Slabá sezona McLarenu byla výsledkem zbytečné paniky z poloviny roku 2012, říká šéf týmu Martin Whitmarsh. Tým z Wolkingu poprvé od roku 1980 nedokázal získat podiové umístnění. Přitom rok 2012 končili Britové jako tým, který udával tón.
Podle názorů svého šéfa se stáj vydala na zásadně špatnou cestu v polovině roku 2012, kdy tým přehnaně zareagoval na výkyv formy a rozhodl se, že se musí v navrhu designu vozu pro rok 2013 vydat jiným směrem. "Vloni jsme měli rychlé auto. A pokud bychom měli větší provozní spolehlivost, tak jsme mohli vyhrát titul," říká Martin Whitmarsh pro Autosport.
"Kolem poloviny roku jsme činili rozhodnutí o voze pro letošní sezonu. Zrovna v té době jsme, hádám, měli menší výpadek formy. Běžně se ale stává, že se přes to přenesete a vaše výsledky mají vzestupnou tendenci. Pak se pochopitelně cítíte dobře. Občas ale věci nejdou dobře a v těchto chvílích se začínáte obávat a propuká panika.
Vloni jsem se podívali na náš vývojový program, to jsme měli rozumně rychlé auto, ale pak najednou nereagovalo na vývojové prvky. Každý týden přícházíte s 1,5-2 body přítlaku. Když je pak ale období 6 týdnů, kdy se Vám to nedaří, pak se začnete obávat. Asi to bylo v tento čas, kdy si inženýři pomysleli, že náš vývoj jde po horizontální křivce a že jí musíme prolomit."
Brit přiznává, že se tímto rozhodnutím tým dostal do ještě větších problémů s letošním vozem. Přesto je rád za to, jakým způsobem se s tím tým popasoval a získal zpět ztracenou půdu pod nohama a to přesto, že stáj přestala poměrně brzy s vývojem letošního auta.
"Kvůli naší panice jsme se ocitli v hrozné situaci v Melbourne. Na tomto hrbolatém okruhu jsme bojovali se světlou výškou vozu a vydali se špatným směrem. Abych byl upřímný, tak jsme podle mého vzali auto, které nebylo dobré a udělali z něj ještě horší.
Výkyv formy v půlce sezoně 2012 přišel McLaren hodně draho
Byli jsme dost vzadu, a tak jsme zaměřili naší snahu na nadcházející roky. Existoval limit, na který jsme se letos mohli dostat. Pokud ale nebereme Red Bull, tak jsme pokročili dopředu. V posledních čtyřech nebo pěti závodech jsme závodili s Ferrari, Mercedesem a Lotusem.
Takže jsme relativně získali a přitom jsme tři nebo čtyři měsíce na autě nepracovali. Jenom jsme v prvním volném tréninku dělali experimenty a z nich vycházeli."
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.