Státní zastupitelství v Albertvillu na tiskové konferenci přiblížilo své poznatky z vyšetřování lyžařské nehody Michaela Schumachera. Ten zatím stále leží v kómatu v nemocnici v Grenoblu.
Schumacherova kamera na helmě pomohla vyšetřovatelům při zkoumání jeho nehody. Podle Patricka Quincyho jim záznam jen potvrdil domněnky, ke kterým již dospěli.
Zatím však nebyli schopni přesně určit, jakou rychlostí sedminásobný mistr světa F1 jel, avšak tento faktor nepovažují při pátrání za klíčový. "Pokud to bude nutné, určíme jeho rychlost před nehodou, ale není to pro nás hlavní aspekt," uvedl.
Podle Stephana Bozona je ze záznamu jasné, že je Schumacher velmi dobrý lyžař. "Vyjel mimo vyznačenou sjezdovku a ani neomezil rychlost. Byla to rychlost dobrého lyžaře na těžkém terénu a dělal obloučky, aby si ji hlídal."
Lyžoval mezi dvěma vyznačenými sjezdovkami (označené červenou a modrou náročností), vydal se po červené a posléze vyjel mimo udržovanou část svahu. Jeho lyže poté najela na skálu, Schumacher ztratil kontrolu a hlavou narazil na další skálu. "Skála, na kterou narazil byla osm metrů od sjezdovky, po pádu byl od ní vzdálen devět metrů," popsal Bozon a vyloučil, že by za nehodu mohla závada na vypůjčených lyžích.
Quincy také upozornil, že není pravděpodobné, aby si Schumacher nevšiml značení, podle kterého se již nenacházel na udržované sjezdovce. "Značení je velmi výrazné a každý lyžař vidí, kde je hranice. To jim má zabránit, aby vjeli na nebezpečný terén."
K nehodě Michaela Schumachera došlo mezi značenými sjezdovkami (foto: bild.de)
Bozon také nevěří zprávám, že tuto nehodu zachytil ještě někdo další. "Slyšel jsem, že má existovat ještě další záznam od nějakého svědka, ale my jsme nedostali žádnou zprávu a osobně o tom pochybuji," okomentoval spekulace.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.