Nico Hülkenberg popisuje své pocity na prahu nové sezóny Formule 1, v níž ho u Force Indie čeká nové prostředí, nový fyzioterapeut i nový týmový kolega.
Němec během zimy přestoupil ze Sauberu k Force Indii a rozloučil se po dlouhé době se svým fyzioterapeutem Florianem Eschrichem, který opouští Formuli 1. S novým prostředím obvykle souvisí i změna metod, ale podle jezdce jeho režim není ovlivněn.
"Má prozatímní příprava v předsezónním období se nikterak neliší. Když začínáte s někým novým v takové pozici, musíte se poznat navzájem i své metody, ale nejlepší způsob, jak to udělat, je spolupráce den po dni. Můj nový fyzioterapeut se mnou tráví hodně času a hodláme podstoupit intenzivní tréninkovou přípravu, abych byl fit a ve formě pro začátek sezóny," říká Hülkenberg.
Ta se bude od těch předchozích lišit především díky velkým změnám v technických pravidlech. Nico se ale soustředí jen na své dlouhodobé výkony: "Je to samozřejmě příjemné dobře začít, zároveň je ale také velmi důležité si udržovat sílu v průběhu roku, protože sezóna je celkem dlouhá - od března do listopadu.
Za tak dlouho se toho může hodně přihodit a loňský rok je toho velmi dobrým příkladem: forma mnoha týmů v jeho průběhu stoupala a klesala. Cílem je dobře odstartovat a udržet si takovou výkonnost po celý rok. Je to výzva - držet tempo vývoje, přivážet nové díly a být neustále konkurenceschopní."
Nico Hülkenberg se vrací k Force Indii, očekává dobrý start do přelomové sezóny F1(foto: Sahara Force India)
"Momentálně nikdo neví, jaká bude nová sezóna a nová auta. Existuje spousta otázek, na které skutečně nedokážeme odpovědět, dokud nevyjedeme na dráhu - a ani první závod neřekne absolutně vše. Budeme muset sledovat a analyzovat spoustu dat, pracovat s nimi, abychom se posunuli.
Nikdy dříve jsme nebyli v takové situaci, kdy ještě pár týdnů před prvním testem nikdo neměl ponětí o tom, jak na tom všichni jsou. Jde o celkem jedinečnou situaci pro všechny. Je to výzva, příležitost udělat něco zvláštního, ale na druhé straně to také otevírá příležitosti pro chyby, takže budeme muset svou práci vykonat dobře," popisuje Hülkenberg.
Letos dostane také nového týmového kolegu - Sergia Péreze z McLarenu. "Bude to zajímavé spolupracovat s Checem. Oba máme čtyřleté zkušenosti v F1, dalo by se tedy říci, že jsme v podobných fázích své kariéry. Samozřejmě se oba budeme snažit být před tím druhým, ale to je v těchto podmínkách normální. Soutěživé prostředí nám prospívá, a tady jej budeme mít," dodává německý jezdec.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.