Robert Fernley z týmu Force India věří, že minimálně na začátku sezony budou nejdůležitejším předpokladem úspěchu motory.
Ředitel týmu Force India Robert Fernley věří, že výkony nových motorů budou v nové sezoně klíčem k úspěchům. A jestli Mercedes dodrží slib, že bude svým klientům dodávat hodnotné motory, o kterých se mluví jako o nejefektivnějších, můžou být jeho předpoklady správné.
„V budoucím roku bychom mohli být víc vpředu,“ vyhlásil Fernley. „Zda jsme se rozhodli ohledně pohonné jednotky správně, zjistíme až se začátkem sezony; když ano, mohli bychom bojovat o páté místo v Poháru konstruktérů. To bude naším cílem v příštím roce. Byli jsme první klientskou stájí Mercedesu, která podepsala kontrakt na dodání motorů. Z tohoto důvodu jsme byli mezi prvními, i co se týče zahájení prací na novém voze, proto jsme naladěni optimisticky.“
Fernley očekává, že aerodynamika bude mít menší vliv na výkony vozů a rozdíly mezi silnými a slabšími týmy se můžou zmenšit. „Rozdíly budou mezi jednotlivými motory, bude dobré mít i skvělé šasi, ale nemyslím si, že to bude tak důležité, jako v posledních sezonách. V průběhu sezony se to může změnit, ale v první polovině roku, a možná i po celý příští rok se bude klást důraz na motory. Do úvahy se musí vzít i jiné faktory – rekuperace energie, omezení množství pohonných hmot. Někdo se na sezonu připraví lépe, někdo udělá v přípravě chyby, to se uvidí v průběhu sezony. Každopádně jestli budeme na začátku mezi silnějšími týmy, bude to znamenat, že jdeme správným směrem.“
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.