5: "Rozhodl jsem se pro číslo 5, protože jsem byl s tímto číslem v roce 2001 úspěšný v motokárových závodech. Navíc v roce 2010, když jsem se stal poprvé mistrem světa, tak jsem měl také číslo 5."
Na cestě za prvním titulem v roce 2010 provázela Vettela pětka
"Mimo to je také dost dalších jezdců, kteří s pětkou oslavili titul. Mám zde na mysli především Michaela Schumachera [1994] a Nigela Mansella [1992]," vysvětluje svou volbu čtyřnásobný mistr Formule 1.
Zdůvodnění volby startovního čísla u krajanů Vettela je následující. Nico Rosberg, se rozhodl pro číslo 6, se kterým jezdil jeho otec Keke. Nico Hülkenberg si vybral 27, protože v letošní sezoně oslaví 27. narozeniny a Adrian Sutil bude na svůj vůz lepit 99: "To je jednoduché, vždy chci maximum."
Tip: O důvodech pro která si svoje čísla vybrali jezdci Ferrari se více dočtete v tomto článku a přehled o vývoji v používání čísel si úděláte v tomto článku.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.