Do nové sezony vyrazí Sebastian Vettel se startovním číslem 1. Pokud by se mu však nepovedlo titul obhájit, pak by v následující sezoně jezdil s číslem 5. Proč?
Jezdci si museli před letošní sezonou vybrat startovní číslo z rozmezí 2-99, se kterým pojedou po zbytek své kariéry v F1. Jedinou výjimkou, jak své číslo jezdec může změnit, je, že získá titul. Pak mu náleží právo jet v následujícím roce se startovním číslem 1.
Toto právo se rozhodl úřadující mistr světa, Sebastian Vettel, využít a v roce 2014 bude jezdit s číslem 1. Jako svoje stabilní číslo však zvolil 5: "Rozhodl jsem se pro číslo 5, protože jsem byl s tímto číslem v roce 2001 úspěšný v motokárových závodech. Navíc v roce 2010, když jsem se stal poprvé mistrem světa, tak jsem měl také číslo 5."
Na cestě za prvním titulem v roce 2010 provázela Vettela pětka
"Mimo to je také dost dalších jezdců, kteří s pětkou oslavili titul. Mám zde na mysli především Michaela Schumachera [1994] a Nigela Mansella [1992]," vysvětluje svou volbu čtyřnásobný mistr Formule 1.
Zdůvodnění volby startovního čísla u krajanů Vettela je následující. Nico Rosberg, se rozhodl pro číslo 6, se kterým jezdil jeho otec Keke. Nico Hülkenberg si vybral 27, protože v letošní sezoně oslaví 27. narozeniny a Adrian Sutil bude na svůj vůz lepit 99: "To je jednoduché, vždy chci maximum."
Tip: O důvodech pro která si svoje čísla vybrali jezdci Ferrari se více dočtete v tomto článku a přehled o vývoji v používání čísel si úděláte v tomto článku.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.