Státní zastupitelství v Albertvillu na tiskové konferenci přiblížilo své poznatky z vyšetřování lyžařské nehody Michaela Schumachera. Ten zatím stále leží v kómatu v nemocnici v Grenoblu.
Schumacherova kamera na helmě pomohla vyšetřovatelům při zkoumání jeho nehody. Podle Patricka Quincyho jim záznam jen potvrdil domněnky, ke kterým již dospěli.
Zatím však nebyli schopni přesně určit, jakou rychlostí sedminásobný mistr světa F1 jel, avšak tento faktor nepovažují při pátrání za klíčový. "Pokud to bude nutné, určíme jeho rychlost před nehodou, ale není to pro nás hlavní aspekt," uvedl.
Podle Stephana Bozona je ze záznamu jasné, že je Schumacher velmi dobrý lyžař. "Vyjel mimo vyznačenou sjezdovku a ani neomezil rychlost. Byla to rychlost dobrého lyžaře na těžkém terénu a dělal obloučky, aby si ji hlídal."
Lyžoval mezi dvěma vyznačenými sjezdovkami (označené červenou a modrou náročností), vydal se po červené a posléze vyjel mimo udržovanou část svahu. Jeho lyže poté najela na skálu, Schumacher ztratil kontrolu a hlavou narazil na další skálu. "Skála, na kterou narazil byla osm metrů od sjezdovky, po pádu byl od ní vzdálen devět metrů," popsal Bozon a vyloučil, že by za nehodu mohla závada na vypůjčených lyžích.
Quincy také upozornil, že není pravděpodobné, aby si Schumacher nevšiml značení, podle kterého se již nenacházel na udržované sjezdovce. "Značení je velmi výrazné a každý lyžař vidí, kde je hranice. To jim má zabránit, aby vjeli na nebezpečný terén."
K nehodě Michaela Schumachera došlo mezi značenými sjezdovkami (foto: bild.de)
Bozon také nevěří zprávám, že tuto nehodu zachytil ještě někdo další. "Slyšel jsem, že má existovat ještě další záznam od nějakého svědka, ale my jsme nedostali žádnou zprávu a osobně o tom pochybuji," okomentoval spekulace.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.