Sebastian Vettel vyhrál suverénním způsobem svůj čtvrtý titul mistra světa, což podle šéfa Formule 1 Bernieho Ecclestona začíná snižovat zájem o sport. Proto přišel s nápadem udělování dvojnásobného množství bodů. Týmy, které jsou proti, podle něj netuší, proč by mělo jít o špatný nápad.
Německý pilot si titul v sezóně 2013 zajistil tři závody před koncem, pak to podle Ecclestona už "nebyl šampionát. Vytratil se zájem televizí, hodně opadl."
Šéf F1 pak navrhl radikální plán, aby se v roce 2014 v posledních třech závodech udělovalo dvojnásobné množství bodů, což se nakonec bude týkat pouze poslední velké ceny. "Neprošlo to," hlesl Brit.
"Pokud by se dvojnásobné body rozdávaly v posledních třech závodech, týmy by řekly: 'Uvidíme.' Pokud by Alonso vyhrál dva ze tří a Sebastian by byl druhý, šampionát by přesto pokračoval až do konce," uvádí Ecclestone.
Rozhodnutí o změně padlo na začátku prosince při zasedání Strategické skupiny, která se skládá z FOM (Formula One Management), šesti vedoucích týmů a z FIA, přičemž má každá skupina při hlasování stejnou váhu. "Lidé, kteří byli proti tomu, patřili k některým týmům... nevěděly, proč jde o špatný nápad. Nemají tušení, proč," zlobí se Ecclestone.
Nápad se však nezamlouval ani samotnému Vettelovi, který v jej v rozhovoru pro německá média označil za "absurdní a trestající ty, kteří tvrdě pracovali po celou sezónu." Nadšen z něj nebyl ani prezident Ferrari Luca di Montezemolo: "Nejsem z toho nadšený. Mně se to zdá příliš umělé."
Bernie Ecclestone často překvapuje nápady na zpestření svého byznysu(foto: circuitoftheamericas.com)
Plán na udělování dvojnásobného množství bodů v letošním posledním závodě může být nakonec ještě smeten ze stolu při příštím zasedání Strategické skupiny. Ecclestone však očekává opak - prosazení svého původního návrhu: "Myšlenka je rozšířit to na tři závody možná před rokem 2015," dodává pro Wall Street Journal.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.