Stav vážně zraněného Michaela Schumachera je sice stabilizovaný, ale zůstává kritický. Sedminásobného mistra světa Formule 1 čekají nová vyšetření mozku.
Německý pilot utrpěl 29. prosince 2013 zranění při jízdě na lyžích mimo vyznačenou trasu na sjezdovce v Meribelu ve Francii. Jeho stav od té doby zůstává kritický. Minulý týden jeho manželka Corinna vykázala zvědavé novináře z nemocnice z Grenoblu, od té doby lékaři oficiálně neposkytli žádné nové informace, protože se stav jejich pacienta nemění.
Od té doby se uskutečnila pouze jedna tiskové konference v Albertville, kde státní zástupce informoval o závěrech z vyšetřování nehody, podle nichž rychlost nebyla pro policii hlavním aspektem. Dá se však přesně určit z dochovaného záznamu kamery ze Schumacherovy helmy (podrobnosti najdete zde).
Podle německých médiích Schumachera nyní čekají nová vyšetření mozku, protože riziko opětovného krvácení a infekcí zůstává vysoké. "Doktoři chtějí zjistit, které oblasti mozku jsou poškozené a které jsou funkční. Není jasné, kdy se dají očekávat nové informace o jeho zdravotním stavu, může to však trvat týdny nebo i měsíce," uvádí Bild.
Bývalý hlavní lékař F1 Gary Hartstein soudí, že Schumacherovi budou 3 - 4 týdny po nehodě sníženy dávky sedativ a pak bude možné určit stav mozku a jeho reakční schopnosti. Podle něj zatím není důvod k panice - spíše zastává názor, že žádná zpráva je zatím v podstatě dobrou zprávou.
Stav Michaela Schumachera zůstává kritický (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.