Sebastian Vettel vyhrál suverénním způsobem svůj čtvrtý titul mistra světa, což podle šéfa Formule 1 Bernieho Ecclestona začíná snižovat zájem o sport. Proto přišel s nápadem udělování dvojnásobného množství bodů. Týmy, které jsou proti, podle něj netuší, proč by mělo jít o špatný nápad.
Německý pilot si titul v sezóně 2013 zajistil tři závody před koncem, pak to podle Ecclestona už "nebyl šampionát. Vytratil se zájem televizí, hodně opadl."
Šéf F1 pak navrhl radikální plán, aby se v roce 2014 v posledních třech závodech udělovalo dvojnásobné množství bodů, což se nakonec bude týkat pouze poslední velké ceny. "Neprošlo to," hlesl Brit.
"Pokud by se dvojnásobné body rozdávaly v posledních třech závodech, týmy by řekly: 'Uvidíme.' Pokud by Alonso vyhrál dva ze tří a Sebastian by byl druhý, šampionát by přesto pokračoval až do konce," uvádí Ecclestone.
Rozhodnutí o změně padlo na začátku prosince při zasedání Strategické skupiny, která se skládá z FOM (Formula One Management), šesti vedoucích týmů a z FIA, přičemž má každá skupina při hlasování stejnou váhu. "Lidé, kteří byli proti tomu, patřili k některým týmům... nevěděly, proč jde o špatný nápad. Nemají tušení, proč," zlobí se Ecclestone.
Nápad se však nezamlouval ani samotnému Vettelovi, který v jej v rozhovoru pro německá média označil za "absurdní a trestající ty, kteří tvrdě pracovali po celou sezónu." Nadšen z něj nebyl ani prezident Ferrari Luca di Montezemolo: "Nejsem z toho nadšený. Mně se to zdá příliš umělé."
Bernie Ecclestone často překvapuje nápady na zpestření svého byznysu(foto: circuitoftheamericas.com)
Plán na udělování dvojnásobného množství bodů v letošním posledním závodě může být nakonec ještě smeten ze stolu při příštím zasedání Strategické skupiny. Ecclestone však očekává opak - prosazení svého původního návrhu: "Myšlenka je rozšířit to na tři závody možná před rokem 2015," dodává pro Wall Street Journal.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.