Robert Fernley z týmu Force India věří, že minimálně na začátku sezony budou nejdůležitejším předpokladem úspěchu motory.
Ředitel týmu Force India Robert Fernley věří, že výkony nových motorů budou v nové sezoně klíčem k úspěchům. A jestli Mercedes dodrží slib, že bude svým klientům dodávat hodnotné motory, o kterých se mluví jako o nejefektivnějších, můžou být jeho předpoklady správné.
„V budoucím roku bychom mohli být víc vpředu,“ vyhlásil Fernley. „Zda jsme se rozhodli ohledně pohonné jednotky správně, zjistíme až se začátkem sezony; když ano, mohli bychom bojovat o páté místo v Poháru konstruktérů. To bude naším cílem v příštím roce. Byli jsme první klientskou stájí Mercedesu, která podepsala kontrakt na dodání motorů. Z tohoto důvodu jsme byli mezi prvními, i co se týče zahájení prací na novém voze, proto jsme naladěni optimisticky.“
Fernley očekává, že aerodynamika bude mít menší vliv na výkony vozů a rozdíly mezi silnými a slabšími týmy se můžou zmenšit. „Rozdíly budou mezi jednotlivými motory, bude dobré mít i skvělé šasi, ale nemyslím si, že to bude tak důležité, jako v posledních sezonách. V průběhu sezony se to může změnit, ale v první polovině roku, a možná i po celý příští rok se bude klást důraz na motory. Do úvahy se musí vzít i jiné faktory – rekuperace energie, omezení množství pohonných hmot. Někdo se na sezonu připraví lépe, někdo udělá v přípravě chyby, to se uvidí v průběhu sezony. Každopádně jestli budeme na začátku mezi silnějšími týmy, bude to znamenat, že jdeme správným směrem.“
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.