Sebastian Vettel vyhrál suverénním způsobem svůj čtvrtý titul mistra světa, což podle šéfa Formule 1 Bernieho Ecclestona začíná snižovat zájem o sport. Proto přišel s nápadem udělování dvojnásobného množství bodů. Týmy, které jsou proti, podle něj netuší, proč by mělo jít o špatný nápad.
Německý pilot si titul v sezóně 2013 zajistil tři závody před koncem, pak to podle Ecclestona už "nebyl šampionát. Vytratil se zájem televizí, hodně opadl."
Šéf F1 pak navrhl radikální plán, aby se v roce 2014 v posledních třech závodech udělovalo dvojnásobné množství bodů, což se nakonec bude týkat pouze poslední velké ceny. "Neprošlo to," hlesl Brit.
"Pokud by se dvojnásobné body rozdávaly v posledních třech závodech, týmy by řekly: 'Uvidíme.' Pokud by Alonso vyhrál dva ze tří a Sebastian by byl druhý, šampionát by přesto pokračoval až do konce," uvádí Ecclestone.
Rozhodnutí o změně padlo na začátku prosince při zasedání Strategické skupiny, která se skládá z FOM (Formula One Management), šesti vedoucích týmů a z FIA, přičemž má každá skupina při hlasování stejnou váhu. "Lidé, kteří byli proti tomu, patřili k některým týmům... nevěděly, proč jde o špatný nápad. Nemají tušení, proč," zlobí se Ecclestone.
Nápad se však nezamlouval ani samotnému Vettelovi, který v jej v rozhovoru pro německá média označil za "absurdní a trestající ty, kteří tvrdě pracovali po celou sezónu." Nadšen z něj nebyl ani prezident Ferrari Luca di Montezemolo: "Nejsem z toho nadšený. Mně se to zdá příliš umělé."
Bernie Ecclestone často překvapuje nápady na zpestření svého byznysu(foto: circuitoftheamericas.com)
Plán na udělování dvojnásobného množství bodů v letošním posledním závodě může být nakonec ještě smeten ze stolu při příštím zasedání Strategické skupiny. Ecclestone však očekává opak - prosazení svého původního návrhu: "Myšlenka je rozšířit to na tři závody možná před rokem 2015," dodává pro Wall Street Journal.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.